Pont ezt mondom srácok, ki nem szarja le a 350Nm-t, meg a 400+115-öt? Az a lényeg, hogy a Prius csak 110LE-s, a dízel Impreza meg 150 (vagy mennyi). Ezért megy jobban az utóbbi, nem azért, mert kisebb a nyomatéka.
És a 90 lóerős 1.4 dízel Corolla miért megy jobban (maximális kihúzatás esetét kivéve), mint a 97 lóerős 1.4 benzines
? Csaktán nem azért, mert 190 Nm-t tud, míg a benzines csak kb. 135-öt (bocs, ennek nem vágom fejből a pontos adatát)? Gyorsíts fel hármasban 60-ról 100-ra mind a kettővel, és utána mondd, hogy nem számít a nyomaték
Persze te erre azt fogod mondani, hogy ott sem a nyomaték számít, hanem a dízelnek ezekben a fsz-tartományokban nagyobb a teljesítménye is
... De áruld már el nekem, mi a nyavalyának állítsunk félre egy kialakult rendszert, mely szerint egy autó maximális gyorsulására a teljesítményből, a rugalmasságára meg a nyomatékból lehet következtetni
? Ha csak azt tudom egy autóról, hogy x LE a max teljesítménye, akkor NEM fogom tudni, hogy milyen rugalmas a motorja! Ugyanígy persze nem fogom tudni a maximális gyorsítóképességét sem, ha csak azt tudom, hogy y Nm a max nyomatéka. A kettő együtt jellemez egy autót. Miért ragozzuk ezt folyton újra meg újra? Wazz, 150 LE és 190 Nm baromira nem ugyanaz, mint 150 LE és 350 Nm