Nem akartam írni ezekről az apróságokról, de ma kiprovokálták.
Az emberfiát ebben a szervizben teljesen hülyének nézik.
Elég lassan sikerült az autónak bejutni a szervizbe, még akkor is, ha időpontra viszem oda. Biztosan máshol is így van, de engem ez meglep. Ma egy egyórás (telefonos tájékoztatás alapján) műveletre (féktárcsa és betétcsere) vittem be az autót. Ebből mikor a szerelő megkapta a feladatot rögtön másfél lett, plusz az a húsz perc, míg odajutott a szerelő, hogy bevigye. Egyébként azzal kezdett, hogy kiszedte a klímaszűrőt, utána a motorból a levegőszűrőt (a munkalapon ilyesminek még csak nyoma sem volt, és a fékhez is elég kevés köze van a szűrőknek -- gondoltam, ha nagyobb bontásba kezd majd rászólok). A munka közben rákérdeztem, hogy egy lengéscsillapító ellenőrzés mennyire fér bele az időbe (fékpad mellett közvetlenül, nem egy nagy móka időben sem), ekkor a szerelő a munkafelvevőhöz küldött, hogy nincs a munkalapon; pedig telefonon ezt is jeleztem még két héttel ezelőtt. A zöldkártya sajnos (egyéb tapasztalat alapján jó eséllyel 20 perc alatt kész van) elég hosszúra nyúlt (cirka másfél óra). Ennek oka, hogy a művelet nem a helyszínen történt, hanem egy másik helyen. Nem azért, de minek vállalnak olyan dolgot, amit maguk nem tudnak elvégezni?
Még mindig túl van műszerezve a szerviz. Egy fékfolyadékról nem képesek megmondani, hogy alkalmas-e még a feladatra. (A berendezés szerintem nem kerülne egy tízezresnél többe, de nincs.)
Tehát összességében több esetben nem volt szerencséjük az általuk állítottak és a valóság egybeesését illetően. Például a várakozás nem egy óra volt, hanem három, tehát teljesen átszervezte a napomat (ez csak azért rossz, mert több helyre kellett volna időre odaérnem, és volt amit nem is sikerült elintéznem). A zöldkártyát, melyről a munkafelvevő állította, hogy "frissítik" (2 héttel előre megkérdeztem, hogy csinálnak-e zöldkártyát -- válasz: IGEN!, de sajnos a jelek szerint mégsem), nem tudták, külső segítség kellett hozzá. Abba bele se merek gondolni, mennyi benzin hiányzik emiatt a tankból, mert a fékcsere során kihűlt a motor, és (szintén más tapasztalatok alapján) a zöldkártyához pedig üzemmeleg motor kell (ellentétben a munkafelvevő állításával, miszerint mindegy, vagy jó hidegen is). Én javasoltam, hogy a sorrendet fordítsuk meg, de sajnos erre nem volt lehetőség. A logikus gondolkodás sajnos még nem megy. A szerelés során beépített anyagok használatával kapcsolatban semmiféle tájékoztatást nem adtak (gyöngébb lesz a fék, mint volt -- a kisujjamból szopjam ki?), és a telefonhívásom alkalmával a munkafelvevőnek (mert ugye értelmes szerelőt nem lehet közvetlenül elérni telefonon) haloványka gőze nem volt a probléma okáról, és megoldásról sem (tessék visszahozni az autót). Ez egy újabb szűk órácskát rabolt el az amúgy is szűkös időkeretemből (és megtettem feleslegesen 25 km-t). Ekkor közölték azt is, hogy a beépített alkatrész nem eredeti gyári, hanem toyota címkés (minőségi) utángyártott (aranyárban értékesítve).
Ez a cég szervizdokumentáció, megfelelő mérőeszközök és szerszámok hiányában próbál (adott esetben) több milliós autók javításával foglalkozni, több-kevesebb sikerrel. A bokám kivan azzal, hogy embert lépten nyomon hülyének nézik. Gondolom nem én vagyok az egyedüli, akit megvezettek, és másokkal is próbálkoznak rendületlenül. Mellékesen megjegyzem, hogy van még egy pár sztorim róluk (melyeket esetleg kevésbé cizelláltan megfogalmazva írok majd le később, esetleg máshová is).
Azért bizonyos alkatrészekben elég jól nyomják (jó ár, és gyári, minőségi áru), és néha normális a hozzáállásuk (sajnos nagyon néha).