Kavarc ,
Utánaérdeklődtem Toyota-szerelő ismerősömnél a dolognak . Elmondtam neki a tüneteket , amit a kocsid produkál ; hogy mit tapasztaltam a próbaúton ; és a kompresszió-mérés eredményét .
A lényeg röviden :
úgy kell hagyni , ahogy van !Két okból is .
Egyrészt : a szerelő is megerősítette , hogy ez az olajfogyasztás - bagatell . A nullához képest persze sok , de nem kell ilyen legenda-sémákban gondolkodni , hogy "egy Toyota-motor ne fogyasszon olajat" , mert ennek semmi valóság-alapja nincs . Egy Toyota-motor is fogyaszthat olajat (mellesleg a Camrym is fogyaszt , olyan 5000 kilométerenként egy litert , és ezt megette már 147 ezer kilométerrel is - és most , 274 ezer kilométerrel is ennyit eszik
!) . Ő úgy fogalmazott , hogy majd ha a motorod a jelenlegi mennyiség dupláját kajálja meg - na , akkor majd nekiállhatsz félrerakosgatni a pénzt a javításra . Addig teljesen fölösleges - mert a hibának önmagán túlmutató jelentősége nincs (más nem mehet tönkre tőle , és a kocsi használhatóságát sem befolyásolja) , továbbá ha normálisan használod és rendesen karbantartod az autót , akkor még rettentően sokáig is eltarthat , míg ez bekövetkezik .
Másrészt : a javítás nem lesz olcsó mulatság . Ugyanis , mint most megtudtam , ezekkel a 4A-FE motorokkal elő szokott fordulni ilyesmi - és a dugattyúgyűrűk okozzák :!: Meg mellesleg a szelepszárszimeringek is , de azoknak a rovására az olajfogyasztásnak csak kis százaléka írható . Tehát a ludasok a gyűrűk . Mégpedig nem kopás , hanem az anyag lágysága miatt .
A javításhoz tehát szét kell szedni a fél motort . Le kell venni a hengerfejet , szétszedni ; kiszedni a dugattyúkat ; stb . Anyagszükséglet : gyűrű-garnitúra , hengerfejtömítés , szelepszárszimering-garnitúra (a szerelő szerint ebből nagyon javallott a gyárit megvenni , mert az utángyártott sokkal rövidebb ideig tart) , szelepfedél-tömítés meg egy-két kisebb mütyür .
Mindez együtt , mondanom sem kell , igen húzós pénz ! Sok-sok liter olaj ára kijön belőle :roll: ...
Szóval : ha csak nem az a szándékod , hogy még tíz évig megtartsd az autót és még 200 ezer kilométert tegyél bele - akkor hagyd a fenébe ezt a javítást , és figyelj oda az olaj-utántöltésre :idea: