Fontos szempont, köszi .
Azt kell megtudni melyik motor a legigénytelenebb az üzemanyagra és azt kellene venni.
Ilyen szempontból tényleg mindegy.
A 200d és a 300d is megy étolajjal, HTO-val, de szerintem még leengedett motorolajjal is... (utóbbival kicsit jobban füstöl)
Amúgy, tényleg brutális, mi mindennel voltak képesek járni anno a határon a nepperek. Egy két autóból jöttek olyan szagok, hogy nem hiszed el.
ÉS MENTEK!
Ja és azt még nem is említettem, hogy fújták a tankokat, nem is kicsit.
A W123-anak (300d) 88L-es a gyári tank mérete. Ez - mivel vas tank volt - csak kb 100-105L-ig volt fújható (mi nem mókoltunk vele, maradt a gyári méret. A W126-osoknak gyárilag 105L-es volt, az minden további nélkül 120 - de az elvetemültebbek -, 125-130L-ig is fújták. Ez már minden szempontból kockázatos volt, mert nem tudott olyan biztonságosan tágulni, mint a műanyag tankok, és ha valaki besokallt, akkor széthasadt a hegesztésnél.
Az ilyen emberkék, aztán tovább léptek a Passatokra (kombi), aminek már műanyag tankja volt és alapból 70+30L-es, utóbbihoz a levegőztető szelepet nyomva lehetett kihasználni. (többek között ezért mentem 1800km-t nyaralás alatt egy tankkal.
De volt, akinek ez sem volt elég, és fújta, akkor az is közelítette a 125L-t.
Gondolj bele, amíg nem volt limit, hogy napi hányszor mehet ki az ember tankolni, addig akik nagyban csinálták, reggel fél 5-től éjszélig pörögtek 10-12 kanyart. Kanyaronként a tiszta hasznuk 5000Ft volt a '90-es évek második felében...
És ezt tudták csinálni (ha időben kezdték) akár 3-4-5 évig is... Többen gazdagodtak meg komolyan...