Szevasztok!
Én is készen vagyok az 1.8 átalakítással. Még bejáratós természetesen a kocsi, így nem pörgetem szét, de sokat változott a kocsi karakterisztikája. Kellemesen elindul alacsonyabb fordulatokból is, és merek városban feljebb váltani 3. sebességi fokozatnál is. Természetesen a bejáratás, és olajcsere után megint el fogom vinni a teljesítmény mérésre, addig kár bármiről is beszélni. Viszont amiről még sehol nem volt szó.: Minél korábban érdemes ez megcsinálni, ha valaki kicsit is gondolkodik benne, mert az én blokkom valószínüleg a karbantartás hiánya miatt, kb 200.000km-el nagyon kopott volt, ott ahol az eredeti dugattyú jár, viszont lejebb, ahová az 1.8-as lemenne, ott meg eredeti átmérőjű, és a 2 méret között van egy kicsi "lépcső". De mivel megvettem már az 1.8 as alkatrészeket, és nem volt kedvem túlméretes dugattyút venni még, ezért nem furattam meg a blokkot, hanem megrizikóztam így az összeszerelést. Plusz hozadéka még az egészenk, hogy olyan istentelen koksz, és sár volt a motorban, hogy nem érették a szerelők, hogyan járt még benne az olaj, és 5000km-t jósoltak még neki a halál előtt, ezért alaposan el lett mosva, és kitakarítva az egész.
Az egész átépítés a "spórolás" jegyében készült, elfogadható lóerő/forint arányt akartam.
Amik cserélve lettek:
Toyota Rav4
-Főtengely
-Dugattyúk
-Hajtókarok
-Szelepfedél tömítés
-Hengerfej tömítés
-Olajdenki tömítés
-Főtengely szinering
-Olajszűrő
-Olaj (elf 10w40)
Árak:
Motor alkatrészek: 40000.-
Fogyó alkatrészek: 28000.-
Szerelés: 50000.-
Összesen: 118.000.-
Várható lesz még egy programozható e85 átalakító a többlet benzin adagolásához. (nagyobb injektor egyelőre nem, mert az e85 elektronikák nem tudnak csökkenteni a befecskendezendő mennyiségen, csak növelni rajtuk, és fölösleges túldúsítani.)