A mostani Autóséletben olvastam egy érdekes cikket a hóláncról. Az Autósélet köztudottan eléggé szereti a biztonságos közlekedésre nevelni az autósokat, viszont a hóláncot különösebben nem ajánlotta, sőt. Szerintük túl kevés a haszna a mi útviszonyaink közt - kára pedig annál több lehet.
Ausztria nagyon havas hegyei közt kellhet csak, idehaza nem annyira szükséges. Egy jó téligumi többet ér összességében.
Magyarországon én sem látom értelmét a láncnak, mert igazából nem esik annyi hó, hogy baj legyen. Illetve viszonylag hamar tisztogatják az utakat. Persze nem lehet ott a hókotró minden úton azonnal, de én nem tartom kaotikusnak a magyar helyzetet annyira, mint ahogy szoktak türelmetlenkedni, meg hisztizni emberek Tv-ben, rádióban.
Nekem életemben egyszer kelle használni láncot.
Szitu: Galyatető (meló). Leparkoltam egy emelkedőn orral felfelé. Hó közepes mennyiségű 8-10 centi, nem volt letaposva csak összeseve kicsit. Mikor kidolgoztam magam és indultam volna haza, akkor konstatáltam, hogy parkoltak mögém. Ez nem is lenne baj normál esetben, de az autó kerekei az indulás után csak egyhelyben forogtak (téligumival) Forgattam én jobbra balra a kormányt, hogy hátha megtapad. Először próbáltam nyomatékból finoman, majd állat módjára is mikor már minden mindegy volt. A jég csak nem akart elkopni. Illetve csináltam egy jó kis teknőt a kerekek alatt 50 centi hosszan. Abban tudtam fel le "menni", csúszkálni. Na akkor lánc elő, kerékre fel és kb két kerék forgással már kint is voltam a "kátyúból"
Szóval kell, hogy legyen a kocsiban, de nem kell az utakon azzal flangálni. Egy Tescos lánc simán elég, de lánc lánc, nem pedig a műanyag fisifosi.
Egyéb infó: Valahol azt olvastam, hogy a hólánc használata nem elég havas úton a gumi tönkrenenetelét eredményezheti. Ha jól belegondolok értem is.