Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368414 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14400 Dátum: 2015.11.01 21:05:53 »
A Prius karosszéria munkája a könnyebbek közé tartozik, mert szinte minden csavaros, ezért bármelyik normális karosszériás meg tudja csinálni. A Toyodiy oldalán tudod beazonosítani a szükséges alkatrészeket.
Utángyártott alkatrészekben ne gondolkozz, inkább új, vagy bontott.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.01 21:11:47 írta Agyarka »

FridmanZ

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14401 Dátum: 2015.11.02 10:04:07 »
Érdemes. P2-nél én így csináltam anno.

Na hétvégén megvolt a hűtőtakarós projekt . Én most az 50%-os takarást valósítottam meg.  -  Igazság szerint sok változást nem nagyon vettem észre KIVÉVE , hogy egy BT-os ODB2-vel monitoroztam az adatokat. Na itt felmerült egy -szerintem- probléma: Tudomásom szerint egy normál gépkocsinál az üzemi hőmérséklet 90-100 fok. Nekem viszont a reggeli Kerepesi úti dugónál is max. 71 fokra ment fel a hűtővíz hőmérséklete. Termosztát csere ?
Mellékeltem pár képet is: https://drive.google.com/folderview?id=0BwHG6bN4e-Y5M3JJWjNfUDQ2aWs&usp=sharing

Az legalább megnyugtatott , hogy a hibrid cellák állapota jónak néz ki.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14402 Dátum: 2015.11.02 10:48:47 »
Na hétvégén megvolt a hűtőtakarós projekt . Én most az 50%-os takarást valósítottam meg.  -  Igazság szerint sok változást nem nagyon vettem észre KIVÉVE , hogy egy BT-os ODB2-vel monitoroztam az adatokat. Na itt felmerült egy -szerintem- probléma: Tudomásom szerint egy normál gépkocsinál az üzemi hőmérséklet 90-100 fok. Nekem viszont a reggeli Kerepesi úti dugónál is max. 71 fokra ment fel a hűtővíz hőmérséklete. Termosztát csere ?
Mellékeltem pár képet is: https://drive.google.com/folderview?id=0BwHG6bN4e-Y5M3JJWjNfUDQ2aWs&usp=sharing

Az legalább megnyugtatott , hogy a hibrid cellák állapota jónak néz ki.
Nem kell semmit cserélni. Normál autónál a motorhőmérsékletet veszi figyelembe a termosztát, utána nyit. A priusnál az elsődleges szempont a katalizátor hőmérséklete, utána kapcsol le. Így a motor nem pörög folyamatosan, viszont a hűtővizet szíjjal keringeti. A p3 esetében ez már villanymotoros, így simán nem indul be addig ameddig fel nem melegszik a víz.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14403 Dátum: 2015.11.02 10:57:09 »
Itt is szólok, hogy a héten várható hdd-s navikhoz:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14404 Dátum: 2015.11.02 11:02:20 »
Ezért ajánlott takarni.
Az álló motor nem termel hőt, viszont hül. Dugózáshoz képest a 71 C egész jó érték, a vezérlés 70+ tekinti üzemmelegnek a motort, azaz ettől a hőmérséklettől nem bemelegítő üzemmódban dolgozik. Az elektromos üzemnél az akku hőfokát is figyelembe veszi.
Nálam 86 körül van az üzemi hőmérséklet, a ventilátor 92 C nál kapcsol be.

Monitorozni az inverter hőmérsékletét is kell, utóbbi a P2 nél különösen fontos.

FridmanZ

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14405 Dátum: 2015.11.02 11:08:40 »
Nem kell semmit cserélni. Normál autónál a motorhőmérsékletet veszi figyelembe a termosztát, utána nyit. A priusnál az elsődleges szempont a katalizátor hőmérséklete, utána kapcsol le. Így a motor nem pörög folyamatosan, viszont a hűtővizet szíjjal keringeti. A p3 esetében ez már villanymotoros, így simán nem indul be addig ameddig fel nem melegszik a víz.
/Kösz a gyors válasz/
Szóval a p3-nál nincs is termosztát? Egyébként néztem az alkatrészek között a P2-höz: 82C° a termosztát nyitási értéke - ezért gondoltam , hogy gond van. Azért ez nekem nem logikus  :hmmmm: A motornak több szempontból is szüksége van az üzemi hőmérsékletre . És a hűtőrács eltakarása sem old meg akkor semmit , hiszen a katalizátort nem takarja (meghát nem is kell takarni).  ???
Bocsánat , hogy kötegszem csak mást tanultam a motorszerelőin. De lehet hogy át kell állítanom a felfogásomat , hogy ez egy különleges Japán termék , mely nem mindenben hasonlít a megszokotthoz :)

FridmanZ

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14406 Dátum: 2015.11.02 11:17:10 »
Ezért ajánlott takarni.
Az álló motor nem termel hőt, viszont hül. Dugózáshoz képest a 71 C egész jó érték, a vezérlés 70+ tekinti üzemmelegnek a motort, azaz ettől a hőmérséklettől nem bemelegítő üzemmódban dolgozik. Az elektromos üzemnél az akku hőfokát is figyelembe veszi.
Nálam 86 körül van az üzemi hőmérséklet, a ventilátor 92 C nál kapcsol be.

Monitorozni az inverter hőmérsékletét is kell, utóbbi a P2 nél különösen fontos.
Jaaaa kezdem már érteni ( kezdek megnyugodni  ::) )
Az inverter 30 fok körül mozgott .

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14407 Dátum: 2015.11.02 11:22:54 »
Sziasztok!

 Tapasztalt e valaki hasonló problémát p3-nal?
Amikor az akumlator eléri a legalacsonyabb töltöttségi szintet ,akkor beindul a benzin motor és a gàzadàskor rángat,remeg a motor. Szerintetek?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14408 Dátum: 2015.11.02 16:43:22 »
/Kösz a gyors válasz/
Szóval a p3-nál nincs is termosztát? Egyébként néztem az alkatrészek között a P2-höz: 82C° a termosztát nyitási értéke - ezért gondoltam , hogy gond van. Azért ez nekem nem logikus  :hmmmm: A motornak több szempontból is szüksége van az üzemi hőmérsékletre . És a hűtőrács eltakarása sem old meg akkor semmit , hiszen a katalizátort nem takarja (meghát nem is kell takarni).  ???
Bocsánat , hogy kötegszem csak mást tanultam a motorszerelőin. De lehet hogy át kell állítanom a felfogásomat , hogy ez egy különleges Japán termék , mely nem mindenben hasonlít a megszokotthoz :)
De van benne de csak annyi a funkciója hogy a bemelegítés alatt ne jusson be a hideg víz a motor hűtőkörébe.
Télen azért van értelme, mivel a kevés benzinmotor járás miatt egyébként is alacsonyabb hőfokon jár a víz. Ha ezt még tovább hűtjük, abból nagyon hideg víz lesz. A termosztát természetesen megfogja valahol 70 fok környékén, de letakarva jobban felmelegszik.
Semmi gond egyébként. Autószerelőként én is mást tanultam anno, de azok főleg a folyamatosan meghajtott vízpumpás rendszerekre alkalmazandóak és Otto coklusú motoroknál. Az atkinson más hőarányokkal dolgozik nem beszéllve arról hogy a hibridnél mivel nem jár folyamatosan a motor, nincs folyamatos hőtermelés.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14409 Dátum: 2015.11.02 16:45:14 »
Sziasztok!

 Tapasztalt e valaki hasonló problémát p3-nal?
Amikor az akumlator eléri a legalacsonyabb töltöttségi szintet ,akkor beindul a benzin motor és a gàzadàskor rángat,remeg a motor. Szerintetek?
Ez normális. A PSD más áttételt alkalmaz hogy minél nagyobb fordulatszámon pörgesse a motort (most MG1 vagy MG" nem emlékszem) aztán amikor eléri a 3 pálcát, akkor megszűnik a remegés mert változtat az áttételen.

dextro

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14410 Dátum: 2015.11.02 20:16:23 »
Sziasztok!

Teligumial kapcsolatban lenne kerdesem.

2-es priusom van es lenne egz 195|55r15-os gumi a gyari az 65-ot ir.

Miben befolyasolja a kocsit ha azt rakom fel?


kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14411 Dátum: 2015.11.02 20:38:27 »
Sziasztok!

Teligumial kapcsolatban lenne kerdesem.

2-es priusom van es lenne egz 195|55r15-os gumi a gyari az 65-ot ir.

Miben befolyasolja a kocsit ha azt rakom fel?
Semmit. Na jó. 1-2 km/h-val többet fog csalni az órád. :)

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14412 Dátum: 2015.11.02 21:33:12 »
Lejjebb kerül az autó hasa 2 cm-rel.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14413 Dátum: 2015.11.02 22:10:54 »
Itt is szólok, hogy a héten várható hdd-s navikhoz:

A francba. Most másoltam föl a 15-16v1-et, erre az oroszok nem kiadták a v2-őt?  :D

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14414 Dátum: 2015.11.03 07:18:34 »
A francba. Most másoltam föl a 15-16v1-et, erre az oroszok nem kiadták a v2-őt?  :D
Nem az oroszok, hanem a Toyota, hivatalosan már több mint egy hete. Az oroszok csak letölthetővé teszik ;)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok