Miért csipegetné el??? Ha egy több, mint 10 éves Yaris, amiben 600.000 km van nem csipegeti, akkor szerintem a 150-200.000-et futott Prius sem fogja... Ha pedig mégis csipegeti, akkor a kérdés, hogy mennyire? Mert 1-2 dl olajat én személy szerint simán becserélnék magasabb viszkozitási indexre. Egyéb iránt a Toyota ajánlása: 5W30 vagy jobb. Ebbe ugyebár bele fér a 0W20 is.
Szűrőből azért kell a gyári bele, mert az utángyártott szűrőkben nincsen szelep, ami a vezérmű láncról nem ereszti el az olaj nyomást. Egyéb iránt, amíg a gyári sem kerül többe 2000 Ft-nál, addig véleményem szerint nincs min gondolkozni.
Nem tudom miért, de csipegeti. Mint említettem 100.000 kilométer alatt 7 olajcserém volt.
egyszer tettem bele 0w-t, az 5000 kilométerenként egy litert elfogyasztott belőle. Az 5w-s edge anglia oda-vissza németországig 3000 kilométeren 2 litert pancsolt be. Magnatec A1-A3 15.000 kilométerek alatt 0 olajfogyasztás. Ezek a tények, az okokon lehet elmélkedni.
A toyota szervizkönyv szerinti ajánlása 5W30. Nincs benne jobb vagy roszabb opció.
http://kowee.eu/prius/Gen2%202004-2009/priusoil.jpgA kettes prius szűrőjében sincs szelep. És milyen vezérműlánc nyomásra gondolsz? Az olajban folyik, és felszórással kenődik. Nincs a láncon semmilyen nyomás, de még csak a feszítőn sincs. Felől lefolyik a hengerfejről, alul pedig felkapja a blokkból. Nyomás egyedül a vezérműtengelynél, és a főtengelynél van. Még hidrotőkék sincsenek a kettesben ahol nyomás kellene.
Ajánlom figyelmedbe a szerviz manualt.
http://kowee.eu/prius/Gen2%202004-2009/priussm.zip