Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368578 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7110 Dátum: 2012.11.11 17:51:03 »
a gyári gyertya denso, szerintem. tehát vagy a km nem OK, vagy hamarabb cserélték. egyébként nem helyes kiveszegetni a gyertyákat, ha nem muszáj ugyanis a gyertyán lévő alátét egyszeri beszerelés után képes csak rendesen tömíteni, amikor elöször roppan össze úgymond. ez a hivatalos álláspont, amit egyre inkább osztok én is.
Én is így tudtam.
A km amúgy biztosan stimmel, véletlenül ismerem az autót :whistling:
Mellesleg elég hosszú volt a modellciklus, biztos h végig ugyanazokkal a gyertyákkal szerelték az összes legyártott PII-t?
Today, tomorrow and after tomorrow!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7111 Dátum: 2012.11.11 19:00:15 »
Elég sovány. Hány km a napi használat Nálad? Közben világítás, fűtés, rádió, riasztó, egyéb fogyasztó?
Szerintem mindegy, hogy milyen fogyasztók vannak bekapcsolva, nem befolyásolja a töltést. :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7112 Dátum: 2012.11.11 20:04:05 »
Elég sovány. Hány km a napi használat Nálad? Közben világítás, fűtés, rádió, riasztó, egyéb fogyasztó?

Minden van, de annak nincs jelentősége. Ha READY-ben van akkor 13,8 V töltőfesz a minimum.
A napi használat igen karcsú, inkább úgy mondanám, hogy 10 perc/alkalom. Ne feledjük el, hogy itt nincs indítási energia. 3 relét kell behúzni és kész. Amit az aksi csinál az smafu, smartkey, akinek van, fék elektronikája, riasztó akinek van és ennyi. Én 0,2 A-t számoltam ezekre.
Kellene egy okosabb töltő, mert gondolom, tudtam volna még tölteni, de nem akartam megölni az aksit, 4 óra után az a kínai vacak már 15 V-on járt.
Vagy kellene egy Zener-dioda, ami max 14 V-on tartja a töltést.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7113 Dátum: 2012.11.11 20:10:16 »
Üdv!
Ez a gyertya-dolog logikusnak hangzik. De javításikban (egy-kettőben) van olyan, hogy gyertyahézag ellenőrzése. Cserélni sosem hallottam, pl. normális NGK-ról alátétet levenni sem lehet igazán, értelmét veszti a hézagellenőrzés... Én szedegettem sokszor ki, milyen a gyertyakép, tudod Te is. Nem vettem észre, hogy eresztett volna, vagy baj lenne vele.
Persze nem vitatom, hogy az első az igazi  :yes:
Te mit tapasztaltál, hogy gond lenne belőle?
Én azt tapasztaltam, hogy sima T kulccsal visszahúzva a gyertyát legközelebb két ujjal ki lehetett csavarni a gyertyákat.
Azért írtam, hogy ez hivatalos álláspont és az előbbi példámat is erre az okra vezetem vissza.
Aztán, amióta van nyomatékkulcsom ahova odaférek és van adat hozzá, mindent nyomatékra húzok.
Érdemes megfigyelni, amikor először meghúzol új gyertyát a hengerfejben egyértelműen érződik ugyanaz a kellemetlen érzés, mint a hengerfejcsavarok meghúzásánál tapasztal az ember. Érződik, ahogy megindul és valami enged. Jó esetben ez a rugalmas, tömítést biztosító alátét.
Itt jegyzem meg, hogy a nyomatékra húzással is vigyázni kell. A menetnek tisztának kell lenni és könnyen kell csavarodjon mind a csavar, de bármi, amit egy menetes furatba be akarunk hajtani. Értelem szerűen, hiszen ha a nyomaték arra megy el, hogy egy koszos furatban egyáltalán elfordítson egy csavart, vagy gyertyát nem lesz ugyanaz az összeszorító erő, ami a maradék nyomatékból keletkezik. Hengerfej csavar meghúzásnál pl. nagyon meg lehet enni ezt a kefét. Aztán lehet csodálkozni, hogy az újonnan összerakott motor 2-3000 km után hengerfejes, átégett a tömítés.

Szintén itt kell megjegyezni, hogy jellemzően gyertyák esetében nem javasolják semmilyen kenőanyag használatát! Érthető ez is, mert először még ok, de ha megolajozza az ember elkokszosodik az olaj, elkoszolja a menetet és ember legyen a talpán aki kitakarítja.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 20:20:13 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7114 Dátum: 2012.11.11 20:12:26 »
Egyébként van hely, ahol simán 45% kedvezménnyel lehet venni Denso gyertyákat, szerintem Priusba is. Amik nekem kelletek, 680Ft körül volt darabja, de azok nem irídiumosak. Érdemes lehet megnézni, nem rossz ár.
Én nem merem leírni honnan vannak az enyémek és mennyi volt.
Már falhoz állítottak érte a kollégák egyszer, hogy mit képzelek, hogy nem a márkakereskedésben veszem a tuti belevalót 25 eFtért. Azóta is be vagyok fordulva, hogy elrontottam az életem.  :no:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7115 Dátum: 2012.11.11 20:13:14 »
Én is így tudtam.
A km amúgy biztosan stimmel, véletlenül ismerem az autót :whistling:
Mellesleg elég hosszú volt a modellciklus, biztos h végig ugyanazokkal a gyertyákkal szerelték az összes legyártott PII-t?
Japánban?
Igen!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7116 Dátum: 2012.11.11 21:23:29 »
Szerintem mindegy, hogy milyen fogyasztók vannak bekapcsolva, nem befolyásolja a töltést. :)
A töltést nem, csak azt, hogy töltés után mennyi lesz az akkuban. Illetve nagyon nem mind1,hogy leállítás után milyen állandó fogyasztók mennyit esznek. Főleg ilyen kicsi akkuknál.
Minden van, de annak nincs jelentősége. Ha READY-ben van akkor 13,8 V töltőfesz a minimum.
A napi használat igen karcsú, inkább úgy mondanám, hogy 10 perc/alkalom. Ne feledjük el, hogy itt nincs indítási energia. 3 relét kell behúzni és kész. Amit az aksi csinál az smafu, smartkey, akinek van, fék elektronikája, riasztó akinek van és ennyi. Én 0,2 A-t számoltam ezekre.
Az AVEII gyújtáson motor és lámpák nélkül,kikapcsolt rádióval  2A felett zabál. A leállítás után az ajtók lezárását követően is még 300mA, és kb. 20perc körül csökken le 5mA alá (riasztó nélkül). A Piusban Ready-ben még a hybrid rendszert és a nagy középkonzolt is táplálnia kell. Néha világítást is kell használni ami szintén több A. Szóval annak ellenére, hogy nem kell indítózni rendesen terhelve van.

Alvin_ti4200

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7117 Dátum: 2012.11.11 21:36:24 »
Sziasztok!
 
Lenne egy pár kérdésem, hogy ne unatkozzatok így vasárnap este :) Szóval, egy ideje vívódom a Mazda 3 szedán (I. gen.) és a Prius II. kérdéskörén, egyelőre nem született döntés, melyik legyen a következő autóm. Ez a konkrét példány már egy ideje fent van hahun, igaz, mostanában elég sok másik Prius-szal is ez a helyzet, ahogy nézem...
 
A kérdésem az lenne, hogy láttok-e Ti, mint Prius tulajok valami furcsaságot, valami oda nem való vagy a normálistól eltérő dolgot ezen az autón (már amennyire képről meg lehet állapítani)? A felnik elég rondák sajnos, továbbá a jobb hátsónál nem tudom, mi a botrányos fekete csík az egyik küllőn...
 
Az elővárosi-városi fogyasztást illetően, ha abszolút nem dinamikusan, hanem nyugodtan használom az autót, mire számítsak Budapesten? Van-e olyan alkatrész (felni, akkumulátor, gyertyák, stb.), amire heteket kell várni, mert nagyon spéci? Esetleg, ha valakinek van eladó Prius II-je, de nem tette fel hahura, az megkereshetne :)
 
A budapesti Prius lopási statisztikára nem merek rákérdezni, de remélem, senkiét nem vitték még el.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7118 Dátum: 2012.11.11 22:46:02 »
A felnik elég rondák sajnos, továbbá a jobb hátsónál nem tudom, mi a botrányos fekete csík az egyik küllőn...
Az egy gyorskötöző, valszeg törött a dísztárcsa. Egyébként minden PII-nek ez az alapfelnije.

A kocsin ami a legfeltűnőbb, hogy kívülről tuti telibe van fényezve, bár a lökösök szépen futnak, 7 évesen nem lehet karcmentes a kasztni. (fekete főleg nem, azt kényszeresen mossa az ember hetente)
A belseje már korántsem makulátlan, a szőnyegek pl. botrányosak lehetnek, azért nincsenek is benne. És a felszereltsége full fapad.

Lopás: a múltkor sajnos egyik cartársunkét meglovasították, ha jó emléxem a 17.ker-ben, valamelyik panel parkolójából, olvass vissza jópár oldalt.
Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 22:50:47 írta Bicskei »
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7119 Dátum: 2012.11.12 07:04:06 »
Sziasztok!
 
Lenne egy pár kérdésem, hogy ne unatkozzatok így vasárnap este :) Szóval, egy ideje vívódom a Mazda 3 szedán (I. gen.) és a Prius II. kérdéskörén, egyelőre nem született döntés, melyik legyen a következő autóm. Ez a konkrét példány már egy ideje fent van hahun, igaz, mostanában elég sok másik Prius-szal is ez a helyzet, ahogy nézem...
 
A kérdésem az lenne, hogy láttok-e Ti, mint Prius tulajok valami furcsaságot, valami oda nem való vagy a normálistól eltérő dolgot ezen az autón (már amennyire képről meg lehet állapítani)? A felnik elég rondák sajnos, továbbá a jobb hátsónál nem tudom, mi a botrányos fekete csík az egyik küllőn...
 
Az elővárosi-városi fogyasztást illetően, ha abszolút nem dinamikusan, hanem nyugodtan használom az autót, mire számítsak Budapesten? Van-e olyan alkatrész (felni, akkumulátor, gyertyák, stb.), amire heteket kell várni, mert nagyon spéci? Esetleg, ha valakinek van eladó Prius II-je, de nem tette fel hahura, az megkereshetne :)
 
A budapesti Prius lopási statisztikára nem merek rákérdezni, de remélem, senkiét nem vitték még el.
Hát nem éppen egy kategória a két autó, mindkettő nagyon jó autó a maga nemében bár ez itt egy Prius fórum, tehát a Prius a legjobb :yes:.
A kiszemelt példány tényleg egy alapmodell, és a hasonló évjáratúaknál nem éppen ez az átlagos km és persze megint csak itt a legnagyobb bökkenő: mivel kereskedésben van nem árt egy igen alapos, mindenre kiterjedő ellenőrzés.
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7120 Dátum: 2012.11.12 08:09:51 »
A töltést nem, csak azt, hogy töltés után mennyi lesz az akkuban. Illetve nagyon nem mind1,hogy leállítás után milyen állandó fogyasztók mennyit esznek. Főleg ilyen kicsi akkuknál.Az AVEII gyújtáson motor és lámpák nélkül,kikapcsolt rádióval  2A felett zabál. A leállítás után az ajtók lezárását követően is még 300mA, és kb. 20perc körül csökken le 5mA alá (riasztó nélkül). A Piusban Ready-ben még a hybrid rendszert és a nagy középkonzolt is táplálnia kell. Néha világítást is kell használni ami szintén több A. Szóval annak ellenére, hogy nem kell indítózni rendesen terhelve van.
Ezeket írtam már. Elvileg 200 mA álló helyzetben a fogyasztása.
Ha jól tudom pár nap után a smartkey-t kikapcsolja és akkor tényleg minimális lesz az áramfelhasználása, de eddig én ezt nem tapasztaltam. Egy hét után is a smart-tal nyitottam. Lehet, hogy figyeli az aktuális feszültséget és annak függvényében kezd el takarékoskodni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7121 Dátum: 2012.11.12 09:48:47 »
Sziasztok!
 
Lenne egy pár kérdésem, hogy ne unatkozzatok így vasárnap este :) Szóval, egy ideje vívódom a Mazda 3 szedán (I. gen.) és a Prius II. kérdéskörén, egyelőre nem született döntés, melyik legyen a következő autóm. Ez a konkrét példány már egy ideje fent van hahun, igaz, mostanában elég sok másik Prius-szal is ez a helyzet, ahogy nézem...
 
A kérdésem az lenne, hogy láttok-e Ti, mint Prius tulajok valami furcsaságot, valami oda nem való vagy a normálistól eltérő dolgot ezen az autón (már amennyire képről meg lehet állapítani)? A felnik elég rondák sajnos, továbbá a jobb hátsónál nem tudom, mi a botrányos fekete csík az egyik küllőn...
 
Az elővárosi-városi fogyasztást illetően, ha abszolút nem dinamikusan, hanem nyugodtan használom az autót, mire számítsak Budapesten? Van-e olyan alkatrész (felni, akkumulátor, gyertyák, stb.), amire heteket kell várni, mert nagyon spéci? Esetleg, ha valakinek van eladó Prius II-je, de nem tette fel hahura, az megkereshetne :)
 
A budapesti Prius lopási statisztikára nem merek rákérdezni, de remélem, senkiét nem vitték még el.
Egyet értek Outlaw véleményével.
Én inkább azt javaslom, hogy saját részre inkább No.-ból hozz be egyet, ha teheted. Itt a fórumon van is olyan ember, aki szokott segíteni autóbehozatalban. Sajnos az itthon kereskedésben kapható Priusok - szerintem - 95%-a tekert órás, szervizkönyv nélküli (így túl sok a kérdőjel körülötte) autó. Ha felnézel pl. a mobile.de-re, vagy autoscout24.de-re, láthatod, hogy mennyi km-rel mennyiért hirdetik a PII-ket. Amennyiben itthon egy "kevesebbet futott" példányt 200.000-rel kevesebb pénzért hirdetnek, mint, amennyibe kint kerül a teljesen hasonló, az igen árulkodó jel és kerülendő.
A hazai felhozatal maradék kb 5%-át édemes felkutatni, de valószínű, hogy kompromisszumot kell magadban köss, hogy vagy keveset futottat (de drágábban), vagy kicsit többet futottat, de végig vezetett szervizkönyves autót (és olcsóbban) választasz. Korrekt állapotú, keveset futott és olcsó PII nemigen létezik...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7122 Dátum: 2012.11.12 10:56:38 »
Szombaton sikeresen le/elcsereltem Seat Altea Xl-emet Prius-ra.Eddig tetszik,bar mar masnap tudatlan modjara mar elinduli sem tudttam vele.Le kelett ulnom atbongeszni a kiskonyvet.A fekpedalt nem akkor nyomtam amikor kellett volna,hogy el tudjak vele indulni.
Kozben megneztem az aksi feszkot es 11.6v mutatott.Ez nem tul alacsony?Lehet lassan cseres lesz.5 eves az auto,1 gazdaja volt elotte.Hazafele komputer szerint 5.3-at evett autopalyan 110-120-as temponal.Kicsit libikoka nekem a Seat utan.De nagyon tetszik hogy automata,mar reg akartam automata autot.Utoljara kb. 15 eve volt benzines autom,nagyon kell koncentraljak a kuton hogy ne gazolajat tankoljak;)
Valaki probalta mar a "selfparking" funkciot?

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7123 Dátum: 2012.11.12 13:25:09 »
Gratula! Az előbb jöttél felfelé a Szépvölgyi úton? ;)

Az a 11.6 V lehet, hogy még jövőre is annyi lesz, nem kell azzal a cserével kapkodni, ha nem esik lejjebb.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7124 Dátum: 2012.11.12 13:43:59 »
Gratula! Az előbb jöttél felfelé a Szépvölgyi úton? ;)

Az a 11.6 V lehet, hogy még jövőre is annyi lesz, nem kell azzal a cserével kapkodni, ha nem esik lejjebb.
Csak nem ti is itt laktok a hegyen? :)