vajon miért vártak 3évet toyotáék a külföldön történő árusítással?
Tudtommal mindkét gyártó első generációs hibridjeit veszteséggel árulta. Hosszú távon persze - mostmár látszik - megérte.
Szerintem arra vártak vele, hogy mennyire jön be a vevőknek. A balkormányosítás újabb költség, csak akkor vágtak bele, amikor már valószínűsíthető volt a siker.
Egy kis OFF, ha megengeditek.
Az Insight 1. az NSX gyárban készült. Ugyanaz a technika (alu), ugyanazok a melósok. Gyanítom, hogy a fejlesztés sem volt olcsóbb, mint az NSX esetében, aztán kb fele annyiért árulták. A konkrét típus gyártása veszteséges, de minkettő mérföldkő volt a gyár életében. Az NSX-el tizenakárhány évre elérték, hogy az emberek sportos autóként tekintsenek a Hondákra. Az Insight óta pedig a Honda = gazdaságosság. Most sokan sírnak, hogy hol vannak a sportos Hondák, de a nyereségesség a gyárat igazolja. Ráadásul nem vezstettek olyan sok vevőt szerintem, aki a 90-es években sportos autóra vágyott az mostanra nagy valószínűséggel családos ember, akinek már fontosabb a megbízható, nyugodt, gazdaságos autózás.
Ebben nagyon jók a japánok, (főleg a Honda és Toyota) pillanatok alatt tudnak alkalmazkodni az aktuális kor igényeihez, néha ők alakítják az igényeket.
A Toyota ugyanezt tudja. Ha sportosságra van igény, azt csinálja, ha gazdaságosságra, akkor azt. Nem 10 év késéssel, mint az EU gyártók.
Persze nem gondolom, hogy az európai autók nem lennének jók. Imádom az olasz kocsikat, mert designban tökéletesek A német autók is nagyon jók, de semmiben tem tökéletesek szerintem. Mindenben olyan 90 százalákosak. Én azt nem szeretem. Én jobban szeretem, ha valamiben 100%-os egy autó, mégha másban esetleg csak majdnem jó. Ilyen nekem a Toyota Prius, aminek a hajtáslánca szerintem tökéletes.
Bocsánat a hoszzú OFFért