Hi!
Még egy dolgot kiemelnék, hangsúlyoznék a használt autó vásárláshoz. K.b. ~2 éve van olyan lehetőség , hogy a központi nyilvántartásból le lehet kérdezni a km óra állásokat!!! Az óraállásokat a műszaki vizsgakor, ill. a tulajdonos váltáskor regisztrálják a központi nyilvántartóban! Tehát az az autó, amelyik legalább 2 éve Magyarországon forgalomban van minimum 1 bejegyzést tartalmaz!
Ha ezt a lekérdezést MINDENKI megtenné, AKKOR az óratekergetős nem nagyon rúgnának labdába. Ezért fontos a lekérdezés MINDENKINEK!!!
SZORÍTSUK VISSZA A CSALÓKAT!
A lekérdezés pár száz forintba kerül (okmányiroda ad tájékoztatást, de ügyfélkapun is működik...)
Természetesen a "klasszikus" átvizsgálások ezután is szükségesek vásárláskor...
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, és a segítséget!
Hosszas keresgélés után végre én is tulaj lettem (24 órája)
Hát nem egyszerű. Szervizek december közepére adtak volna időpontot, (remélem nem ilyen megbízhatatlan a Toyota
) ha egyáltalán felvették a telefont, szóval felejtős, mert ez így használhatatlan szolgáltatás egy autóvásárlásnál, utólag meg ugye mit vizsgálgassak?, ha már fizettem akkor így jártam. ODB sz... se mutat csak parasztvakítás, mert hiába próbáltam ki a régi kocsimon, a típus specifikus paraméterekhez még hekkelni kellet volna, szóval legközelebb erre is jól rá kell készülni.
Szóval saját szememre hagyatkoztam. Utólagos fényezéseket elég jól ki tudom szúrni, mert nagyapám fényező volt, és én is megoldom a saját járműveim fényezését. Ezen a lökhárítók voltak újra fújva, de az szinte minden megnézett példányon sérült volt, ezek legalább rendbe voltak rakva nagyon szépen, meg a ködlámpa sérült, de a kaszni nem volt lakatolva, illesztési hézagok és fényezés legalábbis gyári szintű. Németektől hazahozott, Francia kereskedőnél vásárolt autó, 120ezer van benne, de a kormány és egyes kapcsolók kopása alapján én inkább 200-ra tippelem, vagy nagyon trehány tulajdonosa volt, mindenesetre árában és állapotában még így is megérte. Tuti nem taxi volt mert a hátsó ülések és padló érintetlen, csak a sofőr oldalán van kopás, főleg a multikormány gombjait nyomkodta szét, meg a könyöklőt, de ez utóbbinak a konstrukciója okozta szerintem a kopást, ahol a műanyag peremre van ráhajtva a szövet, mert az ülés kopás alapján 100ezerre tippelem.
Hazafelé úton Budapesti délutáni erős forgalomban 4,4liter jött ki fogyasztásra
de még nem igazán érzem a kocsit. Eleve csak váltós autóim voltak, szóval rendszeresen kuplungolok és váltok még
de nagyon tetszik. Annyira nem is vészes a vezetési élmény. Jó kézifékes fordulóra nem képes, de lehet vele nagyon dinamikusan is menni, meg a futómű is nagyon kezes. Ekkora dömpertől nyúlósabb rugózásra és kormányműre számítottam.
Apropó 16"-os acélfelni garnitúrára vevő lennék.
a 17"-os alufelnit sajnálom a budapesti, téli kátyús utakon.