az érvelést, hogy a szélesebb és peresebb gumi fog megmenteni ha elémugrik a jávorszarvas, nem igazán tudom elfogadni
Ez így ebben a formában hülyeség... mindegy...
...hogy is mondta Pély Barna?
"Nem ment át!"
Tehát a magam részéről én mindig a lehető legkisebb kereket fogom választani a kocsimra. Ilyen tekintetben jobban is örülnék, ha itt EU-ban is 15-ös kerekekkel forgalmaznák a Priust.
A lehető legrosszabb példa a Prius ebben a témában... azt ugyanis nem nagyon fognak nagy(obb) kerekekkel kínálni.
Egyrészt, nem egy erőgép, de nem is annak született... illetve a Prius is, mint a hibridek, kimondottan a lehető legkisebb fogyasztás ill. károsanyag kibocsátás jegyében készülnek. Ezt nemcsak a hibrid hajtással, hanem a légellenállás, ill. gördülési ellenállás lecsökkentésével (is) érik el. Nem véletlen a Prius formája sem (mint ahogy a Honda Insight-é sem), hiszen a csepp forma a legkisebb légellenállású.
Ne is számíts rá, hogy 225/40-es gumikkal kínálják majd, hiszen a gumi szélessége is növeli a légellenállást. Vékony kerék pedig ritkán peres.
(a VW polo bluemotion vagy micsoda szériáján 175-ös 14"-es gumik voltak...)