Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763932 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

magos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6540 Dátum: 2016.03.07 20:42:56 »
Köszönöm a segítségeteket!

 Akkor megyen majd a klíma ezután.

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6541 Dátum: 2016.03.07 21:39:14 »
400-500 ezer km? Biztos van olyan is, de ezt felejtsd el. Megadja magát az a vezérlés simán. Igazából a feszítő romlik csak el ami olajnyomással működik. Megszorul, aztán a hide olajnyomás győz. Még azt figyeld meg, hogy jó üzemmelegen nem kopog-e. Belülről simán dízelnek tűnik. Ha ez van akkor tuti vezérlés. Melegen elvékonyodik az olaj, lejebb esik a nyomás és a lán veri a blokkot. De ha üzemmelegen teljesen jo a hangja akkor nem vezérlés. Hanem olaj visszafolyás. Na ez van most nekem. Raktam én már ebbe mindenféle olajszűrőt, olajat nem az okozza. Egyik pillanatról a másikra lett ilyen. El nem hiszem, hogy egy olajpumpa elkopik, tömény olajban forog. De mondjuk a tied újabb kocsi. Az enyém régebbi, ez előfordult ezeknél. Még megfigyelheted azt is, hogy mikor pl. Reggel elindítod már önindítózád közben pislákol-e az olajlámpa. Ha igen akkor megint nem olajvisszafolyás, nem kell neki felpumpálni az olajat. Viszont a hang mind a két esetben ugyanolyan kerregő indításnálm

A márkaszervizben a szerelő azt mondta még tavaly nyáron, hogy elvileg nem az olajnyomás feszíti a láncot, hanem egy rugós racsnis szerkezet. Azért zöröghet, mert a lánc nyúlt de még nem eleget ahhoz, hogy a következő fogba ugorjon a feszítő. Most megpróbálom olajtér tisztítóval kipucolni mert nem tudom az előző tulaj hogyan tartotta valójában karban, hátha ez segítene kicsit. Kap MANN szűrőt és CASTROL olajat első próbára. Amúgy igen, melegen is hallatszik egy kicsit, hogy veri a blokkot. Viszont youtube-on is van fent jó pár videó ezzel kapcsolatban és nem mindenkinél eredményes a csere. Valakinél nem is okoz semmi változást, máshol meg 2-3 hét és visszajön a hang. Valaki azt írja normális mert ugyebár láncról beszélünk. Amúgy biztosan tudod, hogy az olajnyomás feszíti a láncot? Vagy azt lehet tudni, hogy miért hal meg a feszítő?

mukkelek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6542 Dátum: 2016.03.08 19:26:08 »
Hát az én 2001-es yarisomban olajos a feszítő, mint írtam meleg olajnál aztán jött a lánchang, ami amúgy hajtókar csapágy hangnak tűnt. Hogy később hogy oldották meg a feszítőt azt nem tudom. Máskülönben ha mechanikus feszítője lett volna akkor melegen nem is változott volna a hangja. Kicsi hangja mindig lesz, főleg az én régebbi yarisomnak, mert nincs rajt semmi zajvédő burkolat. Ez normális. Átugrani nem fog, jól megtervezték. Valahol megvan a rajza, service manual, de a tied újabb. Az nem normális, hogy indításnál kerreg, ez tuti. Egy 1200-es zsiga se kerreg, olyan nincs, ennek nem lehet indításnál hangja. Az olajokkal hiába játszol, meg a szűrővel. Nekem gyári szűrővel ugyanúgy csinálta. Bár igaz, ez most ami rajt van, javított rajt. Most még friss volt az olaj, hangja se volt, meg kevesebb mint fél mp alatt kialudt az olajlámpa. Aztán ahogy fárad az olaj most kicsit visszajött a hang. De ez se normális, hát tudom, hogy nem ilyen volt. Egyszer szervízben cseréltettem olajat. Ezek belerakták az 5w-40 olajat, holott tán meglepő, de erre a motorkódra ami nekem van kifejezetten 10w-40-et ír. Csak nagyon kis hőmérséklet tartományra ír 5W-40-et. Na azóta van olajvisszafolyásom.

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6543 Dátum: 2016.03.09 20:43:36 »
Hát az én 2001-es yarisomban olajos a feszítő, mint írtam meleg olajnál aztán jött a lánchang, ami amúgy hajtókar csapágy hangnak tűnt. Hogy később hogy oldották meg a feszítőt azt nem tudom. Máskülönben ha mechanikus feszítője lett volna akkor melegen nem is változott volna a hangja. Kicsi hangja mindig lesz, főleg az én régebbi yarisomnak, mert nincs rajt semmi zajvédő burkolat. Ez normális. Átugrani nem fog, jól megtervezték. Valahol megvan a rajza, service manual, de a tied újabb. Az nem normális, hogy indításnál kerreg, ez tuti. Egy 1200-es zsiga se kerreg, olyan nincs, ennek nem lehet indításnál hangja. Az olajokkal hiába játszol, meg a szűrővel. Nekem gyári szűrővel ugyanúgy csinálta. Bár igaz, ez most ami rajt van, javított rajt. Most még friss volt az olaj, hangja se volt, meg kevesebb mint fél mp alatt kialudt az olajlámpa. Aztán ahogy fárad az olaj most kicsit visszajött a hang. De ez se normális, hát tudom, hogy nem ilyen volt. Egyszer szervízben cseréltettem olajat. Ezek belerakták az 5w-40 olajat, holott tán meglepő, de erre a motorkódra ami nekem van kifejezetten 10w-40-et ír. Csak nagyon kis hőmérséklet tartományra ír 5W-40-et. Na azóta van olajvisszafolyásom.

Köszönöm a választ, és 5w30-at szoktam neki adni, elvileg az 1SZFE motorba (legalábbis a sapka szerint) az való. Amúgy azt nem értem, hogyha a feszítő szar akkor miért csak reggel csinálja egy éjszakai állást követően? Ha városba megállok és 1 óra múlva beindítom nincs kerregés indításkor. Ezért gyanakszom inkább a szűrőre, mert ha a feszítő lenne rossz akkor 1 óra múlva is kerregnie kéne. A menet közbeni halk csattogást meg lehet tényleg csak a többi alkatrész kopása miatt lehetséges, meg hogy tényleg semmi hangszigetelés nincs az autóban.

mukkelek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6544 Dátum: 2016.03.10 18:07:25 »
Most nézem, tévedtem az olajjal kapcsolatban kicsit, 1SZ-FE motorra -18-tól az 50 fokos kuka melegig 10w-30-at ír itt nekem, -30 tól tizen akárhány fokig 5w-30-at, de nem hinném, hogy kritikus, jó ide mindkettő.

szabe79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6545 Dátum: 2016.03.13 20:48:57 »
Sziasztok! Ismét kérdeznék :) Ma hallottam először változó erősségű, változó időtartamú, csikorgást a jobb elejétől. Nem tudom semmihez kötni csinálta fékezés közben, nem fékezéskor, kanyarodáskor. Valakinek tippje? Rohanjak szervízbe? Pénteken egy hosszabb útra készülök , nem szeretnék bajt.
Köszi a tippeket Berni

mukkelek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6546 Dátum: 2016.03.17 17:32:19 »
Sziasztok! Ismét kérdeznék :) Ma hallottam először változó erősségű, változó időtartamú, csikorgást a jobb elejétől. Nem tudom semmihez kötni csinálta fékezés közben, nem fékezéskor, kanyarodáskor. Valakinek tippje? Rohanjak szervízbe? Pénteken egy hosszabb útra készülök , nem szeretnék bajt.
Köszi a tippeket Berni

hosszbordás szíj megcsúszik?

K.Péter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6547 Dátum: 2016.03.19 16:01:11 »
Sziasztok!

Valahol olvastam már a kerékcserét követő nyomás szeleppel kapcsolatos "hibáról", de nem találtam meg. Szóval a helyzet az, hogy téli gumival (acél felnire) szerelt kerékkel vettem a Yaris III-at, most átszereltettem a nyári gumival szerelt könnyűfém felnire és eleinte nem jelzett a guminyomást jelző lámpa, azonban ma hazafelé villogás után már folyamatosan világít. Ehhez szokjak hozzá, mert a téli kerekekhez lett "kalibrálva" az autó érzékelője, vagy el lehet tüntetni valahogy a hibajelzést? A gumiszerelő a használati útmutató és a feltett kerék összevetése után a gyárilag javasolt nyomást töltötte a gumiba. Nem igazán akarok emiatt márkaszervizbe menni, vagyis ha a visszajelzőt kell csak megszoknom őszig, akkor az nem lesz probléma  :).

Egyébként nagyon jó a futása a kocsinak a nyári gumikkal.

K.Péter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6548 Dátum: 2016.03.19 16:13:20 »
Sziasztok!

Megint eszembe jutott valami. A korábbiakban egy Yaris II-em volt 1.0-ás motorral. Korábban olvastam, hogy többen "panaszkodtak", hogy hidegen v. melegen zakatol a motor, valamint csörgő hangra lett figyelmes bizonyos fordulattartománynál. Hááát (háttal nem kezdünk mondatot) nekem - szalonból vetten - a kezdetektől fogva hideg indítás után egyrészt maga a motor is hangosabb volt, másrészt egy kifejezetten csörgő hangot lehetett hallani. Ez a "nem tudom" milyen szelep hangja volt, de csak hidegen. Nagyjából 3-4 perc használat után megszűnt.

A másik hang, folyamatosan új korától jellemzően megvolt. Az egyik hang, ha alacsony tartományban kapcsoltam fel, akkor egy kifejezett csörgő hangot hallatott valami elölről és lentről. Ez viszont nekem csak meleg időben jelentkezett és csak akkor, ha aláváltottam. Erre az ismerős szakim azt mondta, hogy valami "hővédő" lamella érhet egy másik fém alkatrészhez meleg időben és a motor rezonanciája okozhatja időlegesen a hangot.

A másik, amikor gyorsításkor egy bizonyos fordulaton (nekem 2200-2400) zörgő hangra lettem figyelmes. Ez egyértelműen a motortérből jött. Az oka lényegében az előző, hogy bizonyos hőmérséklet esetében kettő fém alkatrész összeért.

Megnyugtatásképpen: nekem soha egyik zörej sem okozott problémát, soha nem kellett emiatt a jelenség miatt szerelni. Mindkettő hang egyszerűen az autó karakterisztikájához hozzátartozott. Idővel megszoktam.

Talán segítettem, megnyugtattam valakinek, valakit.

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6549 Dátum: 2016.03.19 17:58:53 »
Most nézem, tévedtem az olajjal kapcsolatban kicsit, 1SZ-FE motorra -18-tól az 50 fokos kuka melegig 10w-30-at ír itt nekem, -30 tól tizen akárhány fokig 5w-30-at, de nem hinném, hogy kritikus, jó ide mindkettő.

Valaki ha tudna segíteni nagyon megköszönném! A főtengelyen lévő vezető görgőt szerettem volna leszedni, egy 17-es fejű csavarral van rögzítve, de nem tudtam kiszedni az istennek se. Esetleg bal menetes, vagy nem is így kell leszedni vagy csak bele van gyógyulva? Akinek már sikerült leszedni kérem írja le hogyan csinálta.

norbi0325

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6550 Dátum: 2016.03.27 00:59:09 »
Helló

Kérek egy kis segítséget !

Vettem egy új első fényszórót de sajnos a csatlakozója nem egyezik viszont ugyanúgy a 3 vezeték megy rá ( magasság állító csati ) feh/fkt    zöld/fkt   zöld   

sajnos nem tudom hogy az új 3szög alakú csatira melyik vezeték hová csatlakozik

Kérlek bennetek akinek ilyen alakú a magasságállító csatija az fényképezze le nekem hogy melyik vezetéket melyik pinre kössem

Köszönöm !

 

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6551 Dátum: 2016.03.29 22:58:22 »
Helló

Kérek egy kis segítséget !

Vettem egy új első fényszórót de sajnos a csatlakozója nem egyezik viszont ugyanúgy a 3 vezeték megy rá ( magasság állító csati ) feh/fkt    zöld/fkt   zöld   

sajnos nem tudom hogy az új 3szög alakú csatira melyik vezeték hová csatlakozik

Kérlek bennetek akinek ilyen alakú a magasságállító csatija az fényképezze le nekem hogy melyik vezetéket melyik pinre kössem

Köszönöm !

Sajnos most nem vagyok otthon, hogy lefotózzam, így, csatoltam a gyári leírásokat, amin rajta van a csatlakozó kiosztása és a kapcsolási rajz. Remélem tudtam segíteni.

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
OCV probléma
« Válasz #6552 Dátum: 2016.04.03 16:19:10 »
A képen szereplő OCV "ferdesége" okozhat P1349 (VVT System Malfunction) hibát?
http://kepfeltoltes.hu/view/160403/IMG_20160403_155954_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

LacBp

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
  • l
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6553 Dátum: 2016.04.03 18:23:15 »
Sziasztok!  Jellemző a yarisra a váltó akadozása?  Hidegen alig lehet sebességet váltani!  Melegen hibátlan.  Olaj kb 3000km rel ezelőtt lett cserélve. 

Más téma:  valahol szivárog a víz. Nem nagyon találom a helyét. Hengerfej problémára nem gondolok,mert hosszabb autópályás úton sem forralja a vizet. Vízpumpa is viszonylag új. A hűtővíz tartály szokott szivárogni, így 13 év környékén?

KÖszi
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.03 18:40:32 írta LacBp »
Friss Toyotás vagyok

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6554 Dátum: 2016.04.03 18:40:40 »
Nem. Milyen olaj ment bele?