Hogy légtelenítetted és hogy állítasz harapási pontot?
Nem lehet öregszik a segédhajtószíjad? Első?
Szia !
A légtelenítés végülis javított annyit, hogy a harapási pontot már nem fogom csesztetni.
Szerintem nem volt levegős, de lehet, hogy a rendszerben volt egy kis használt hidraulika folyadék aminek jót tett az, hogy kikergettem a rendszerből.
Azóta kicsit könnyebben jár a pedál és finomabb a harapási pont is, talán egy pár milit följebb került, így már egészen jó.
Úgy csináltam, hogy fogtam egy ásványvizes üveget, belelógattam egy gumicsövet az aljáig, a cső másik végét pedig rádugtam a légtelenítő csavarra.
Ezután meglazítottam a csavart és jól megpumpáltam lábbal a kuplungot.
Ez azért jó megoldás mert így nem kell két ember a művelethez. Próbáltam a hagyományos két emberes megoldást is, de az macerásabb, igaz így egy kicsit több folyadékot pumpálsz ki, de ez legyen a legkisebb gond.
A harapáspontot úgy lehet állítani, mondjuk fölfele, hogy leveszed a két csavarral felfogatott műanyag takarólemezt a műszerfal alatt, majd a kuplungpedálba csatlakozó főkuplung munkahenger tolórúdját állítod tetszés szerint egy 10-es kulccsal. Van egy biztosítója ezt fel kell oldani és ennyi.
Ami a hosszbordás szíjat illeti, én is gyanakszom rá. Érdekes módon ez a cicergős vibrálás csak melegen jelentkezik 1500 fordulat környékén, a ritmusa kb. a szíj forgási sebességével egyezik meg. Gyanakszom a feszítő gorgő csapágyára is, de elég nehéz behatárolni.