Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763846 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6090 Dátum: 2014.07.19 16:06:26 »
Nekem sajnos csak Carina javításim van, esetleg érdemes lenne Yarishoz leszedni egyet.
Ott elég sokat ír.
Ha a tiédben lenne hidegindító injektor (cold start injector), akkor kapásból azzal kezdeném, illetve annak az időzítőjével (cold start injector time switch).
De lehet még koszos EGR szelep, alacsony üzemanyagnyomás, hibás üz.a. nyomásszabályzás, üzemanyagszűrő eltömődés (érdemes ránézni, mikor volt cserélve?), koszos(hibás?) injektorok (érdemes lehet egy tisztítót megpróbálni a benzinbe)...

Nem írja, de régi, rossz gyertyák miatt is el tudom képzelni, hogy baja van.

AC pumpa jó tesztelve, üzemanyagszűrőt ma cseréltünk, gyertyába 5000km, injektorra meg azt mondta hogy akkor folyamatosan darabos lenne a kocsi...


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6091 Dátum: 2014.07.19 16:21:51 »
AC pumpa jó tesztelve, üzemanyagszűrőt ma cseréltünk, gyertyába 5000km, injektorra meg azt mondta hogy akkor folyamatosan darabos lenne a kocsi...
EGR szelep tiszta, vagy nincs rajta?
Van külön hidegindító injektora?

Carinákon pl. a Bosch injektorok tudtommal inkább melegen állnak le, tehát nem biztos, hogy hiba esetén mindig baja van.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6092 Dátum: 2014.07.19 16:27:13 »
EGR szelep tiszta, vagy nincs rajta?
Van külön hidegindító injektora?

Carinákon pl. a Bosch injektorok tudtommal inkább melegen állnak le, tehát nem biztos, hogy hiba esetén mindig baja van.

megmondom őszintén nem tudom van-e rajta, 2000-es yaris 1000cm3-es japán verzió.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6093 Dátum: 2014.07.20 21:38:18 »
voltam szerelőnél túl szegény keverék hibát dob be.
Bár gondolom naiv kérdés, de etanol ment bele mostanában? Esetleg másik benzinkút?
         

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6094 Dátum: 2014.07.21 12:00:28 »
Shellnel tankolok nem szoktam mashol se most meglesem a molt v az omvt es vmi evo neot vagymit tankolok bele

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6095 Dátum: 2014.07.30 22:28:17 »
Sziasztok!

Hozzáértők véleményét kérdezem.

Előzmény:
A minap lebontottam a 2005 évjáratú 1.0 Yarisom vezérmű deknijét olajszivárgás miatt. Előtte azonban az olajsarat nagynyomású mosóval és brigéciollal lemostam a motorról. Minden frankón ment a gyári előírás szerint pasztáztam a fedelet. Úgy néz ki meg is szűnt az olajszivárgás. Csak most újabb hibát építettem be a vasba mivel a klíma kompresszor csapágyába befolyt a víz és most marha hangos lett a motor járása.
 
Kérdezném, hogy miképp lehet a kompresszor ékszíjtárcsáját leszerelni a csapágy cseréjéhez?
A csapágy méreteit már megkerestem: 35x52x12 mm méretű kell bele. A kompresszor ékszíjtárcsájánál található egy 7mm kulcsnyílású hatlapú csavar azt azonban nem tudtam meglazítani. Kell valami speciális lehúzó? Egyáltalán szerelhető az ékszíjtárcsa a kompresszor beszerelt állapotában?

Másik  problémám ami már kb. 80 000 km futás óta fennáll, (most 100 000 km van az autóban)
hogy hideg motornál indítás után kicsit dadogósan jár a motor mintha egy henger kihagyna. Ekkor kicsit erőtlen és rángat is. Ez rövid ideig tart kb 1-2 percig amint melegszik a motor a hibajelenség megszűnik. Szelephézag problémára gondoltam de az kizárható mert most a vezérmű tömítése során ellenőriztem és rendeben van minden szelepnél a hézag. Cseréltem a gyertyákat is BOSCH helyett jóféle DENSO-t raktam de a hiba nem szűnt meg. A Toyota Mayer egyik szerelőjétől korábban megkérdeztem, hogy mitől lehet a jelenség Ő azt mondta, hogy megszorul egy szelep a szelepvezetőben és ezért hidegen nem mindig zár le teljesen. Most már én is erre a hibára gyanakszom. Kérdésem, hogy hengerfej leszerelés nélkül szeleptisztító adalékkal érdemes-e próbálkozni?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.30 22:49:38 írta Riga »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6096 Dátum: 2014.07.30 22:53:06 »
Sziasztok!


Hozzáértők véleményét kérdezem.

Előzmény:
A minap lebontottam a 2004 évjáratú 1.0 Yarisom vezérmű deknijét olajszivárgás miatt. Előtte azonban az olajsarat nagynyomású mosóval és brigéciollal lemostam a motorról. Minden frankón ment a gyári előírás szerint pasztáztam a fedelet. Úgy néz ki meg is szűnt az olajszivárgás. Csak most újabb hibát építettem be a vasba mivel a klíma kompresszor csapágyába befolyt a víz és most marha hangos lett a motor járása.
 
Kérdezném, hogy miképp lehet a kompresszor ékszíjtárcsáját leszerelni a csapágy cseréjéhez?
A csapágy méreteit már megkerestem: 35x52x12 mm méretű kell bele. A kompresszor ékszíjtárcsájánál található egy 7mm kulcsnyílású hatlapú csavar azt azonban nem tudtam meglazítani. Kell valami speciális lehúzó? Egyáltalán szerelhető az ékszíjtárcsa a kompresszor beszerelt állapotában?

Üdv!

Az ilyen pucolásokat féktisztítóval és ronggyal szoktam csinálni, az még olyan nagy kárt eddig nem okozott. Reméljük más baj nem történt.
De eső is ha eljut a kompresszor környékére, megtette volna a magáét biztos.

Én nem vagyok annyira hozzáértő sajnos, lévén klíma sincs a kocsiban, de a generátort már kellett csinálnom, annak a tárcsája retesz nélkül van a tengelyen, azt elég emberesen tudtam csak (varázslatos célszerszám nélkül) levenni.

Valami különös oka van, hogy bent akarod levenni a tárcsát?
Ha le tudnád szedni a helyén a tárcsát, a csapágyat nem hiszem, hogy ki tudnád cserélni ott benne. Kint viszont könnyebb levenni a tárcsát is.

A generátornál úgy ment, hogy régi szíjjal körbetekertem a tárcsát, két léc (OSB lap...) közé satuba szorítva tudtam lelazítani az anyát.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.30 22:56:17 írta vd1234 »

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6097 Dátum: 2014.07.30 23:39:58 »
Azért szeretném a helyén szerelni, hogy ne kelljen lefejteni-újratölteni a klíma hűtőközeget.
Közben nézegettem a netet van hozzá speckó célszerszám. Combosan meg kell fogni az ékszíjtárcsát. Problémás viszont a 7-es kulcsnyílású tengely ahhoz kéne szereznem valami 1/2 vagy 3/8 colos crovát, mert az 1/ colos az szerintem gyenge lesz. 
http://d13z1xw8270sfc.cloudfront.net/origin/88156/c23z1.jpg
http://ecommerce.autoclima.com/images/b/40460697.jpg

drobi1970

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6098 Dátum: 2014.07.31 22:43:09 »
Hm mik lehetnek meg?
Nekem egy 2009-es IQ-m van. 998ccm-s. 45000 km-t futott.A mult télen jelentkezett nálla ugyan ez a hiba.Hideg motornál mintha egy henger nem dolgozna.Ki tisztítottam a légtömegmérőt, gyertyákat cseréltem,( DENSO volt benne és újból azt raktam bele, bár ezeket 80000 nél kell cserélni),EGR szelepet tisztítottam,fals levegőt kerestem,szenzorokat cseréltem,Más üzemanyagot tankoltam,de semmi.Elvittem a márkaszervízbe ahol addig buzerálták, hogy ezekutánn már melegen is ezt a hibát produkálta.Kérdésemre azt válaszolták hogy a számítógép nem jelez semmi hibát sem.Ja! És amikor nemjól dolgozott a motor nem csak hogy az erejét vesztette el hanem a fogyasztásom is felment majd 8 literre. Mivel ez a válasz nem elégített ki és az autó sem javult meg, tovább keresgéltem.Végül elkezdtem a csatlakozók körül keresgélni és átfújkáltam őket kontaktjavító sprével.És láss csodát az autó hibátlanul működött, míg bár hét utánn újból elő nem jött a hiba. Ekkor kezdtem szelektálni és egyessével kezdtem a cstlakozókat próbálni. Végül arra jutottam hogy az ECU csatlakozóját ha áfújom akkor hibátlan egy pár hétig.Valószinűleg az Ecu -ból kijövőcsatlakozó aljzat lehet a ludas,csak azt nem értem hogy akkor a márkaszervíz miért nem cseréli le.Olyan drága nem lehet! Remélem adtam egy jó tippet!
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.31 22:46:13 írta drobi1970 »

kicsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
freetonic
« Válasz #6099 Dátum: 2014.08.01 07:59:32 »
Sziasztok! Újonc vagyok és nőböl. Van egy 1999-es félautomata Yarisom, aminél előjött olyan hiba, hogy a bal első ajtó kinyitásakor a motortérből kerregés hallatszik és ha a gyújtást ráadom akkor sem szűnik meg, menet közben is hallom. Ha nem megyek vele 2 napig, az aksit lemeríti, pedig fullra fel van töltve. Egy ismerősöm érdeklődött márkaszervízben, ahol annyit mondta, hogy cserélni kell a pumpát, amit elég horriblis, vagy pedig át kell alakítani kuplungosra az autót. Olajat nem engedés jól megy a kocsi. Abban tudtok-e segíteni, hogy tényleg csak ez a megoldás, illetve olyan szervízt, vagy szerelőt /Budapest/ aki ért is hozzá. köszi

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6100 Dátum: 2014.08.06 07:54:20 »
Sziasztok! Újonc vagyok és nőböl. Van egy 1999-es félautomata Yarisom, aminél előjött olyan hiba, hogy a bal első ajtó kinyitásakor a motortérből kerregés hallatszik és ha a gyújtást ráadom akkor sem szűnik meg, menet közben is hallom. Ha nem megyek vele 2 napig, az aksit lemeríti, pedig fullra fel van töltve. Egy ismerősöm érdeklődött márkaszervízben, ahol annyit mondta, hogy cserélni kell a pumpát, amit elég horriblis, vagy pedig át kell alakítani kuplungosra az autót. Olajat nem engedés jól megy a kocsi. Abban tudtok-e segíteni, hogy tényleg csak ez a megoldás, illetve olyan szervízt, vagy szerelőt /Budapest/ aki ért is hozzá. köszi

Pü ment!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6101 Dátum: 2014.08.06 13:53:20 »
szép meglepetés várt rám... köszi annak aki belém jött..... és semmit se hagyott maga után...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6102 Dátum: 2014.08.06 14:50:54 »
Ó hányszor jártam így... Legutóbb 2 hete egyik Lidl parkolóban. Piros karc a lökhárító sarkán úgy 10cm hosszban. 2 éve pedig a szinte új Kiának a hátsó lőkösét úgy benyomták, hogy tojásnyi mélyedés van benne.

Hozzáteszem, hogy amúgy könnyen lehet, hogy az illető észre se vette. Vonóhoroggal is lehet ilyeneket okozni, pl. szűk helyen centizgetve szvsz meg se érzi az ember, hogy a másikat pár cm-el megnyomta.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.06 14:53:43 írta robi (Robi) »

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6103 Dátum: 2014.08.06 16:38:51 »
első sérülése a kicsi kocsinak... :( 15ezrembe lesz a javítás...

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6104 Dátum: 2014.08.07 09:37:18 »
Azért szeretném a helyén szerelni, hogy ne kelljen lefejteni-újratölteni a klíma hűtőközeget.
Közben nézegettem a netet van hozzá speckó célszerszám. Combosan meg kell fogni az ékszíjtárcsát. Problémás viszont a 7-es kulcsnyílású tengely ahhoz kéne szereznem valami 1/2 vagy 3/8 colos crovát, mert az 1/ colos az szerintem gyenge lesz. 
http://d13z1xw8270sfc.cloudfront.net/origin/88156/c23z1.jpg
http://ecommerce.autoclima.com/images/b/40460697.jpg


Jelentem megoldódtak a problémáim:

A klíma kompresszor ékszíjtárcsáját WD40-es áztatás után sikerült leszedni. A csapágyat sikerült kicserélni, sajnos azonnalra csak olcsó kínai csapágyat sikerült beszereznem 2500 huf értékben. Az eredeti  minőségű (NACHI FUJIKOSHI) japán csapágy megrendeléséről lemondtam, mivel a szállítás időpontját nem tudták megmondani, és az autót meg napi szinten használom. Egyébként a japán csapágyra 8000 huf árat mondtak. A kínai csapággyal egyenlőre csendesebben jár, mint a gyári 100 000 km-t futottal.

A hideg üzemmódú rángatás oka pedig a PCV-szelep tömítés kilazulása volt. A szelepfedélben lévő tömítést átmenetileg tömítő pasztával rögzítettem.
Ha újra kilazul rendelek gyári tömítést. (gyári cikkszám: 90480-18001.http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_YARIS_SCP10L-CHMGKW_1201.html)