Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763732 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5985 Dátum: 2014.03.01 22:17:51 »
Ja, bocs, valóban rosszul értettem. Ékszíj nincs benne, hosszbordás van benne.
Elképzelhető, hogy görgő zajt hallasz. A szíjnak nem szokott hangja lenni. 105000-ként cserélni kell.
Ilyen-olyan meghajtó szíj egy autóban = ékszíj  :flowers:

(Kivéve persze a vezérműszíjat.)

Ez egy gyűjtőnév, amit mindenki ért  :yes: ... függetlenül attól, hogy valóban, a gyakorlatban ezek az esetek nagy többségében (leszámítva a nagyon régi kocsikat), már nem ÉKszíjak. Hanem többnyire bordásak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

baba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5986 Dátum: 2014.03.01 23:09:49 »
Idézet
Csak üzemmelegen csinálja, vagy hidegen is?

Nem. Hidegen is ,bár akkor főleg 2-esbe hallani.

Illetve a egy másik probléma ami már korábban jelentkezett mint ez a terhelés alatti kopogás, az hátramenetbe jelentkezik. Olyan szinten "csörög" a motor csúsztatott kuplungnál, hogy rossz hallani. Lassú tolatásnál(kapubeállónál és garázsba tolatáskor, amikor ugye lassan kell tolatni) jelentkezik ez a hangjelenség amikor ugye nagyon alacsony a fordulat(ilyenkor amikor előjön ez a hang akkor a fényszórók világossága is lecsökken), ha egy kicsit jobban rásegítek a gázzal(pumpálom vagy ugye kicsit jobban nyomom) akkor megszűnik. A két probléma összefüggésbe lehet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5987 Dátum: 2014.03.01 23:15:48 »
Nem. Hidegen is ,bár akkor főleg 2-esbe hallani.

Illetve a egy másik probléma ami már korábban jelentkezett mint ez a terhelés alatti kopogás, az hátramenetbe jelentkezik. Olyan szinten "csörög" a motor csúsztatott kuplungnál, hogy rossz hallani. Lassú tolatásnál(kapubeállónál és garázsba tolatáskor, amikor ugye lassan kell tolatni) jelentkezik ez a hangjelenség amikor ugye nagyon alacsony a fordulat(ilyenkor amikor előjön ez a hang akkor a fényszórók világossága is lecsökken), ha egy kicsit jobban rásegítek a gázzal(pumpálom vagy ugye kicsit jobban nyomom) akkor megszűnik. A két probléma összefüggésbe lehet.
Nem feltétlenül - sőt. Az utóbbi, amit leírsz, attól van, hogy a motor fordulatszáma túlságosan lecsökken (nyilván még jócskán alapjárat alá is, ha a lámpák fénye is elhalványul), és közben pedig terhelés alatt van - emiatt lesz csörgő hangja, és ez egyébként nagyon egészségtelen neki  :otlet: ! Ilyenkor inkább próbáld kicsit nagyobb (mondjuk, legalább 1500-2000 közötti) fordulatszám mellett, a kuplung csúsztatásával alacsonyan tartani az autó sebességét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Luxy78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5988 Dátum: 2014.03.05 15:29:18 »
Sziasztok!

Egy 2002-es év végi 1.0 yarisom van (linea luna).
Az utóbbi időben vettem észre, hogy 0-10 fok környékén vacakol a bal oldali index(jelzem: nem mindig). Az autó központi záras.
Nyitás-zárás során a bal oldali index fények nem alszanak el (folyamatosan világítanak). Az index kar is jelzi a hibát. A műszer falon is folyamatosan világít a nyíl.
Van amikor a távirányító párszor történő megnyomása után rendbe jön. Tegnap fél órát próbáltuk ennek orvoslását.
Hol lehet a baj?  :hmmmm:

Köszönöm

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5989 Dátum: 2014.03.05 15:39:07 »
Index relé? Egyéb okok miatt nekem is kellett egy, felhívtam pár bontót 5-6 ezerér adtak volna. Utángyártott eBay-ről szállítással együtt 1300 Ft. És LED-ekkel is kompatibilis (természetesen hagyományos izzókkal is ugyanolyan jó).
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=toyota+flasher&_sop=15

Vicces hogy pár százzal drágábbért olyat is kapsz amin a villogtatási sebességet is tudod állítani  [rohog]

« Utoljára szerkesztve: 2014.03.05 15:42:05 írta robi (Robi) »

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5990 Dátum: 2014.03.05 23:04:54 »
Sziasztok!

Most vettem egy Toyota Yaris Linea Sol-t. Vásárlás előtt beszéltem autószerelővel, ő azt mondta, hogy nem probléma, ha a szivattyú jár, ha kinyitom az ajtót. Azonban azt tapasztaltam, hogy nem igazán akar leállni. Ha bent ülök a kocsiban nyitott ajtóval, folyamatosan, pár másodpercenként jár. Csukott ajtóval, ha a kulcs benne van a zárban, akkor is. Mivel nyomástartállyal dolgozik, úgy gondolom, hogy egy idő után kiépül benne akkora nyomás, hogy abbahagyja. Egyszer már kigyulladt a visszajelző is, és sípolt, de ezt más is okozhatja (lehet benne hagytam 3-asban piros lámpánál, már nem emlékszem).
Ez probléma, nem része a normális működésnek? Olasz a kézikönyv hozzá, nincs hozzá magyar, a neten fellelhetőek meg nem tartalmaznak ilyen részt.
Válaszotokat köszönöm!

Üdv.:
shark

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5991 Dátum: 2014.03.06 17:25:23 »
Sziasztok!

Most vettem egy Toyota Yaris Linea Sol-t. Vásárlás előtt beszéltem autószerelővel, ő azt mondta, hogy nem probléma, ha a szivattyú jár, ha kinyitom az ajtót. Azonban azt tapasztaltam, hogy nem igazán akar leállni. Ha bent ülök a kocsiban nyitott ajtóval, folyamatosan, pár másodpercenként jár. Csukott ajtóval, ha a kulcs benne van a zárban, akkor is. Mivel nyomástartállyal dolgozik, úgy gondolom, hogy egy idő után kiépül benne akkora nyomás, hogy abbahagyja. Egyszer már kigyulladt a visszajelző is, és sípolt, de ezt más is okozhatja (lehet benne hagytam 3-asban piros lámpánál, már nem emlékszem).
Ez probléma, nem része a normális működésnek? Olasz a kézikönyv hozzá, nincs hozzá magyar, a neten fellelhetőek meg nem tartalmaznak ilyen részt.
Válaszotokat köszönöm!

Üdv.:
shark

Autómata kuplung szivattyújáról beszélünk?
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5992 Dátum: 2014.03.06 17:26:25 »
Sziasztok!

Egy 2002-es év végi 1.0 yarisom van (linea luna).
Az utóbbi időben vettem észre, hogy 0-10 fok környékén vacakol a bal oldali index(jelzem: nem mindig). Az autó központi záras.
Nyitás-zárás során a bal oldali index fények nem alszanak el (folyamatosan világítanak). Az index kar is jelzi a hibát. A műszer falon is folyamatosan világít a nyíl.
Van amikor a távirányító párszor történő megnyomása után rendbe jön. Tegnap fél órát próbáltuk ennek orvoslását.
Hol lehet a baj?  :hmmmm:

Köszönöm

A kar hogy jelzi?

Mind1...
Meta riasztód van valószínüleg és az abban lévő relé ami az indexet hivatott vezérelni a riasztó ki-be kapcsolásánál beégett.
Xanyi

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5993 Dátum: 2014.03.06 19:43:53 »
Autómata kuplung szivattyújáról beszélünk?
Igen.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5994 Dátum: 2014.03.07 17:06:46 »
Igen.

Ajtónyitásra mennie kell. Viszont ha soha nem áll le elkezdi kinyomni az olajat a betöltőn. Na akkor van baj :D
Xanyi

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5995 Dátum: 2014.03.07 20:58:07 »
Ajtónyitásra mennie kell. Viszont ha soha nem áll le elkezdi kinyomni az olajat a betöltőn. Na akkor van baj :D
Baj van... Ma mentem vele egy kört a városban.
Jár pár másodpercenként, mozgatja az olajat tartályban a szivattyú a tűzfal felöli oldalon
  • Indulás előtt gyújtás nélkül
  • Motorindulás után üresben
  • Lámpánál üresben
  • Menet közben

Keresnem kell akkor márkaszervizt... Nagyságrendileg mennyi? 400 ezret olvastam mindenhol, remélem, az a komplett egység, és meg lehet bontani, ÉS nem az egész romlott el.

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5996 Dátum: 2014.03.08 19:34:11 »
Baj van... Ma mentem vele egy kört a városban.
Jár pár másodpercenként, mozgatja az olajat tartályban a szivattyú a tűzfal felöli oldalon
  • Indulás előtt gyújtás nélkül
  • Motorindulás után üresben
  • Lámpánál üresben
  • Menet közben

Keresnem kell akkor márkaszervizt... Nagyságrendileg mennyi? 400 ezret olvastam mindenhol, remélem, az a komplett egység, és meg lehet bontani, ÉS nem az egész romlott el.

Hétfőn viszem automataváltó szervizbe, ismerősöm ajánlotta, felhívtam, ismerik a problémát, legvégső esetben át tudják szerelni manuális kuplungra.

shark

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5997 Dátum: 2014.03.14 17:20:51 »
Hétfőn viszem automataváltó szervizbe, ismerősöm ajánlotta, felhívtam, ismerik a problémát, legvégső esetben át tudják szerelni manuális kuplungra.
Kimérték automata váltósok, a tartály tropa, többet nem tudtak kimérni. Kimérték márkaszervizben, a szivattyú is tropa, alig ad nyomást.
Apósomék megpróbálnak meggyőzni az átépítéstől manuálisra, de attól tartok, hogy hozzá kell nyúlni az ECU-hoz, amitől meg félek. Van valakinek erről tapasztalata?

milci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5998 Dátum: 2014.03.17 11:03:28 »
Sziasztok!

az lenne a kérdésem, hogy találkozott-e már valaki P1346-os hibakóddal? 1,3-as benzines 2004-es Yarisom van és kb november óta előjön a "check engine" lámpa, leállok vele valahol és elalszik. Kiszámíthatatlan, hogy mikor jön elő és mikor tűnik el.
A motortérben nem hallok semmi fura hangot, a kocsi jól megy, a fogyasztás is jó.

Van esetleg valakinek ötlete mi lehet a gond?

Köszönöm előre is a válaszokat.

Emberke202

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5999 Dátum: 2014.03.21 12:05:57 »
Sziasztok!

Nemrég óta van a családnál egy 2007-es Yaris. Ami miatt írok, az az üzemanyagszint jelző. Tegnap este átkapcsoltam a fedélzetit a még megtehető km-ek számára, és megdöbbenésemre 60 km-t írt ki, miközben a jelző még két csíkot mutatott - összesen a nyolcból, tehát negyedig nagyjából tele volt a tank, legalábbis ezt jelezte.
Tudom, hogy az átlagfogyasztás alapján mér, de az 5.8-on állt, így nem értettem az egészet, a két adat nagyon nem csengett össze. A kettő közül melyiknek higgyek?