Na, múlt héten lezajlott Füleskén a kuplung- és váltóolaj-csere
Végül szerencsére csakugyan elegendőnek bizonyult csak magát a tárcsát cserélni. Ebből viszont gyári Toyota került bele - ami Aisin gyártmány, és japán. Kinyomócsapágy nem szorult cserére, és a szerkezet is tökéletes.
Váltóolajból 75 W-80-as, API GL-5-ös Fuchs került bele.
A kiadások: 8 ezer az olaj, 30 a tárcsa, 30 a munkadíj.
Most SOKKAL jobb a kocsi: lejjebb és "puhábban" (könnyebben adagolhatóan, nem olyan ütésszerűen) fog a kuplung, lényegesen könnyebben jár a pedál; a váltó sokkal kisebb erővel, és akadások nélkül kapcsolható; föl- és visszakapcsolásnál egyaránt. Eltűnt a 2-3 kapcsolásnál eddig adott "akadály", sőt, még 1-be is nagyon könnyen vissza lehet tenni.
Szóval a művelet abszolút sikeres
!
----------------------
Kiderültek viszont "vicces" dolgok
...
A tárcsa már volt cserélve korábban (63 ezerrel vettem az autót, de egy középkorú hölgyé volt előttem, aki javarészt városban használta). A márkaszerviz gyári helyett LUK tárcsát tett bele...
A tárcsa középrésze egyáltalán nem volt megkenve - ezért is járt aránylag nehezen a pedál.
A váltóban 1.9 helyett 1 liter olaj volt
! Szivárgás kizárva, teljesen száraz volt az alja. Ennyit töltöttek vissza bele, a tárcsacsere után
Csodálatos pécsi Toyota márkaszerviz
!!!