Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763635 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

atea

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5805 Dátum: 2013.09.18 14:01:40 »
Sziasztok. 2002-es yarisom problémája hogy egyszer csak a hideg beálltával fűteni akartam csak nem jött meleg levegő. Ekkor kiderült hogy a termosztátom sem jó. Ez ki lett cserélve, működik megfelelően. Ellenben fűtés továbbra sem volt. Ekkor fórumokon böngészés után kimosattam ecettel a rendszert, majd átmosattam slaggal. Barna mocsoklé folyt ki a fűtőradiátor felől. Megjavulni látszott. De 1-2 nap után ismét ugyan ott tartok, hogy nincs fűtés. Mi lehet a probléma? Miként orvosolható vajon a gond? Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv Atea.

drobi1970

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5806 Dátum: 2013.09.18 21:41:47 »
Sziasztok!
Nekem egy 2009-es IQ-m van 1,0 vvt-i   1KR-FE motorkóddal.Úgy tudom a Yarisokban is ez van. Nekem is volt (van)vele problémám. Elejében, néha gyorsításkor elvesztette az erejét.Megnövekedett a fogyasztás, majd mikor bekapcsoltam a klímát majdnem megállt. Most már odáig fajult a dolog , hogy mikor induláskor gázt adok , vagy hirtelen nyomom le a pedált tüsszög a motor. Mindha kihagyna egy henger. Szervízben nem tudtak mit kezdeni vele. Azzal takaróznak hogy a számítógép nem jelez semmi hibát. Vettem bele 3 új gyertyát , Bár az Iridium gyertyákat 90 ezernél kellene cserélni ,  az autó még csak 38 ezret futott.Kicseréltem, de változás nem történt! Olvastam itt a posztokat és rátaláltam a légtömegmérő szennyeződése okozta hibákra. Ki is takarítottam , úgy ahogy kell.Ezek utánn, vissza jött az autó ereje visszaesett a fogyasztás és a klímára sem akar leállni a motor.  De a  tüsszögése továbbra is megmaradt.Ha nagyon lassan adom a gázt , akkor szépen reagál. Valakinek , valami ötlete? ( Ja, azt nem említettem, hogy ebben  a tipusban már elektromos gázpedál van.)

Nohab

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5807 Dátum: 2013.09.19 14:30:53 »
Sziasztok!

2005.08. havi Yarisomban döglődik a rádió. Adás közben néha nagyott durran, vagy elnémul az adás és durranás után jön vissza. Javítható a probléma vagy szerintetek nézzek másik rádió után?

A másik a futómű: kanyarodásnál 1 kattanást lehet hallani, valami olyasmit mint amikor egy laza stabilizátor bever egy másik fém alkatrészbe. Mintha bal oldalról hallanám. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Nem féltengelyes kattogás.

Nohab

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5808 Dátum: 2013.09.20 10:02:54 »
A rádió nálam is ugyan ezt csinálja. Még nem tudtam rájönni mi okozhatja ezt. Cd hallgatáskor viszont semmi ilyesmi nincsen.

Dee Dee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5809 Dátum: 2013.09.20 12:51:37 »
Sziasztok!
Rádióval kapcs: elég gyakori hiba az 1.es yarisoknál, hogy a rádió tönkremegy. Nekem úgy kezdődött, hogy néha elment, elhalkult. Aztán egyre többször. Esetemben az volt a probléma, hogy a kompakt motortér miatt a klíma hűtővíz elvezetése közel van a rádióhoz, és nekem az egység elkorrodált. Nézzetek rá, ha hasonlóak a panaszotok.

üdv,
Dee Dee

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5810 Dátum: 2013.09.21 14:32:37 »
Rádióval kapcs: elég gyakori hiba az 1.es yarisoknál, hogy a rádió tönkremegy.

Sajnos én is döglött rádióval vettem az enyémet (csak sistergett, semmi vételi hajlam), sőt a CD-tár is javíthatatlannak bizonyult (ugrott, sőt a legtöbb lemezt fel sem ismerte). Így ment bele (a CD-tár helyére) egy olcsó Panasonic rádió. Ez legalább működik, bár a gyári hangszórókkal elég vacakul szól.

Nohab

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5811 Dátum: 2013.09.26 10:47:46 »
Szia!

Elég ha kiveszem a kesztyűtartót és mögé látok, vagy komolyabb megbontást igényel a páraelvezető ellenőrzése?

Nohab


Sziasztok!
Rádióval kapcs: elég gyakori hiba az 1.es yarisoknál, hogy a rádió tönkremegy. Nekem úgy kezdődött, hogy néha elment, elhalkult. Aztán egyre többször. Esetemben az volt a probléma, hogy a kompakt motortér miatt a klíma hűtővíz elvezetése közel van a rádióhoz, és nekem az egység elkorrodált. Nézzetek rá, ha hasonlóak a panaszotok.

üdv,
Dee Dee

Dee Dee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5812 Dátum: 2013.09.29 12:45:20 »
Szia!
Nem hiszem, hogy onnan látnád. Ha kiveszed a rádiót, annak a hátulján látni, ha szétrozsdásodott. Kicsit melósabb, de hamar megvan. A két szélső tekerőt ha kihúzod alatta van két csavar. Talán máshol is van, most nem ugrik be. Leszeded a müanyag borítást és akkor ki tudod húzni a rádiót. Le kell húzni a csatlakozóiról, hogy ki tudd szedni.

üdv,
DD

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5813 Dátum: 2013.09.29 19:56:30 »
Sziasztok!
Nekem egy 2009-es IQ-m van 1,0 vvt-i   1KR-FE motorkóddal.Úgy tudom a Yarisokban is ez van. Nekem is volt (van)vele problémám. Elejében, néha gyorsításkor elvesztette az erejét.Megnövekedett a fogyasztás, majd mikor bekapcsoltam a klímát majdnem megállt. Most már odáig fajult a dolog , hogy mikor induláskor gázt adok , vagy hirtelen nyomom le a pedált tüsszög a motor. Mindha kihagyna egy henger. Szervízben nem tudtak mit kezdeni vele. Azzal takaróznak hogy a számítógép nem jelez semmi hibát. Vettem bele 3 új gyertyát , Bár az Iridium gyertyákat 90 ezernél kellene cserélni ,  az autó még csak 38 ezret futott.Kicseréltem, de változás nem történt! Olvastam itt a posztokat és rátaláltam a légtömegmérő szennyeződése okozta hibákra. Ki is takarítottam , úgy ahogy kell.Ezek utánn, vissza jött az autó ereje visszaesett a fogyasztás és a klímára sem akar leállni a motor.  De a  tüsszögése továbbra is megmaradt.Ha nagyon lassan adom a gázt , akkor szépen reagál. Valakinek , valami ötlete? ( Ja, azt nem említettem, hogy ebben  a tipusban már elektromos gázpedál van.)
Szia! Csak tipp, de fojtószelep és -ház tisztításával talán érdemes lenne próbálkozni. Ha a légtömegmérő el volt szennyeződve, akkor az is el lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5814 Dátum: 2013.09.29 21:09:49 »
Na, múlt héten lezajlott Füleskén a kuplung- és váltóolaj-csere  :yes:

Végül szerencsére csakugyan elegendőnek bizonyult csak magát a tárcsát cserélni. Ebből viszont gyári Toyota került bele - ami Aisin gyártmány, és japán. Kinyomócsapágy nem szorult cserére, és a szerkezet is tökéletes.

Váltóolajból 75 W-80-as, API GL-5-ös Fuchs került bele.

A kiadások: 8 ezer az olaj, 30 a tárcsa, 30 a munkadíj.

Most SOKKAL jobb a kocsi: lejjebb és "puhábban" (könnyebben adagolhatóan, nem olyan ütésszerűen) fog a kuplung, lényegesen könnyebben jár a pedál; a váltó sokkal kisebb erővel, és akadások nélkül kapcsolható; föl- és visszakapcsolásnál egyaránt. Eltűnt a 2-3 kapcsolásnál eddig adott "akadály", sőt, még 1-be is nagyon könnyen vissza lehet tenni.

Szóval a művelet abszolút sikeres  :yes: !

----------------------

Kiderültek viszont "vicces" dolgok  ::) ...

A tárcsa már volt cserélve korábban (63 ezerrel vettem az autót, de egy középkorú hölgyé volt előttem, aki javarészt városban használta). A márkaszerviz gyári helyett LUK tárcsát tett bele...

A tárcsa középrésze egyáltalán nem volt megkenve - ezért is járt aránylag nehezen a pedál.

A váltóban 1.9 helyett 1 liter olaj volt  :ph34r: ! Szivárgás kizárva, teljesen száraz volt az alja. Ennyit töltöttek vissza bele, a tárcsacsere után  :no:

Csodálatos pécsi Toyota márkaszerviz  :censored: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5815 Dátum: 2013.09.29 21:23:52 »
...

Most SOKKAL jobb a kocsi: lejjebb és "puhábban" (könnyebben adagolhatóan, nem olyan ütésszerűen) fog a kuplung, lényegesen könnyebben jár a pedál; a váltó sokkal kisebb erővel, és akadások nélkül kapcsolható; föl- és visszakapcsolásnál egyaránt. Eltűnt a 2-3 kapcsolásnál eddig adott "akadály", sőt, még 1-be is nagyon könnyen vissza lehet tenni.
...

Üdv!

Örülök, hogy jobb lett, remélem sokáig így is marad!

Már azon kezdtem agyalni, hogy a váltóba ennyire beleszól a tárcsacsere, de megadtad a magyarázatot: nem volt benne elég olaj  :censored:
Nyelestengely csapágynak (meg másnak) biztosan nem használt  :censored:

Hát...utólag könnyen okos az ember, de ha nem cserél, célszerű ellenőrizni vétel után a váltóolajszintet is :1eye:
Hihetetlen egyébként  :excl: Márkaszerviz, és mégis. Nem általánosítok, de annyiért én is tudnám nem rendesen feltölteni olajjal (az enyém fel van).
Kezét kellene eltörni.
Ki tudja, mit számláztak ki LUK helyett, meg mennyi olajat. Nem adta oda a számlát az előző gazdája?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.29 21:26:23 írta vd1234 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5816 Dátum: 2013.09.29 21:27:25 »
... elegendőnek bizonyult csak magát a tárcsát cserélni.
Majd az idő eldönti. Kívánom, hogy jó legyen!
A márkaszerviz gyári helyett LUK tárcsát tett bele... A váltóban 1.9 helyett 1 liter olaj volt
Valamiből élniük kell.  Látod az ügyes szerelő egy kuplungcseréből is tud leltár többletet produkálni,  főleg, ha az előző maradéka került vissza.
Felesleges a szerviznél aggódni a hamisítás miatt. Megoldják helyben, minden hókusz -pókusz nélkül. [rohog] :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5817 Dátum: 2013.09.29 21:40:39 »
Majd az idő eldönti. Kívánom, hogy jó legyen!
Köszi  :yes: !

Szerelőm több, mint 20 éve nagyrészt Toyotákat javít. Ezres nagyságrendben cserélt ezalatt kuplungokat. Nagyon világosan fogalmazott: Toyotán (típustól függetlenül) 100-ból 95 esetben nem kell szerkezetet cserélni. Egy szerkezet simán kiszolgál 3-4 tárcsát. Többnyire kihúzza az autó egész élettartamán át.

Én TUDOM, hogy ha a legkisebb kételye is lett volna a csere szükségességével kapcsolatosan, akkor javasolta volna. És én hallgattam volna rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5818 Dátum: 2013.09.29 22:28:03 »
Hát...utólag könnyen okos az ember, de ha nem cserél, célszerű ellenőrizni vétel után a váltóolajszintet is :1eye:
Hihetetlen egyébként  :excl: Márkaszerviz, és mégis. Nem általánosítok, de annyiért én is tudnám nem rendesen feltölteni olajjal (az enyém fel van).
Kezét kellene eltörni.
Ki tudja, mit számláztak ki LUK helyett, meg mennyi olajat. Nem adta oda a számlát az előző gazdája?
Egy végig márkaszervizben karbantartott, 63 ezret futott autónál, neked eszedbe jutna ellenőrizni a váltóolaj-szintet  :hmmmm: ? ... Na ja, ezután már talán igen  :lol:

Amúgy rémlik, hogy igen, megkaptam a számlákat is. Van egy mappa valahol, a papírokkal... majd megkeresem talán, bár most már úgyis mindegy. A pécsi Toyota szerviz sajnos rémes - az előző (a Troska, ezt a műveletet még ők követték el) még 2009-ben be is zárt - de ami utána jött, sajnos szintén nagyon messze van a tökéletestől.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5819 Dátum: 2013.09.30 11:06:08 »
Azért ha azzal a LUK tárcsával oktató üzemmódban elmentél több, mint 150 ezer km-t, csak nem lehetett az annyira rossz!  :D