Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763884 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

RadyR

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5520 Dátum: 2012.09.09 22:27:14 »
Elmehetsz így a szervízbe, a 3 csavar eléggé stabilan rögzíti a kereket. Nade mekkora erővel kellett azt a csavart meghúzni ahhoz, hogy leszakadjon  ::) ? Esetleg azt tudom elképzelni, hogy korábban valaki ferdén kapatta rá a csavart, aztán erőszakkal rátekerte. Úgy prímán el lehet tépni a tőcsavart.

Én is inkább arra szavazok, hogy itt már korábban is gond volt ezzel a csavarral. Az autó saját kerékkulcsával kezdtem meghúzni az anyát és már az elején éreztem, hogy nem akar megszorulni, hanem csak forog a tőcsavar.:(

RadyR

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5521 Dátum: 2012.09.11 10:07:19 »
Kicserélték a törött tőcsavart, plusz még három másikat, mert el volt nyírva rajtuk a menet... Nem kímélték korábban a kerekek cseréjénél...
A fékeket is kitisztították és most már nem surlódik, de a tárcsák lassan cserések. Elmondásuk szerint 10e km-et még bírnak, úgyhogy a következő szervíznél ezek is cserélődnek.

fkenny

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5522 Dátum: 2012.09.11 22:06:54 »
Sziasztok!

Sikerült zárat vennem, be is építettem, duda és a légzsák is kész. Már csak olyan gondom lenne, hogy kellene valami szerelési útmutató, hogy hogy tudom szétkapni a kocsit belül ( műszerfal műanyag elemei) mert szeretném a riasztót megszüntetni végleg.  A riasztóról annyit tudok hogy META SYSTEM . Segítségeteket köszönöm!
Üdv. Ádám

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5523 Dátum: 2012.09.11 22:42:50 »
Kicserélték a törött tőcsavart, plusz még három másikat, mert el volt nyírva rajtuk a menet... Nem kímélték korábban a kerekek cseréjénél...
A fékeket is kitisztították és most már nem surlódik, de a tárcsák lassan cserések. Elmondásuk szerint 10e km-et még bírnak, úgyhogy a következő szervíznél ezek is cserélődnek.
10 ezer km-t? Kinek a stílusával? Zénókáéval, vagy Lizardéval? Bírom ezeket a saccolásokat  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

petrus999

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
motorhibát jelző lámpa
« Válasz #5524 Dátum: 2012.09.11 23:51:05 »
Sziasztok, most vettem a yarisom. Ma felvillant a motorhibat jelző lámpa, vezetés kozben jelent meg. Tudna valaki segiteni, h mennyire sulyos ez? Azonnal szerelőhöz kell vinnem? Tudok még igy vele kozlekedni?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:motorhibát jelző lámpa
« Válasz #5525 Dátum: 2012.09.12 10:46:12 »
Sziasztok, most vettem a yarisom. Ma felvillant a motorhibat jelző lámpa, vezetés kozben jelent meg. Tudna valaki segiteni, h mennyire sulyos ez? Azonnal szerelőhöz kell vinnem? Tudok még igy vele kozlekedni?
Tudsz (ha megy az autó), de lehet, hogy több kárt okozol vele mint ha azonnal elviszed kiolvastatni a hibát.
         

petrus999

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5526 Dátum: 2012.09.12 13:41:18 »
Holnap viszem a Toyota szervízbe, kiolvassák a hibát. Tudtok ajánlani esetleg Budapesten egy jó (és nem horror áron dolgozó) szerelőt? köszi!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5527 Dátum: 2012.09.12 18:57:24 »
10 ezer km-t? Kinek a stílusával? Zénókáéval, vagy Lizardéval? Bírom ezeket a saccolásokat  :yes:

Te mit mondanál?
Ha azt mondod, hamarosan cserélni kell, visszakérdez, hogy mennyi az a hamarosan.
Ha nem szólsz, 10 ezer múlva jön, hogy karistól, pedig ITT VOLT SZERVÍZEN nemrég... (Nekem meg ez a kedvencem  :D)
Ha mm-t mondasz, néznek értetlenül, hogy az mégis mennyi km-ben...
Szóval valamit mondani kell, és hidd el nagyjából el lehet találni. Ha jön egy Hiace 15 ezres szervízre 3 mm-es fékbetéttel, akkor nyilván azt mondod, hogy max 1000-2000 km múlva csere, viszont ha egy Corolla 75 ezres szervízén a gyári fékbetétek szintén 3 mm-t látsz, akkor nyugodtan mondhatod, hogy kb. köv. szervízen cserélendő!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5528 Dátum: 2012.09.13 07:43:38 »
Te mit mondanál?
Ha azt mondod, hamarosan cserélni kell, visszakérdez, hogy mennyi az a hamarosan.
Ha nem szólsz, 10 ezer múlva jön, hogy karistól, pedig ITT VOLT SZERVÍZEN nemrég... (Nekem meg ez a kedvencem  :D)
Ha mm-t mondasz, néznek értetlenül, hogy az mégis mennyi km-ben...
Szóval valamit mondani kell, és hidd el nagyjából el lehet találni. Ha jön egy Hiace 15 ezres szervízre 3 mm-es fékbetéttel, akkor nyilván azt mondod, hogy max 1000-2000 km múlva csere, viszont ha egy Corolla 75 ezres szervízén a gyári fékbetétek szintén 3 mm-t látsz, akkor nyugodtan mondhatod, hogy kb. köv. szervízen cserélendő!
Na ja, ez is igaz  :yes:

Mindenesetre nálunk mellélőttek a becsléssel, azzal kapcsolatosan, hogy mennyi km van még az Ave hátsó fékbetétjeiben - na ja, akkor még csak pár ezer km óta volt nálunk a kocsi, és nem tudhatták, hogy édesapám extra finoman fékez - sokkal finomabban, mint az előző tulaj. Konkrétan a 45 ezres szervíznél "még 5, max 10 ezer km"-re becsülték a maradék élettartamot - ehhez képest a 75 ezresnél kellett végül cserélni  :yes: ... De mondjuk faterom tényleg úgy fékez, mint a világ legjobb limuzin-sofőrje: hogy az utasai lehetőleg meg se érezzék  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5529 Dátum: 2012.09.14 16:17:44 »
A km óra körüli műanyag burkolatot csak meg kell húzni magadfelé, viszont a gombok vezetéke még nem fogja engedni, hanem amikor már hozzáférsz ki kell húzni a csatlakozóját.
Ezután magát a km órát 4 csillagfejü csavar fogja. Kettő jobbról-balról, kettő pedig függőlegesen lefelé néz. Vigyázz be ne dobd őket.
Csatlakozókat lehúzva kezedbe van maga a cucc.

Köszönöm szépen a segítséget, most volt időm elszaladni izzóért. 5 perces meló volt az egész csere, még a csatikat sem kellett lehúzkodni, csak a 2 gombét, simán kifordul az egész műszerfal, elég hosszú a "mazzagja". Óvatosságból azért előzőleg az akkusarut levettem. Csavart sem ejtettem bele!   :) Amúgy jobb szélen a legfölső volt az, első kísérletre eltaláltam.   :clap:

kieg: ja, és kemény 70 forint volt az izzó...
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.14 16:23:27 írta bogyo112 »

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5530 Dátum: 2012.09.14 18:52:12 »
Xanyi mester!

Szaporodnak a gondjaim: két és fél hónapja van meg a Yaris, és még sohasem mentem vele este, sötétben.
Ebben a pillanatban ébredtem rá, hogy egyéb műszerfal világító izzók is rosszak:
- A bal ajtóban az összes gomb közül csak a bal ablakmozgató világít, "Auto" felirattal, az összes többi sötét.
- Jobb ajtóban minden gomb sötét.
- Középkonzolon a fűtőventilátor gombjának csak a bal széle világít.
- Belső keringetésnek szintén csak a bal oldali ikonja világít, a jobb nem.
- Elektromos tükörállító gombjai közül egyik sem.
- Villanyos ablakmozgató tekerője ugyan világít, állítgatva két-három másodpercig az állítómotorok zúgnak, de a tompított fénycsóvájának helyzete nem változik (OFF Renaultnál elég sokat mozdult le-föl).  :no:

Kérdések:
- a fentiek közül gyárilag minek kellene világítania?
- A kapcsolókban is ugyanilyen műszerfalizzó van? Hogyan cserélhetők?
- Mi lehet a fényszórómagasság-állítóval?

Tudom, egyszerre sok volt, de ez most így jött össze...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5531 Dátum: 2012.09.14 20:03:21 »
A bal ajtón csak az AUTO gombnak kell világítania, a tükörállító gomb pedig a III-as Avensisig egy Toyotán sem világított.

A középkonzolon a három fűtéstekerőt, a belső keringetés állítot, a hátsó ablakfűtést, a vészvillogót, és a klíma gombját egybe világítja meg összesen két db izzó, csak okosan meg van oldva egy fényvezetővel.
Nálad azért nem világítanak a dolgok mert az egyik kiégett. Ha szétszeded, a világért se csak azt cseréld ami rossz, hanem mindkettőt, mert az összepattintás pillanatában ki fog égni a másik is, és kezdhetet előröl az egészet  :D
Az izzó kérdés itt egy kicsit nehezebb lesz... Speciális picike izzó műanyag foglalattal és zöld kotonnal együtt. Csak gyáriba kapható márkakereskedésben, ráadásul valami extrém ára van (1500 / db rémlik, de nem esküdnék...)
Olcsóbb alternatíva, hogy valami villamossági vagy mütyürelektronikai boltba veszel hasonló izzót, és azt átteszed a foglalatba, a lábait ráhajtogatod, stb. Így az izzó ára kb 20 Ft lesz, viszont ha a zöld koton rá van sülve a régire, akkor nem fog lejönni egybe. Koton nélkül meg nem zölden világít...
Én magamnak megvettem a gyárit, 7-8 évente kibírok pár ezret, nem ég ki gyakran (magától soha, szétszedéskor szoktak kiégni a patent bepattintásakor)
Ha rádiót szereltél be, akkor ezeknek cseréje gyerekjáték lesz. A három tekerőt le kell húzni, alatta a két csavart kivenni, aztán kipattintani az egész hóbelebancot... Csatikat lehúzni, aztán megfordítva látszik a panelbe a két müanyag (barna vagy fekete) foglalat, amiket lapos csavarhúzóval elfordítva lehet kivenni.

Fényszóró állítónál ha zúg mindkét motor, akkor villanyos szempontból rendben van minden. A fényszóróba lehet szétakadva valami... A Te járgányod japán vagy francia? Gyári fényszórók vannak benne vagy valami bóvli utángyártott?
Xanyi

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5532 Dátum: 2012.09.15 12:14:37 »
Na, izzócsere - némi barkácsolással -  leküzdve, villanyász boltból vett filléres rizsszemégőkkel. A fényerő nem valami hű de nagy, de legalább látszik sötétben. A zöld gumibugyikat szerencsére sérülés nélkül át tudtam tenni rájuk.

A fényszórómagasság-állítót meg tegnap valahogy benéztem, működik az állítás, de sokkal kevesebbet mozdul, mint anno az OFF Rönón.

Még egyszer köszi a segítséget!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5533 Dátum: 2012.09.15 21:34:18 »
A gépkönyv szerint az érintőképernyőn ki/be kapcsolható a nappali menetfény. A beállítások/ gépjármű almenüben nem találok ilyen opciót, csak az intelligens nyitás és indítás rendszert, valamint a világítás érzékelő érzékenységét tudom állítani. ( T&G sv. 1.7.9L) Elő lehet hívni vhogy. ezt a funkciót?


szecso1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5534 Dátum: 2012.09.21 19:48:10 »
Nekem egy olyan kérdésen lenne, attól aki már cserélt vezérműláncot yarisban, hogy a motort ki kell-e emelni a kocsiból vagy meg lehet csinálni a motortérben? Milyen problémák jelentkezhetnek, mik a tapaszalatok? Köszi:)