Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764002 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5505 Dátum: 2012.09.07 20:41:11 »
Azért a fordított felrakást kizárhatjuk :)
Megemeltem a kocsit mindegyik keréknél (ékelve, kézifék nélkül) és inkább elöl van a gond. Elöl alig lehet megpörgetni a kerekeket. Fél fordulat után lefékeződik erős surlódás közepette. Mehetek szervízbe?

Újra csak azt tudom mondani, hogy túlaggódod...
Feltetted hatalmas aggódások közepette a fékdobokat, és gondolom azóta kikapcsolt rádióval, lehúzott ablakkal hallgatóztál, hogy nincs-e valami rendellenes hang.
Felfigyeltél egy olyan hangra, ami valószínüleg eddig is volt, csak fel sem tünt.
Elől tárcsafék van ellentétben a hátsó dobbal. Ott a fékbetétek gyakorlatilag folyamatosan surlódnak a tárcsához, ez surlódó hang. Ráadásként ugye a váltónak is van ellenállás, így hát nem csoda hogy hamar megáll. Tárcsafék ha megszorul, akkor nagy erő kell a kerék elforgatásához, meg sem lehet pörgetni (fél fordulatot sem).
Xanyi

RadyR

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5506 Dátum: 2012.09.08 08:03:18 »
Újra csak azt tudom mondani, hogy túlaggódod...
Feltetted hatalmas aggódások közepette a fékdobokat, és gondolom azóta kikapcsolt rádióval, lehúzott ablakkal hallgatóztál, hogy nincs-e valami rendellenes hang.
Felfigyeltél egy olyan hangra, ami valószínüleg eddig is volt, csak fel sem tünt.
Elől tárcsafék van ellentétben a hátsó dobbal. Ott a fékbetétek gyakorlatilag folyamatosan surlódnak a tárcsához, ez surlódó hang. Ráadásként ugye a váltónak is van ellenállás, így hát nem csoda hogy hamar megáll. Tárcsafék ha megszorul, akkor nagy erő kell a kerék elforgatásához, meg sem lehet pörgetni (fél fordulatot sem).

Vezetésben rutintalan feleségem használja a kocsit, amivel néha 2 éves kisfiamat is furikázza. Naná, hogy aggódok, ha a fékeket piszkálom, mivel egyelőre csak szeretnék érteni az autószereléshez. Mondjuk lehet, hogy nem a Yarison kellett volna elkezdenem gyakorolni :)

Sajnos a kipufogó és a légszűrőcső rezonanciája miatt gyakorlatilag az adásvétel óta lehúzott ablakok mellett hallgatózok menet közben. Ez a szakasos súrlódás új és a fékek okozzák elöl. Mintha hullámosak lennének a tárcsák... egyszer hozzáér a betét, egyszer nem. Mindkét oldalon egyszerre deformálódtak volna a tárcsák?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5507 Dátum: 2012.09.08 12:30:19 »
Vezetésben rutintalan feleségem használja a kocsit, amivel néha 2 éves kisfiamat is furikázza. Naná, hogy aggódok, ha a fékeket piszkálom, mivel egyelőre csak szeretnék érteni az autószereléshez. Mondjuk lehet, hogy nem a Yarison kellett volna elkezdenem gyakorolni :)

Sajnos a kipufogó és a légszűrőcső rezonanciája miatt gyakorlatilag az adásvétel óta lehúzott ablakok mellett hallgatózok menet közben. Ez a szakasos súrlódás új és a fékek okozzák elöl. Mintha hullámosak lennének a tárcsák... egyszer hozzáér a betét, egyszer nem. Mindkét oldalon egyszerre deformálódtak volna a tárcsák?

Ha nem vagy hozzáértő, ne nyúlj hozzá a fékhez, mert abból tényleg gond lehet. Viszont azzal nem tettél semmit tönkre, hogy levetted majd visszatetted a fékdobot (feltételezem a dobon belül nem piszkáltál semmit).
Még egy dolgot megtehetsz otthon házilag:
A féktárcsa mögött van egy lemez. Az elég bili anyagból van, könnyedén tud deformálódni akár attól is hogy leveszed a kereket és véletlenül hozzáérsz. Azt meg kell nyomogatni befelé, hogy eltávolodjon a tárcsától. Ezt még próbáld meg, hátha csak az okozza a surlódó hangot.
Xanyi

hrobert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5508 Dátum: 2012.09.08 19:55:46 »
ha valamit szétszerelsz és nem vagy biztos magadban fotózd le a telefonoddal
a hangokat adhatják :kopott fékbetétek,kis kosz,nem pontosan úgy szerelted össze (ezek az alkatrészek sok km. alatt összekopnak)
a legfontosabb a fékpróba

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5509 Dátum: 2012.09.09 18:53:49 »
Üdv. a szakértőknek!
Egy kis segítségre szorulnék:

2001-es (japán gy.) Yaris műszerfalán a helyzetjelző és a tompított világítás bekapcsolt állapotát nem jelzi semmi? Nekem csak a műszerfal-világítás elhalványulása az egyetlen visszajelzés, és ez kissé zavaró számomra. Az országúti (reflektor) álláshoz tartozik egy kék színű visszajelző, az rendben működik.
- Esetleg az izzó lehet kiégve a műszerfalban?
- Hogyan lehet házilag kicserélni? Ha "ki tudom cserélni", akkor milyen égő kell bele? (Ne kelljen már kétszer szétszedni/összerakni...) Egyáltalán melyik részen kell(ene) világítania? (Ez még a frissen, afekete márkatárstól kapott kézikönyvből sem derül ki számomra...   ...Amúgy örök hála neki a könyvért, önzetlensége példamutató!)

Köszönettel: Bogyó
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.09 19:01:25 írta bogyo112 »

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5510 Dátum: 2012.09.09 19:19:26 »
Szerintem nálad sincs visszajelzője. Nekem corollában nincs, a bajuszon van a vonal, odalesel, látod, annyi :(

RadyR

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5511 Dátum: 2012.09.09 19:31:12 »
Sziasztok!

Már le sem merem írni a hülyeségemet, mert már magam előtt is égek... lekaptam a bal első kereket, hogy megnézzem a féket alatta. Most elöször szedtem le ezt a kereket és már az elején leizzadtam, mert alig jöttek le a csavarok... a baj visszarakáskor ütött. Az egyik tőcsavar beletört az agyba, amint egy kicsit ráhúztam a kulccsal. Pár hsz-el ezelött már volt ilyen gond, én azt.kérdezném, hogy ilyen állapotban, 3 csavarral a bal elsőben, elgurulhatok-e egy szervízbe Budapest másik oldalára?
Köszi előre is és megígérem, hogy többet nem kontárkodom :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10263
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5512 Dátum: 2012.09.09 19:35:31 »
Sziasztok!

Már le sem merem írni a hülyeségemet, mert már magam előtt is égek... lekaptam a bal első kereket, hogy megnézzem a féket alatta. Most elöször szedtem le ezt a kereket és már az elején leizzadtam, mert alig jöttek le a csavarok... a baj visszarakáskor ütött. Az egyik tőcsavar beletört az agyba, amint egy kicsit ráhúztam a kulccsal. Pár hsz-el ezelött már volt ilyen gond, én azt.kérdezném, hogy ilyen állapotban, 3 csavarral a bal elsőben, elgurulhatok-e egy szervízbe Budapest másik oldalára?
Köszi előre is és megígérem, hogy többet nem kontárkodom :)
Előfordul...én nyomatékkulccsal húzom most már a kerékcsavarokat is...
Nálam OFF Marutinál egy csavar megforog, és nem nagyon lehet ráhúzni az anyát. Az sem fog sokat, és hónapok óta így használom  :whistling:
Tehát szerintem ennyit el fog bírni, amennyit írtál. Persze csak óvatosan.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5513 Dátum: 2012.09.09 20:29:07 »
Vezetésben rutintalan feleségem használja a kocsit, amivel néha 2 éves kisfiamat is furikázza. Naná, hogy aggódok, ha a fékeket piszkálom, mivel egyelőre csak szeretnék érteni az autószereléshez. Mondjuk lehet, hogy nem a Yarison kellett volna elkezdenem gyakorolni :)

Sajnos a kipufogó és a légszűrőcső rezonanciája miatt gyakorlatilag az adásvétel óta lehúzott ablakok mellett hallgatózok menet közben. Ez a szakasos súrlódás új és a fékek okozzák elöl. Mintha hullámosak lennének a tárcsák... egyszer hozzáér a betét, egyszer nem. Mindkét oldalon egyszerre deformálódtak volna a tárcsák?
A fékhez nyúljon utoljára bárki, aki nem profi autószerelő! (Meg a futóműhöz.)

Ha folyton hallgatózol, csak egyet érsz el: megőrjíted magad. A legtöbb autónak vannak ilyen-olyan kis zörejei, némelyik akár tartós is lehet; ezektől még, az esetek nagy többségében, a kocsi még gond nélkül használható, nem szorul javításra. Az pl. teljesen normális dolog, hogy a fékek időnként hangokat adnak ki azáltal, hogy néha picit odaér a betét a tárcsához. Stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5514 Dátum: 2012.09.09 20:31:42 »
Üdv. a szakértőknek!
Egy kis segítségre szorulnék:

2001-es (japán gy.) Yaris műszerfalán a helyzetjelző és a tompított világítás bekapcsolt állapotát nem jelzi semmi? Nekem csak a műszerfal-világítás elhalványulása az egyetlen visszajelzés, és ez kissé zavaró számomra. Az országúti (reflektor) álláshoz tartozik egy kék színű visszajelző, az rendben működik.
- Esetleg az izzó lehet kiégve a műszerfalban?
- Hogyan lehet házilag kicserélni? Ha "ki tudom cserélni", akkor milyen égő kell bele? (Ne kelljen már kétszer szétszedni/összerakni...) Egyáltalán melyik részen kell(ene) világítania? (Ez még a frissen, afekete márkatárstól kapott kézikönyvből sem derül ki számomra...   ...Amúgy örök hála neki a könyvért, önzetlensége példamutató!)

Köszönettel: Bogyó
A kijelzőtől jobbra kéne legyen egy kis zöld színű visszajelző lámpa. Persze nem 100 %, hogy a facelift előttiben van. Az enyémben, ami facelift utáni, mindenesetre van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5515 Dátum: 2012.09.09 20:36:34 »
bogyo112
A helyzetjelzőt és a reflektort visszajelzi a műszerfalon. A helyzetjelzőé ezekszerint neked ki van égve.
A műszercsoport jobb oldalán kellene lennie egy szaloncukor formájú zöld piktogrammnak.
Márkaszervízbe bagóért kicserélik.

RadyR
Ez nem hangzik túl jól. Szervízbe legalább majd ránéznek a fékekre is a szakértő szemek.
Odáig persze 3 csavar is megfogja a kereket!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5516 Dátum: 2012.09.09 20:43:53 »
Sziasztok!

Már le sem merem írni a hülyeségemet, mert már magam előtt is égek... lekaptam a bal első kereket, hogy megnézzem a féket alatta. Most elöször szedtem le ezt a kereket és már az elején leizzadtam, mert alig jöttek le a csavarok... a baj visszarakáskor ütött. Az egyik tőcsavar beletört az agyba, amint egy kicsit ráhúztam a kulccsal. Pár hsz-el ezelött már volt ilyen gond, én azt.kérdezném, hogy ilyen állapotban, 3 csavarral a bal elsőben, elgurulhatok-e egy szervízbe Budapest másik oldalára?
Köszi előre is és megígérem, hogy többet nem kontárkodom :)
Elmehetsz így a szervízbe, a 3 csavar eléggé stabilan rögzíti a kereket. Nade mekkora erővel kellett azt a csavart meghúzni ahhoz, hogy leszakadjon  ::) ? Esetleg azt tudom elképzelni, hogy korábban valaki ferdén kapatta rá a csavart, aztán erőszakkal rátekerte. Úgy prímán el lehet tépni a tőcsavart.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5517 Dátum: 2012.09.09 20:44:57 »
...szaloncukor formájú...
Na, ez így biztos nem jutott volna eszembe  :D :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5518 Dátum: 2012.09.09 20:58:44 »
bogyo112
A helyzetjelzőt és a reflektort visszajelzi a műszerfalon. A helyzetjelzőé ezekszerint neked ki van égve.
A műszercsoport jobb oldalán kellene lennie egy szaloncukor formájú zöld piktogrammnak.
Márkaszervízbe bagóért kicserélik.

Köszi a segítséget!
Sajna a legközelebbi márkaszerviz oda-vissza majdnem 100km-re van tőlem, és nagyon nem esik útba. Házilag nem tudom megoldani? Mi a módja a műszercsoport leszedésének? (Autósbolt az viszont van 2 kisvárosunkban, szerintem izzót tudnak adni/szerezni)
A (döglött) CD-tár helyére be bírtam építeni egy Panasonic rádiót, így - ha kapok egy kis segítséget - valószínűleg ezzel is meg tudnék birkózni.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5519 Dátum: 2012.09.09 21:27:19 »
A km óra körüli műanyag burkolatot csak meg kell húzni magadfelé, viszont a gombok vezetéke még nem fogja engedni, hanem amikor már hozzáférsz ki kell húzni a csatlakozóját.
Ezután magát a km órát 4 csillagfejü csavar fogja. Kettő jobbról-balról, kettő pedig függőlegesen lefelé néz. Vigyázz be ne dobd őket.
Csatlakozókat lehúzva kezedbe van maga a cucc.

Ezután neked a hátulja lesz érdekes, ott is a kijelzőtől jobbra eső rész. Kis műanyag foglalatokba lesznek benne az izzók, elforgatva vehetők ki.
Ahhoz hogy megtaláld melyik a helyzetjelzőé egyesével ki kell venni őket. Kiveszed, fény felé tartod a km órát, és úgy látszik a piktogramm. Egy szaloncukor formájú zöldet keress. Ha megvan, annak az izzóját kell kicserélned.
A foglalatból simán kihúzható.
A boltban pedig 1,2 W-os foglalat nélküli vagy üvegfoglalatos (ki hogy hívja) bedugós izzót kell kérned. Ha nem értik, mond hogy olyan mint az 5W-os a helyzetjelzőkbe, csak kicsibe  ;)
Xanyi