Sziasztok! Nálam egy olyan érdekesség figyelhető meg, hogy ha ODB tesztet csinálok, mind a két lambdaszondánál az alsó érték ˇnormális határˇ alatt van, azaz nulla meleg motornál. Ilyenkor hangos kopogás hallatszik a légszűrőházból. Hideg motornál csak az 1 es szonda mutat rossz értéket a 2 es nem. Ilyenkor a kopogó hang sem hallható. Azt olvastam valahol, hogy ezt az ODB hibát a légtömegmérő, vagy kipufogó tömítetlenség, esetleg szelepprobléma csinálhatja. Hát a légtömegmérő jól méri a hőmérsékletet, és a légmennyiséget is. A kipufogó is tömített. Ezzel párhuzamosan főleg úgy viselkedik az autó mintha vontatnék valamit, nagyon ritka esetben 2000 es fordulatszámnál mintha turbó indulna a gépben. Egyébként ha leveszem a lábam a gázról akkor még 3 másodperc reakcióidőt kell várni, hogy visszaessen a fordulat. Teóriám szerint a szelepnyitás állítgató okosság nem nagyon okoskodik ami bizonyos fordulatszámon már a szívószelepek rovására mehet, ( mondjuk későn záródik, ilyesmi) Szerintetek létezik ez, vagy túl sok sci-fit nézek?