Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763757 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5010 Dátum: 2011.10.20 16:47:40 »
Sziasztok,

A 2001-es yarisomban a vezető oldalon az ülés huzata elkopott, felfeslett. Nem tudtok véletlenül olyan szakit, aki foglalkozik ilyesmivel (és nem csak az ülést kell vinnem hozzá, mert az kicsit nehezen lenne megvalósítható).

Thx
P

10.000-ért kapsz 2 db első ülést neten bontottat, szerintem nem éri meg csak huzatot cserélni. Arra figyelj, hogy a japánba a francia belemegy (csak le kell vágni egy bütyköt), fordítva neccesebb. 3 és 5 ajtós is különbözik. A legjobb ha franciába franciát vagy japánba japánt találsz.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

gidoati

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5011 Dátum: 2011.10.24 14:48:51 »
Sziasztok!!
Hozzáértők segítségét szeretném kérni. 2006. márciusában vásároltam egy Yaris  998cm3 japánban gyártott kisautót. Mindenki azzal bíztatott, hogy egy japánban gyártott Yarissal nem lesz semmi gondom. Ehhez képest 50.000 km után – 4 év - kuplungot kellett cserélni, aminél már kezdtem magam hülyén érezni, hogy képes vagyok egy kuplungot tönkretenni. De beletörődtem, mert nő vagyok, és biztos bénán vezetek, bár a többi autómnál ilyen problémám nem volt. Ezután egy évvel 2011 márciusában a kötelező 60 ezres szervizre elvittem, ahol minden rendben volt, csak a kötelező dolgokat kellett megcsinálni. Júliusban azonban egyre hangosabb lett az autóm, majd az olajszintet megnéztük és láss csodát, az olaj -3.2 liter - kis túlzással eltűnt az autóból, ill. jóval minimum alatt volt. Ekkor 2 liter olaj bele, majd szeptemberben újból ugyan ez a probléma, de ekkor már szervizbe vittem ahol szintén 2 litert beletettek 2 hónap után. 7 hónap alatt 4 liter???!!
Nem folyik sehol, csak a kipufogónál látszik kékes füst, tehát a motornál lehet szerintük a hiba, de problémára nem tudtak magyarázatot adni, mivel ilyen hibával még nem hoztak be ilyen autót. Kezdtem azt érezni, hogy megint én vagyok a béna, de az elég csúnya lenne, ha egy motort ilyen szinten képes volnék tönkretenni. Árajánlatot adtak potom 328.000 Ft-ért. Ettől már a rosszullét kerülgetet.
Kérlek benneteket, adjatok tanácsot ilyenkor mi a megoldás, mitől történhetett ilyen egy Toyotával, ami állítólag „sohasem romlik el”.
Előre is köszi!![/size]

Sziasztok!

Én is hasonló problémával találkoztam mint az idézett eset.
Ugyan nem sima Yaris, hanem Verso és 1.3-as motor.

A legutóbbi olajcserénél azt tapasztaltam, hogy kb 1,5l olajat sikerült leengedni a motorból. Előtte sosem fogyasztotta és mindig ugyanolyan 5w-40-es Magnatec olajat kapott. Használata elég változatos kb napi 20km autópálya, bevezető szakasz Bp felé max 100-as tempó:) és kb 50-60km város, időnként egy-egy hosszabb túra kb 200 km autópálya és még1x ennyi főút. Feltöltöttem és azóta figyelgettem mi történik. Hát semmi egészen most szombatig. Lementünk vidékre. Indulás előtt megnéztem az olajszintet rendben volt, annyi amennyit beletöltöttem kb 3000km-el ezelőtt. Mikor hazaértünk ismét megnéztem és láss csodát hiányzik egy ujjnyi :eek:
Nem füstöl, nem szenved gyorsításnál, nem fogyaszt többet mint eddig tehát látszólag minden rendben. Olaj nem vizes a víz nem olajos.

(((1 lambda szonda hibát ír ezt megnézettem ismerős autószerelővel már korábban(PC+kábel OBD-n, lamda bank monitorozás), annyi látszott hogy kicsit nehézkesen reagál a szonda gázadásnál. Közben felfigyeltünk rá, hogy egy kicsit mintha kifújna a kipufogó a tűzkarikánál, de akkor nem szedtük szét jobban. Megtakarította a szondát, egy pár napig jó volt. Azóta ezzel a hibával együtt élünk :) Ha törlöm, visszatér, de volt már hogy magától megszűnt egy időre...)))

Extra infó: 2002-es japán Yaris Verso, nem 0km-esen vettük 4 éve akkor volt benne 92ekm, most 160ekm. Szervízkönyve volt de bárkinek odaadom, ha kell mert teljesen üres :) tehát az előéletéről semmit nem tudok. Eddig kuplungot és az első fékeket kellett cserélni, de ezeket már a vételnél tudtam.

Nos a lényeg, szerintem autópálya tempónál eszi az olajat! 4000rpm - 130km/h ez volt most hétvégén első alkalommal az olajcsere óta...

Ötletek? Erősen úgy hangzik mint a későbbi Corolla motorok 1,4-1,6-1,8 problémája....

Bocs a hosszért :innocent:
Attila

kralikzsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5012 Dátum: 2011.10.25 08:08:19 »
Köszönöm szépen a tippeket, próbálok bele új légtömegmérőt és hőmérsékletszondát, aztán megírom mi lett, hátha más is tanul belőle! ;-)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5013 Dátum: 2011.10.31 20:41:01 »
Sziasztok ismét!

tudjátok, én vagyok az aki csak akkor ír, ha gondja van ...
Képzeljétek mi történt:
Barátnőm szólt, hogy nem ég a bal hátsó helyzetjelző lámpa, de a féklámpák égnek. Ok mondom. Hazamentem, a kiszedtem az izzót, hát ez bizony nem égett ki. Betettem ismét, próbáltam, semmi, nem égett a bal. viszont a jobb igen. Kicseréltem a két izzót (ami a jobb oldalt volt, betettem balra, ami a bal oldalon, betettem jobbra). Újabb próba, nem ég sem a bal, sem a jobb. Uhh mondom. Vissza!
Visszacseréltem az izzókat, újabb próba. Most már nem égett egyik sem.
Van ötletetek, hogy mi a rák lehet? 100 percet szórakoztunk most ezzel apummal. Az izzók jóknak tűnnek, biztosítékok is rendben vannak. Első helyzetjelzők is égnek.
Para, mert szerdán már használnom kell az autót, autósbolt holnap nincs nyitva, a benzinkúton meg nem lehet kapni izzókat, mert hál istenek spéci foglalatúak

tudjátok, ez a 21/5w ék alakú foglalattal.


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5014 Dátum: 2011.10.31 22:35:42 »
Szia!

Sok-sok éves izzókat nem próbálgatunk, hanem cserélünk. Soxor nem látszik szakadás az izzószálon, mégis ki van égve, úgyhogy azt szemre nem tudod eldönteni... Mivel írod hogy spéci izzó, így gondolom japán a Yarisod. Azaz azok az izzók már 11 éve benne vannak, ilyenkor az izzószálnak már pont elég annyi hogy kipattintod a helyéről, és már el is szakad. Ezért nem világít most már egyik sem.
Amint lesz autósbolt venni kell két izzót, és minden rendben lesz.
Addig is a bal oldalra tegyél az izzókészletből (remélem az van, különben ejnye-bejnye  :D)
Xanyi

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5015 Dátum: 2011.11.01 08:57:02 »
Szia!

Sok-sok éves izzókat nem próbálgatunk, hanem cserélünk. Soxor nem látszik szakadás az izzószálon, mégis ki van égve, úgyhogy azt szemre nem tudod eldönteni... Mivel írod hogy spéci izzó, így gondolom japán a Yarisod. Azaz azok az izzók már 11 éve benne vannak, ilyenkor az izzószálnak már pont elég annyi hogy kipattintod a helyéről, és már el is szakad. Ezért nem világít most már egyik sem.
Amint lesz autósbolt venni kell két izzót, és minden rendben lesz.
Addig is a bal oldalra tegyél az izzókészletből (remélem az van, különben ejnye-bejnye  :D)

Hello,

köszi a gyors választ. Szégyen rajtam, de épp ilyen tartalék izzóm nincs. :(
Most a terv az, hogy kérünk a szomszédtól (Neki is TS-e van), s megnézzük az-e a baj. Furcsa mondom, mert tényleg nem látszódik egyiken sem, hogy a vékonyabb szál kiégett volna. A búra sincs elszíneződve, s a féklámpa működik! Jól mondod, 7 éve már, hogy benne vannak. Meg is lepődtem, hogy "made in Japan - Kioto" hmm

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5016 Dátum: 2011.11.01 20:10:28 »
Szia!

Sok-sok éves izzókat nem próbálgatunk, hanem cserélünk. Soxor nem látszik szakadás az izzószálon, mégis ki van égve, úgyhogy azt szemre nem tudod eldönteni... Mivel írod hogy spéci izzó, így gondolom japán a Yarisod. Azaz azok az izzók már 11 éve benne vannak, ilyenkor az izzószálnak már pont elég annyi hogy kipattintod a helyéről, és már el is szakad. Ezért nem világít most már egyik sem.
Amint lesz autósbolt venni kell két izzót, és minden rendben lesz.
Addig is a bal oldalra tegyél az izzókészletből (remélem az van, különben ejnye-bejnye  :D)

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de az üvegfoglalatos izzókat- ahol 2 szál van- nem lehet fordítva is behelyezni? :hmmmm:
Mert akkor nem mindegy...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5017 Dátum: 2011.11.01 20:48:55 »
Nem kérdezel butaságokat! Mi is is erre gondoltunk először... De azok a japánok jól kitalálták ezt. A foglalata szerint beteheted kétféleképpen, de ahonnan az áramot kapja (4 fém vezeték) össze van párosítva.
Ma megnéztem napfénynél, ki van égve mindkét vékonyabbik szál. Szemmel alig látható. De ha megpengetem az izzót, beremeg egy résznél, majd ahogy fogy a lendülete alapállásba "szinte" összeér.
Holnap irány a márkaszerviz. Náluk remélem kapok ilyen izzót, veszek 4-et, hogy legyen tartalék is legközelebbre. Ellenben ha nem kapok, jól megszívom, mert sötétbe nincs hátul pirosom....

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5018 Dátum: 2011.11.01 21:46:32 »
Nem kérdezel butaságokat! Mi is is erre gondoltunk először... De azok a japánok jól kitalálták ezt. A foglalata szerint beteheted kétféleképpen, de ahonnan az áramot kapja (4 fém vezeték) össze van párosítva.
Ma megnéztem napfénynél, ki van égve mindkét vékonyabbik szál. Szemmel alig látható. De ha megpengetem az izzót, beremeg egy résznél, majd ahogy fogy a lendülete alapállásba "szinte" összeér.
Holnap irány a márkaszerviz. Náluk remélem kapok ilyen izzót, veszek 4-et, hogy legyen tartalék is legközelebbre. Ellenben ha nem kapok, jól megszívom, mert sötétbe nincs hátul pirosom....

Márkaszervízbe biztosan kapsz, de normálisabb autósboltok is tartanak.
Xanyi

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5019 Dátum: 2011.11.02 20:39:56 »
Sziasztok
Van egy kérdésem.
Reggel első indításnál hallani lehet egy zörgő hangot a motorból, mintha a lánc lenne kb 1mp ig
Gondolom olajnyomás feszítésű, de csak most hallom hogy hideg van.
Ha egyszer beindult utánna már többet nem csinálja, napközben sem.
63000km van benne 2005 Yaris 1.3-as
Lánc mennyit bír?
Mit lehet vele kezdeni, vagy egyáltalán kell?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5020 Dátum: 2011.11.02 20:58:31 »
Milyen olaj van benne? Lánc élettartamig bírja (elvileg). :)
         

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5021 Dátum: 2011.11.02 21:07:54 »
Márkaszervízbe biztosan kapsz, de normálisabb autósboltok is tartanak.

Xanyi,

igazad volt. Az égők voltak! S kaptam is a szervízbe. Nem volt olcsó mondjuk, 5500 HUF-ot fizettem a 4 db-ért. Tudom máshol talan olcsobb lett volna, de nem érdekelt.


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5022 Dátum: 2011.11.02 21:38:19 »
Xanyi,

igazad volt. Az égők voltak! S kaptam is a szervízbe. Nem volt olcsó mondjuk, 5500 HUF-ot fizettem a 4 db-ért. Tudom máshol talan olcsobb lett volna, de nem érdekelt.

Hát nem volt olcsó, de ez a fajta izzó autósboltba se 50 Ft sajnos. 800 Ft körül van ott is...
Xanyi

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5023 Dátum: 2011.11.03 07:57:10 »
Milyen olaj van benne? Lánc élettartamig bírja (elvileg). :)
Valahova eltettem a maradékot , meg kell keresni, most 13000km van az olajban de nem kellett még utánna önteni, lehet öregecske az olaj?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5024 Dátum: 2011.11.03 08:01:15 »
Igazából a viszkozitására lennék kíváncsi így első körben.