Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764024 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4950 Dátum: 2011.09.11 12:52:43 »
Ha nem volt meg szetszedve akkor eleg huzos lesz a kiszereles. Nekem par hettel ezelott csereltek feltengelyt szerelok es egyszercsak mondtak, hogy ki kellene menni mert most jon az a resz amikor sirni fogok. Kemeny uteseket kellett ramerni miutan a fuggoleges anyas reszt lecsavartak  :ph34r:.

Mármint mit ütöttek? Meg amúgy a féltengely cseréhez hogyhogy lengőkart is ki kellett venni, nem elég a csonkállványt?

Csonkalvanyt ki kellett forditani ahhoz meg le kellett szedni a lengokarrol... bar lehet, hogy valamit keverek...

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4951 Dátum: 2011.09.11 12:55:47 »
Ha nem volt meg szetszedve akkor eleg huzos lesz a kiszereles. Nekem par hettel ezelott csereltek feltengelyt szerelok es egyszercsak mondtak, hogy ki kellene menni mert most jon az a resz amikor sirni fogok. Kemeny uteseket kellett ramerni miutan a fuggoleges anyas reszt lecsavartak  :ph34r:.

Mármint mit ütöttek? Meg amúgy a féltengely cseréhez hogyhogy lengőkart is ki kellett venni, nem elég a csonkállványt?

Csonkalvanyt ki kellett forditani ahhoz meg le kellett szedni a lengokarrol... bar lehet, hogy valamit keverek...

Miutan leszedtek az anyat kalapalni kellett, mert ilyen konuszos valami.


Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4952 Dátum: 2011.09.11 13:16:51 »
A csonkállványt kell kalapálni, hogy kiugorjon a gömbfej belőle. Nem arra gondoltál?

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4953 Dátum: 2011.09.11 13:18:34 »
A csonkállványt kell kalapálni, hogy kiugorjon a gömbfej belőle. Nem arra gondoltál?

Megeshet. De ezt neked is kell, nem? Vagy ezen mar tul vagy?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4954 Dátum: 2011.09.11 16:39:51 »
Féltengely kiszereléshez nem kell a lengőkart kivenni, csak a gömbfejét elválasztani a csonkállványtól, az aztán már enged annyit hogy kifordítható a féltengely. Vannak gömbfej kiugrasztó szerszámok, de a Yarisban olyan csodás megoldás van, hogy ezek nem férnek oda, úgyhogy valóban ütni kell amíg nem enged... Ez egy pár hónapos autónál sima ügy, de ha már össze van gyógyulva, akkor bizony adni kell neki keményen  :D

Idézet
Megvettem a gömbfejeket, és ki szerettem volna venni a lengőkarokat, mert ahol tudnak préselni (és nem kalapálnak), ott nem vállalták a lengőkar kiszerelését (vagyis elvitték volna egy szervízbe az autót horror összegért).

Szétszedés közben azonban problémába ütköztem, a jobb lengőkar első vízszintesen lévő csavarját ha kitekerem a menetből, akkor utána nem tudom kihúzni, mert a karter aljába ütközik a csavar.
Lehet, hogy ha a rugó össze lenne húzva, és a lengőkart megemelném, akkor valahogy ki tudnám játszani onnan? Vagy hogyan szokás ezt kivenni?

Továbbá a lengőkar hátulján levő függőleges anyás csavart képtelen voltam megindítani, 3 elég masszív csillagkulcs fejét is meghajlítottam. Lehet, hogy ehez is emelni kéne a lengőkart, hogy ne feszüljön a csavar? Vagy az ott nem feszülhet?

A függőleges csavar tud feszülni, de attól még meglazul, csak max kihúzni nem tudod. Csillagkulcs oda nem jó, dugókulcs kell, fixhajtó, meg egy jó hosszú cső. Ezért kell az ilyesmit szakszervízre bízni, ott ez a művelet 1 perc légkulcsal...
Még nem csináltam ilyet TS-en, úgyhogy nem tudom a karter mennyire van útba, de logikus az lenne hogy azért épp ki lehet húzni a csavart. ha mégsem akkor vagy a bölcsőt kell leengedni, vagy ami az egyszerübb, hogy a motortartó bak csavarjait kell kivenni és a motort megemelni... Csápos emelő és fődarabemelő nélkül ez is csak kinlódás, azokkal viszont pár perc!

De készülj, hogy ha kint is lesznek a csavarok, akkor is jó sok pajszerolás és kalapálás kell mire a lengőkar kijön a bölcsőből!
Xanyi

clockwork

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4955 Dátum: 2011.09.11 20:56:15 »
Köszönöm a tanácsot, adok még egy esélyt a szervíznek.
Hadd idézzem fel korábbi problémámat, amit a főrumozók segítségével oldottam meg, részben. Szal a gép 1-2 éves korában egyszer csak a köv. jelenséget produkálta: kb. 1500- 2000-es fordulaton hosszabb csordogálás, benzinspórolás után nem akarván visszaváltani 4-ből vagy 5 - ből nyomtam egy padlót, korábban ez kis gondolkodás után meginduláshoz vezetett, de a verda csak dadogott, majd idegtépő mp.-k után naaagyooon lassan gyorsult, szal ECU vagy mi gond volt, 5X! voltam vele szakszervízben, de mindig elhajtottak, h semmi baja, pedig de! itt kaptam egy kontaktot egy másik szakszervízben, felhívtam az urat, aki nagyon elcsodálkozott, h még nem cserélték a kérdéses bizbazt, le is diktálta a kódját, ezúton is riszpekt neki, nosza, felhívtam a kérdéses szervízt, de sztem addigra már odatelefonált, mert a válasz az volt, h óh persze Mr. Clockwork kérem fáradjon be Mr. Clockwork....szal, szívesen viszem márkaszervízbe a 7 éves verdát, mert feltételezem értenek hozzá, meg zsír a környezet és nekem megéri az a 20-30% plusz költség ha tudom, h gondoskodnak az autóról, assistance meg minden - nem várom el, h körbeugráljanak, nem egy Lexus flottát hajtok (még), csak...nekem ez a szakadt autóm van, a nejem ezzel jár dolgozni és nem engedhetjük meg magunknak, h kiessen alólunk, ezért minden kis és nagyobb dolgot megelőző jelleggel igyekszem orvosolni amint lehet, akkor vagyok nyugodt, ha minden zsír az autó körül.

Üdv:
narancs
 
Üdvözlet mindenkinek!

2004-es 1.0 Yarisnál ha tekerem a kormányt kattanó hang hallatszik elölről, de csak álló helyzetben, illetve lassú gurulásnál, olyan mintha egy vastagabb rugó hozzáérne vmihez, most voltam márkaszervízben féktárcsa- és betét cserén. Jeleztem a problémát, de állítólag csak meg kellett kenni vmi rugót - a hang valóban halkabb lett, de még mindig hallom...Nekem ez a kenjük be WD40-nel nem jön be, szerintetek mi lehet a gond? Ja, nem vagyok műszaki zseni, szóval ha vki tudja mi lehet, kérem laikusnak érthető módon fogalmazzon, hogy én is el tudjam mondani a privát szakinak mit is szeretnék. Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

narancs

De miért kellene privát szaki? Ha már valahol csinálták, akkor oda illik visszamenni, és elmondani hogy nem sikerült a javítás, kicsit komolyabban foglalkozzanak vele. Lehet hogy a fékjavítás mellett nem jutott rá elég idő (be vannak osztva a szerelők, ha ott a köv. autó akkor bizony azzal kell foglalkozni)

Varjú bácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4956 Dátum: 2011.09.12 13:20:01 »
Sziasztok!
Szerintetek normális dolog egy 5 éves diesel Yaris II-nél, hogy 71000km -nél cserélni kellene a kuplungot, csúszik mint a nyavalya. Az előző autóim - igaz egy se Toyota - mind kihúzták 100-120000 km-ig. A 80000.-Ft-os alkatrészár eléggé mellbevágott.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4957 Dátum: 2011.09.12 13:30:31 »
Nem tudom, miért ennyi a kuplung, az én 12 éves Corollámba 22 ezer volt a gyári Aisi Asco (nem márkaszervizes ár persze).
Egyébként 10 ezer km alatt is kinyírható egy kuplung.  :D
         

Varjú bácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4958 Dátum: 2011.09.12 13:34:49 »
Az igaz, hogy kinyírható 10000km alatt is, csak akkor az előző hat autómban miért nem nyíródott ki ennyi alatt? Az autót ráadásul csak én vezetem, és nem változott a stílusom az elmúlt évek  során. Váltás után láb a kerékdobon.

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4959 Dátum: 2011.09.12 13:36:27 »
Az igaz, hogy kinyírható 10000km alatt is, csak akkor az előző hat autómban miért nem nyíródott ki ennyi alatt? Az autót ráadásul csak én vezetem, és nem változott a stílusom az elmúlt évek  során. Váltás után láb a kerékdobon.

Elzozo autok nem lehet, hogy benzinesek voltak? Csak mert ha igen, akkor nem feltetlenul kell valtozni a stilusnak ahhoz, hogy hamarabb vege legyen a kuplungnak...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4960 Dátum: 2011.09.12 13:39:37 »
Az igaz, hogy kinyírható 10000km alatt is, csak akkor az előző hat autómban miért nem nyíródott ki ennyi alatt? Az autót ráadásul csak én vezetem, és nem változott a stílusom az elmúlt évek  során. Váltás után láb a kerékdobon.
Erre választ nem tudok adni sajnos. Ismerőséknél anyuka gyilkolja le 20-30 ezrenként a kuplungot. Egyszer tízezer alatt sikerült neki.  :devil:
         

ykzeendo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4961 Dátum: 2011.09.21 14:06:00 »
hali légggyszi segítsetek

szedném ki az üléseket kijött mindegyik csavar kivéve azt a kettőt ami a kardámalagút falára van felfogatva azok jönnek egy darabig aztán megállnak.. hogy szedjem ki :cry: :cry: :cry: :cry:
we smoke, you smoke, ... everybody smoke; háhá: 1284km/tank (D4D) 90-117km/h átlag

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4962 Dátum: 2011.09.21 15:39:32 »
hali légggyszi segítsetek

szedném ki az üléseket kijött mindegyik csavar kivéve azt a kettőt ami a kardámalagút falára van felfogatva azok jönnek egy darabig aztán megállnak.. hogy szedjem ki :cry: :cry: :cry: :cry:

Milyen évjáratú az autó, és melyik ülést szeretnéd kivenni?
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

ykzeendo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4963 Dátum: 2011.09.21 16:46:40 »
2004 es első üléseket azt a csavart ami a kardámalagútba van bele csavarva
we smoke, you smoke, ... everybody smoke; háhá: 1284km/tank (D4D) 90-117km/h átlag

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4964 Dátum: 2011.09.21 17:49:00 »
2004 es első üléseket azt a csavart ami a kardámalagútba van bele csavarva

Tekerd vissza a csavart, aztán laposkúszás a kocsi alá. Meg kell nézni sérült-e a menet, vagy csak tisztíteni kell... Drótkefe és WD 40 csodákra képes  :D
Xanyi