"Működtető"? Hogyan kell elképzelni tulképp ezt a szerkezetet? Mennyiben tér el mondjuk az MMT-től?
Egész más.
Az MMT-nél villanymotorok működtetnek mindent. A kuplung kiemelést, és a váltást is.
A Freetonicnál csak a kuplung autómata, a váltást hagyományosan karral kell kiválasztani. A kuplung működtetését pedig nem elektromotor, hanem egy hidraulikus egység végzi.
Ez a működtető egység gyakorlatilag áll egy pumpából (ami létrehozza a nyomást), és szelepekből amik szabályozzák ezt, valamint a folyadéknyomást ráengedik a munkahengerre, avagy visszaengedik. A kuplungmunkahenger hasonló mint a simánál, csak a nyomást nem a lábaddal állítod elő, hanem ez müködtető egység teszi meg helyetted.
Jah, és hogy honnan tudja mikor kell "benyomni" a kuplungot? A váltókarban van egy érzékelő. A kar minimális mozdítására már adja is a parancsot.
Remélem érthető voltam, de ha nem kérdezz nyugodtan.