Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763817 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4740 Dátum: 2011.03.19 11:21:29 »
Gombóc: ha idézel, az utolsó [/quote]-ot se töröld ki. Az zárja az idézet végét. Idézés részleteit lásd az aláírásomban. :flowers:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4741 Dátum: 2011.03.19 11:26:30 »
Elnyomja az olajat felül a beöntőjénél de nem mindet,tehát máshová is kell,hogy jusson de a munkahenger száraz. Aszervízben nem tudják,hogy mi a baja szenzor,nyomáskapcsoló meg különben is csak komplett lehet cserélni szerintük /800 000 ft/
Na, ezt nehogy bevedd. Nyilván beazonosítható kell hogy legyen a hibát okozó alkatrész. Keress egy olyan szervízt, amely jobban ismeri ezt a technikát. Ex-barátném MMT váltós Corollája esetében pl. az (időközben megszűnt) pécsi Toyota Troska csak sötétben tapogatózott, míg a kaposvári Toyota Koto simán be tudta azonosítani a hibaforrást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gombóc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4742 Dátum: 2011.03.19 12:14:41 »
Gombóc: ha idézel, az utolsó [ /quote]-ot se töröld ki. Az zárja az idézet végét. Idézés részleteit lásd az aláírásomban. :flowers:
Vétel vége,nyugtáztam,vételen maradtam!
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 12:18:34 írta Palaczk »

gombóc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4743 Dátum: 2011.03.19 12:22:41 »
Elnyomja az olajat felül a beöntőjénél de nem mindet,tehát máshová is kell,hogy jusson de a munkahenger száraz. Aszervízben nem tudják,hogy mi a baja szenzor,nyomáskapcsoló meg különben is csak komplett lehet cserélni szerintük /800 000 ft/
Na, ezt nehogy bevedd. Nyilván beazonosítható kell hogy legyen a hibát okozó alkatrész. Keress egy olyan szervízt, amely jobban ismeri ezt a technikát. Ex-barátném MMT váltós Corollája esetében pl. az (időközben megszűnt) pécsi Toyota Troska csak sötétben tapogatózott, míg a kaposvári Toyota Koto simán be tudta azonosítani a hibaforrást.
Toyota t-max Szeged.Azt mondták nincs referenciájuk mert 2 db van a megyében.Lehet berágok és átalakítom pedálos kuplungosra.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4744 Dátum: 2011.03.19 12:32:29 »
Hát az biztosan nem kerülne 800 ezerbe  :) ... De azért szerintem próbálj meg előbb más szervízeknél is érdeklődni. Pozitív tapasztalataink vannak pl. a kecskeméti & kiskőrösi M+F-el, vagy a kaposvári Kotoval.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gombóc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4745 Dátum: 2011.03.19 13:30:46 »
Hát az biztosan nem kerülne 800 ezerbe  :) ... De azért szerintem próbálj meg előbb más szervízeknél is érdeklődni. Pozitív tapasztalataink vannak pl. a kecskeméti & kiskőrösi M+F-el, vagy a kaposvári Kotoval.
Biztosan felhívom őket,de mit kérdezzek? Értenek-e hozzá?Lehet,hogy minden leszek csak rendes ember nem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4746 Dátum: 2011.03.19 14:04:18 »
Biztosan felhívom őket,de mit kérdezzek? Értenek-e hozzá?Lehet,hogy minden leszek csak rendes ember nem.
Mondd el, hogy mi a problémád, és kérdezd meg, hogy van-e elképzelésük róla, hogy mi okozhatja; találkoztak-e már ilyennel. Nyugodtan megemlítheted azt is, hogy a jelenlegi szervízed csak komplett rendszer-cserét tud elképzelni, és te ezt nem fogadod el (ami érthető is). Mondjuk, úgyis azt fogják mondani (én is azt mondanám), hogy vidd oda a kocsit. De ennyit bőven megérhet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4747 Dátum: 2011.03.19 17:47:40 »
Van a FreeTonic működtetőjében egy nyomáskapcsoló. Ha az hibás, kevésnek érzékeli a nyomást, ezért túl sokat működteti a pumpát. Ezért nyomja ki az olajat.
Ez ha jól emléxem rendelhető külön, bár ez is 6 számjágyü...

Szerintem ez a baja. Ha tévednék és a működtető a hibás, akkor az viszont tényleg csak egyben rendelhető!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4748 Dátum: 2011.03.19 20:14:23 »
"Működtető"? Hogyan kell elképzelni tulképp ezt a szerkezetet? Mennyiben tér el mondjuk az MMT-től?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4749 Dátum: 2011.03.19 20:29:09 »
"Működtető"? Hogyan kell elképzelni tulképp ezt a szerkezetet? Mennyiben tér el mondjuk az MMT-től?
Egész más.
Az MMT-nél villanymotorok működtetnek mindent. A kuplung kiemelést, és a váltást is.

A Freetonicnál csak a kuplung autómata, a váltást hagyományosan karral kell kiválasztani. A kuplung működtetését pedig nem elektromotor, hanem egy hidraulikus egység végzi.

Ez a működtető egység gyakorlatilag áll egy pumpából (ami létrehozza a nyomást), és szelepekből amik szabályozzák ezt, valamint a folyadéknyomást ráengedik a munkahengerre, avagy visszaengedik. A kuplungmunkahenger hasonló mint a simánál, csak a nyomást nem a lábaddal állítod elő, hanem ez müködtető egység teszi meg helyetted.
Jah, és hogy honnan tudja mikor kell "benyomni" a kuplungot? A váltókarban van egy érzékelő. A kar minimális mozdítására már adja is a parancsot.

Remélem érthető voltam, de ha nem kérdezz nyugodtan.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4750 Dátum: 2011.03.19 20:54:19 »
Érthető volt, köszi  :yes: ... Szóval ez egy oldschool félautomata. Na, mostanáig EZT sem tudtam  :lol: ... Abban a hitben voltam, hogy a Yaris I freetronic kvázi az MMT első generációja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4751 Dátum: 2011.03.20 15:27:44 »
Én azzal nem vagyok kibékülve, hogy ha kinyitom az ajtót a free tonic elkezd dolgozni. És autó takarításkor is folyamatosan kerreg. Szerintem ez csökkenti az élettartamot. Miért nem lehetett gyújtásra tenni?
Prius 2 - a mosolygós autó.

gombóc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4752 Dátum: 2011.03.20 16:26:02 »
Van a FreeTonic működtetőjében egy nyomáskapcsoló. Ha az hibás, kevésnek érzékeli a nyomást, ezért túl sokat működteti a pumpát. Ezért nyomja ki az olajat.
Ez ha jól emléxem rendelhető külön, bár ez is 6 számjágyü...

Szerintem ez a baja. Ha tévednék és a működtető a hibás, akkor az viszont tényleg csak egyben rendelhető!
Helló. Kicsit előrébb kerültem a hiba feltárásában! Japán vérvonalú szerelőm kimért mindent egy gyári diagnosztikai egységgel.Van egy 0500 0000 unkown hibajel de ez nem befolyásol semmit.Csak melegen csinálja,gyanús,hogy vmi tömítés,szimering,nyomástartó tök kezd engedni a melegedésre.Így elfolyik az olaj az összes többi ezért van. Most már csak ki kell találnom,hogy neki álljak-e szétszerelni,karmantyúzni?   

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4753 Dátum: 2011.03.20 18:28:20 »
Van a FreeTonic működtetőjében egy nyomáskapcsoló. Ha az hibás, kevésnek érzékeli a nyomást, ezért túl sokat működteti a pumpát. Ezért nyomja ki az olajat.
Ez ha jól emléxem rendelhető külön, bár ez is 6 számjágyü...

Szerintem ez a baja. Ha tévednék és a működtető a hibás, akkor az viszont tényleg csak egyben rendelhető!
Helló. Kicsit előrébb kerültem a hiba feltárásában! Japán vérvonalú szerelőm kimért mindent egy gyári diagnosztikai egységgel.Van egy 0500 0000 unkown hibajel de ez nem befolyásol semmit.Csak melegen csinálja,gyanús,hogy vmi tömítés,szimering,nyomástartó tök kezd engedni a melegedésre.Így elfolyik az olaj az összes többi ezért van. Most már csak ki kell találnom,hogy neki álljak-e szétszerelni,karmantyúzni?   

Mit szeretnél karmantyúzni?
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4754 Dátum: 2011.03.22 14:34:17 »
Kigyulladt a műszerfalon az ABS kontroll lámpa. Aztán elaludt. Megint kigyulladt, és vele együtt a kézifék lámpa is. Természetesen az ABS megszünt. Irány az Emilferi, rövid vizsgálat, gyors diagnózis: Mindkét hátsó ABS jeladó tropa, csere kellene, ára munkadíjjal kb. 160-180000.-Ft. Ezek után elvittem az autót egy BOSCH szakszervízbe, ugyan vizsgálnák meg már alaposabban, tényleg ez a baj? Válasz: az jeladónak semmi baja, ellenben mindkét  keréknél a vezeték csatlakozóiban - ami zárt, védett helyen van! - a műanyag szétporladt, az érinkezők a levegőben lötyögnek. Ezután írtam a Toyota Hungarynak, van e lehetőség arra, hogy ha már gyárilag sz@r műanyagból készítik az alkatrészt, akkor egy 4 milliós autónál kicseréljék ingyen? Válasz: lejárt a garancia, de MÉLTÁNYOSSÁGból - nem ám mert sz@r volt az anyag gyárilag, bocs, cseréljük ingyen - engednek az árból, így már megúszhatom akár 100000 - 120000.-Ft-ból.
Na most volt itt egyik kolleganő. 3.5 éves Yaris 1.4 D-4D, ugyanez a hiba. Emil Freynél 60 ezer forintot mondtak a cserére mindennel együtt. Nem örül a csaj, de miután elmondtam, hogy ez lehetne 160 ezer is, máris barátságosabbnak tűnt ez az ár... Bár ő sem örül...