Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764049 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4395 Dátum: 2010.11.22 06:40:58 »
Hát így elsőre azt mondanám, hogy kerékcsapágy. Bár annak elsőre inkább csak aránylag halk, morgó-daráló hangja szokott lenni. Hangosabb, súrlódó hangot esetleg az adhat, hogy a féktárcsa mögötti védőlemez hozzáér kanyarban a tárcsához, bár nem tudom elképzelni, hogy hogyan... Talán eldeformálódott valamitől? Vagy maga a fék adja ki a hangot (pláne, ha tárcsafékről beszélünk)?

Mindenesetre nemtom, kik nézték meg, de a lengéscsillapító-csere biztosan felesleges volt, az nemigen okozhat ilyet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wetzi7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4396 Dátum: 2010.11.22 08:19:23 »
Hát így elsőre azt mondanám, hogy kerékcsapágy. Bár annak elsőre inkább csak aránylag halk, morgó-daráló hangja szokott lenni. Hangosabb, súrlódó hangot esetleg az adhat, hogy a féktárcsa mögötti védőlemez hozzáér kanyarban a tárcsához, bár nem tudom elképzelni, hogy hogyan... Talán eldeformálódott valamitől? Vagy maga a fék adja ki a hangot (pláne, ha tárcsafékről beszélünk)?

Mindenesetre nemtom, kik nézték meg, de a lengéscsillapító-csere biztosan felesleges volt, az nemigen okozhat ilyet.

Hali

a lengescsillapito-cseret a szamitogepes diagnosztika eredmenye miatt kellett (bal:12% - jobb:53%) eszkozolni. Egy TSport verziorol beszelunk, tarcsafekes. Egesz konkretan athajottam varosban ( nem extrem nagy sebesseggel ) egy atlagos vasuti atjaron, egyertelmuen akkor kezdte adni ezt a hangot, eloszor egyenes szakaszokon es kanyarban is, mostmar "csak" jobbos kanyarban =(
A hangbol itelve en is inkabb gyanakszom a fekrendszer vmelyik elemere. vmi tipp hogy hogyan lehetne errol 100%ig megbizonyosodni?

udv,
w7

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4397 Dátum: 2010.11.22 13:13:08 »
a lengescsillapito-cseret a szamitogepes diagnosztika eredmenye miatt kellett (bal:12% - jobb:53%) eszkozolni. Egy TSport verziorol beszelunk, tarcsafekes. Egesz konkretan athajottam varosban ( nem extrem nagy sebesseggel ) egy atlagos vasuti atjaron, egyertelmuen akkor kezdte adni ezt a hangot, eloszor egyenes szakaszokon es kanyarban is, mostmar "csak" jobbos kanyarban =(
A hangbol itelve en is inkabb gyanakszom a fekrendszer vmelyik elemere. vmi tipp hogy hogyan lehetne errol 100%ig megbizonyosodni?
Az autót felemelve, a kereket megforgatva-megrángatva az esetleges csapágyhiba megállapítható, ill. kiszűrhető.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wetzi7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4398 Dátum: 2010.11.22 13:15:59 »
a lengescsillapito-cseret a szamitogepes diagnosztika eredmenye miatt kellett (bal:12% - jobb:53%) eszkozolni. Egy TSport verziorol beszelunk, tarcsafekes. Egesz konkretan athajottam varosban ( nem extrem nagy sebesseggel ) egy atlagos vasuti atjaron, egyertelmuen akkor kezdte adni ezt a hangot, eloszor egyenes szakaszokon es kanyarban is, mostmar "csak" jobbos kanyarban =(
A hangbol itelve en is inkabb gyanakszom a fekrendszer vmelyik elemere. vmi tipp hogy hogyan lehetne errol 100%ig megbizonyosodni?
Az autót felemelve, a kereket megforgatva-megrángatva az esetleges csapágyhiba megállapítható, ill. kiszűrhető.

Probaltak a szakemberek is ezt a trukkot, sajnos eredmenytelenul=( ezert gondolom en is hogy inkabb a fekeknel van vmi gaz

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4399 Dátum: 2010.11.22 17:13:16 »
A következő a teendő:

Kerék leszerel, féknyereg leszerel, féktárcsa leszerel.
A tárcsán belül egy külön kis dobfék szolgál rögzítő/kézifékként.
Fék alaplapnak nevezik azt a lemezt, amire felfekszenek a dobfék pofái.

Ehhez az alaplaphoz ér hozzá a féktárcsa belső része. Általában a hátsó-alsó negyeden. Lehet majd látni a csiszolásnyomot. De ehhez le kell szerelni a féktárcsát, ha kivülről nézegetik az nem segít...
Nem mondom hogy 100%, de 90 hogy ez adja a hangot!!

Palaczk: Avensiseknél gyakori hiba, és a tárcsafékes Yarisoknál is, úgyhogy mindenképpen érdemes megjegyezni!!

Jah, és a javítás menete: flex, csiszolókorong, és a féktárcsának arról a részéről a rozsdaréteget el kell távolítani, a fék alaplapot pedig gumikalapáccsal finomnam elütögetni, hogy távolabb legyen, és többé nincs ilyen gond!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4400 Dátum: 2010.11.22 22:14:46 »
Palaczk: Avensiseknél gyakori hiba, és a tárcsafékes Yarisoknál is, úgyhogy mindenképpen érdemes megjegyezni!!
OK  :yes: ... Ezt a sajátosságot nem ismertem, így csak általánosságban tudtam tippelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wetzi7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4401 Dátum: 2010.11.22 23:49:23 »
A következő a teendő:

Kerék leszerel, féknyereg leszerel, féktárcsa leszerel.
A tárcsán belül egy külön kis dobfék szolgál rögzítő/kézifékként.
Fék alaplapnak nevezik azt a lemezt, amire felfekszenek a dobfék pofái.

Ehhez az alaplaphoz ér hozzá a féktárcsa belső része. Általában a hátsó-alsó negyeden. Lehet majd látni a csiszolásnyomot. De ehhez le kell szerelni a féktárcsát, ha kivülről nézegetik az nem segít...
Nem mondom hogy 100%, de 90 hogy ez adja a hangot!!

Palaczk: Avensiseknél gyakori hiba, és a tárcsafékes Yarisoknál is, úgyhogy mindenképpen érdemes megjegyezni!!

Jah, és a javítás menete: flex, csiszolókorong, és a féktárcsának arról a részéről a rozsdaréteget el kell távolítani, a fék alaplapot pedig gumikalapáccsal finomnam elütögetni, hogy távolabb legyen, és többé nincs ilyen gond!

Xanyi,

na ez nekem eleg meggyozoen hangzik. nagyon koszonom a tippet. most kap lemezfelnit/teligumit a tipus, egyuttal ennek is utananezunk.

megathx mindenkinek, aki idot szant a problemamra

wetzi7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4402 Dátum: 2010.11.23 00:04:03 »
Idézet
A következő a teendő:

Kerék leszerel, féknyereg leszerel, féktárcsa leszerel.
A tárcsán belül egy külön kis dobfék szolgál rögzítő/kézifékként.
Fék alaplapnak nevezik azt a lemezt, amire felfekszenek a dobfék pofái.

Ehhez az alaplaphoz ér hozzá a féktárcsa belső része. Általában a hátsó-alsó negyeden. Lehet majd látni a csiszolásnyomot. De ehhez le kell szerelni a féktárcsát, ha kivülről nézegetik az nem segít...
Nem mondom hogy 100%, de 90 hogy ez adja a hangot!!

Palaczk: Avensiseknél gyakori hiba, és a tárcsafékes Yarisoknál is, úgyhogy mindenképpen érdemes megjegyezni!!

Jah, és a javítás menete: flex, csiszolókorong, és a féktárcsának arról a részéről a rozsdaréteget el kell távolítani, a fék alaplapot pedig gumikalapáccsal finomnam elütögetni, hogy távolabb legyen, és többé nincs ilyen gond!
azt hiszem itt is errol megy a forumozas(reg kell hozza), fyi csatolok kepeket, hatha masnak jol jon meg vmikor
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=59426

udv,

w7

[a csatolmányt egy admin törölte]

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4403 Dátum: 2010.11.23 16:58:18 »
Jók a képek, pontosan erről beszélek!! Jól látszik a fék alaplapon a csiszolásnyom!
Szerintem nálad is ez lesz...

Idézet
Ezt a sajátosságot nem ismertem, így csak általánosságban tudtam tippelni.
Azért írtam kifejezetten Neked, mert pont annál a két autónál szokott előfordulni, ami nálatok is van a családi járműparkba  :D
Xanyi

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4404 Dátum: 2010.11.23 19:38:56 »
A következő a teendő:

Kerék leszerel, féknyereg leszerel, féktárcsa leszerel.
A tárcsán belül egy külön kis dobfék szolgál rögzítő/kézifékként.
Fék alaplapnak nevezik azt a lemezt, amire felfekszenek a dobfék pofái.

Ehhez az alaplaphoz ér hozzá a féktárcsa belső része. Általában a hátsó-alsó negyeden. Lehet majd látni a csiszolásnyomot. De ehhez le kell szerelni a féktárcsát, ha kivülről nézegetik az nem segít...
Nem mondom hogy 100%, de 90 hogy ez adja a hangot!!

Palaczk: Avensiseknél gyakori hiba, és a tárcsafékes Yarisoknál is, úgyhogy mindenképpen érdemes megjegyezni!!

Jah, és a javítás menete: flex, csiszolókorong, és a féktárcsának arról a részéről a rozsdaréteget el kell távolítani, a fék alaplapot pedig gumikalapáccsal finomnam elütögetni, hogy távolabb legyen, és többé nincs ilyen gond!

Ezt én sem írhattam volna le szebben. Neked tanárnak kellett volna menned. :clap: :clap:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4405 Dátum: 2010.11.23 23:42:36 »
Azért írtam kifejezetten Neked, mert pont annál a két autónál szokott előfordulni, ami nálatok is van a családi járműparkba  :D
Mondjuk, most hogy mondod  :hmmmm: ... Az Avensis nyár elején hirtelen rászokott arra, hogy ilyen fura fémes súrlódó hangokat adjon ki jobbos kanyarokban. Mivel közel egybeesett a hátsó fékbetétek cseréjével, ezért azt gondoltam volna, hogy a kissé vállas, de le nem szabályozott tárcsa pereméhez ér hozzá kanyarban az új fékbetét... Viszont ennek ellentmondott, hogy a hang akkor sem szűnt meg, ha az ember ilyenkor rálépett a fékre  :sorcerer: ... Na, most esett le, hogy alkalmasint akkor ez a jelenség okozhatta  :otlet: !

Úgy "oldottuk meg" a dolgot, hogy nem törődtünk vele, ignoráltuk  :whistling: ... Tudtam, hogy nagy baj nem lehet a kocsival. Nem is lett. A hang fokozatosan megszűnt... Definitíve jót tett neki, mikor Erdélyben az ottani ismerős hölgyem vezetni tanulás közben szlalomozgatott a kocsival (elég sokat), meg kicsit gyilkolgattuk az ottani szerpentineken  :yes: ... Sokat enyhült tőle a hang. Mostanra pedig teljesen eltűnt. Úgyhogy fátylat rá, bármi is okozta  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4406 Dátum: 2010.11.24 17:15:01 »
Pedig akkor valószínüleg ez volt, csak ott elkoptatta az összeérő dolgokat  :D Legközelebb ha fékjavítás lesz azért érdemes ránézni!
Xanyi

Metty

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Probléma a Yarisommal
« Válasz #4407 Dátum: 2010.12.01 20:45:41 »
Sziasztok!

2003-as ezüst színű Yarisom van, Joci :) Sajnos ma a parkolóházban valaki megütötte /nekiment Joci jobb tükrét, úgy hogy a háza elrepedt a tükörlap szerencsére egyben van, de elmozdul benne :( Most is azon agyalok, hogyan lehet ennyire eltalálni egy tükröt.
Elvileg van kamera,így megpróbálom visszakerestetni ki volt, bár nem sok esélyt látok a károm behajtására.
Van ötletetek hogy hová vigyem javíttatni, ki foglalkozik ilyen javítással?

Köszönöm előre is!

Üdvözlettel:
Metty

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4408 Dátum: 2010.12.01 22:19:06 »
Mivel írod hogy a tükörlap elmozdult, így valószínüleg belül a mozgató-állító rész is sérült. Rendelni külön csak tükörlapot lehet, ill. komplett tükröt! Szóval Neked most komplett tükörcserére van szükséged.
Ez viszonylag egyszerű feladat, nyugodtan viheted márkaszervízbe is, mert nem fognak érte egy vagyont kiszámlázni, max fél órát, cserébe szakértelemmel nyúlnak hozzá!

Ami inkább drága lesz az maga a tükör. Márkakereskedésben arra is kapsz árajánlatot, ha színrefújt volt, akkor a fényezésre is.
Esetleg még szóbajöhet bontott, de utángyártott autósboltos gagyit felejtsd el. Az ára csábító lehet, de a minősége csapnivaló, reszelgetni kell a lyukakat hogy beszerelhető legyen, stb...
Xanyi

kisgyerek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4409 Dátum: 2010.12.03 12:16:28 »
Sziasztok!

Már írtam, hogy a járgánynak (2003. 1.3 yaris verso) hidegen magas (2100) az alapjárata. A Toyotának is írtam e.mailt és visszajeleztek, hogy teljesen normális, a katalizátor gyors felmelegedése miatt van erre szükség. Viszont a fogyasztás engem zavar. Előző Yarisom (2000. 1.0) 4.5- 5.5 körül fogyasztott, a Verso pedig 5.5-6.8 körül eszik. Ez vegyes használatra vonatkozik. Ez normális vagy tényleg sok?