Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763757 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

SanyiD-4D

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4365 Dátum: 2010.11.03 08:02:51 »
Amikor üzemmeleg a motor, akkor nézzétek meg az összes vízcsövet, hogy mind meleg-e. Alsó-felső hűtőcsővet, és azokat is amik bemennek a tűzfalon... Mindnek ugyanúgy melegnek kell lenniük.
Gondolom a motorolajat már megnéztétek, és azt is hogy nincs-e látható szivárgás?!

Amúgy a termosztát hibát úgy lehet beazonosítani, hogy ha állandóan nyitva van, akkor lassan melegszik fel, és nagytempójú haladáskor visszahül. Ha pedig állandóan zárva, akkor az alsó hűtővízcső hideg marad, a motor meg elöbb-utóbb túlmelegszik.
A termosztátot jól raktátok be? Van rajt egy kis szelep szerü, ami nem mind1, hogy hogyan áll, a légtelenedés miatt. Mondjuk elvileg attól csak nehezebben légtelenedik le, ilyesmit nem csinálhatna...

Továbbra is tűnik el a víz...Még átnézzük teljesen mégegyszer nincs-e szivárgás valahol.Remélem nem hengerfejes.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4366 Dátum: 2010.11.03 19:26:38 »
Kiegytartályban nem bugyog a víz? Ha hengerfejes lenne, akkor oda is dolgozhatna nem?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4367 Dátum: 2010.11.03 20:23:34 »
Nem feltétlen. Az Avensisből csak fogyott a víz, de cefetül és fel is forrt, mire kiderült, hogy a kipufogó felőli résznél repedt meg a dög...
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4368 Dátum: 2010.11.04 11:40:21 »
"felesleges" 1500 fölé pörgetni azért,m attól félsz,h lefullad. nem fullad le.
1000 fordulattól húz. 1500-nál már lehet váltani a magasabb sebességi fokozatot.
::) ... Lehetni lehet, de rettenetesen erőtlen ebben a tartományban. Ahogy már írtam: mintha turbódízel lenne, turbóhatár alatt. Borzasztó gyenge. Sík úton még csak-csak el lehet így bohóckodni, főleg ha nem jön senki az ember mögött... De a legkisebb emelkedőn már képtelenség, mert kvázi nem gyorsul az autó. Ha meg jönnek az ember mögött (mondjuk lámpától indulva), akkor végképp nem megy a dolog. Nagyváradon lehet így vezetni (olyan mint Szeged: lapos), de Pécsett nem igazán.

Lehet, hogy ki kéne majd próbálnod, mikor legközelebb erre jársz, mert továbbra sem vagyok 100 %-ig meggyőződve róla, hogy ez így normális. Rákanyarodok egy egészen enyhe (!) emelkedőre kettesben, mondjuk olyan 15-16 kmh körül - és SEMMI nem történik gázadásra, másodpercenként tán ha 1 kmh-t gyorsul, hiába nyomom padlóig a pedált  :nonono:

Aztán eléri a motor kb. az 1600-1700-as fordulatot, és mintha bekapcsolna valami feltöltő: elindul... :sorcerer:

Attól sem vagyok maradéktalanul elájulva, hogy alapjáratról a motor gázadásra kis késleltetéssel reagál - utána viszont hirtelen felpörög... Így elég nehéz adagolni, odafigyelést igényel. Erdélyi tanuló hölgyem szitkozódott is emiatt rendesen  :D

(BIZTOS, hogy nincs semmi baja a légtömegmérőmnek  :hmmmm: ??)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4369 Dátum: 2010.11.04 18:30:35 »
Azt is mondtad, hogy a légszűrő nem volt a helyén, ami ugye azt jelenti, hogy mégtöbb kosz ment a légtömegmérőre... Egy tisztítás semmiképpen se árt!

15-16 km/h környékén padlógázra alig gyorsul??? Hát mindjárt kipróbálom, de szerintem tuti gyorsul  ;)
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4370 Dátum: 2010.11.04 21:55:01 »
Palaczk!
Csináltam Neked most hazafelé megint két videót. Én nem érzem, hogy 2-esben 15-16 km/h óra körül semmit se csinálna...

Az első videóba simán kanyargok mellékutcákba végig 2-esben, egyik kereszteződésbe amíg körülnéztem 11-ig is lement a sebesség, de mégis gond nélkül gyorsul...

Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4371 Dátum: 2010.11.04 23:53:02 »
Ezek sík terepen készültek? Ott nem akkora para... Bár ott is olyan érzés, mintha hirtelen lefojtaná valami a motort, mikor mondjuk kettesben 15 kmh-nál felengedem a kuplungot. De ha van egy kis emelkedő is, akkor aztán  ::) ... Na, asszem csinálnom kell nekem is videót.

És ez amúgy lehetséges, hogy a légtömegmérő-"hiba" csak és kizárólag ilyen alacsony fordulaton jelentkezzen  :hmmmm: ? Mert úgy kb. 1600-tól, de legkésőbb 1800-tól semmi baj nincs. Ott, ha rálépek a gázra, gyorsul azonnal, ahogy kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4372 Dátum: 2010.11.05 17:23:39 »
Ezek sík terepen készültek? Ott nem akkora para... Bár ott is olyan érzés, mintha hirtelen lefojtaná valami a motort, mikor mondjuk kettesben 15 kmh-nál felengedem a kuplungot. De ha van egy kis emelkedő is, akkor aztán  ::) ... Na, asszem csinálnom kell nekem is videót.

És ez amúgy lehetséges, hogy a légtömegmérő-"hiba" csak és kizárólag ilyen alacsony fordulaton jelentkezzen  :hmmmm: ? Mert úgy kb. 1600-tól, de legkésőbb 1800-tól semmi baj nincs. Ott, ha rálépek a gázra, gyorsul azonnal, ahogy kell.

Sík terepen készültek, de dombon is hasonlóan viselkedik, direkt kipróbáltam egy elég nagy dombon... még csak kuplungolni sem kell hozzá, simán lenyomom a gázt. Pedig amikor 11-re visszaesik a tempóm, ott a fordulat alig 1000...
És nincs olyen érzés, hogy valami lefolytaná a motort, vagy nagyon-nagyon másként érezzük, vagy a Tieddel valami nem oké...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4373 Dátum: 2010.11.05 17:33:39 »
Sík terepen készültek, de dombon is hasonlóan viselkedik, direkt kipróbáltam egy elég nagy dombon... még csak kuplungolni sem kell hozzá, simán lenyomom a gázt. Pedig amikor 11-re visszaesik a tempóm, ott a fordulat alig 1000...
És nincs olyen érzés, hogy valami lefolytaná a motort, vagy nagyon-nagyon másként érezzük, vagy a Tieddel valami nem oké...
Szerintem sem oké vele valami... Nagyon sok autót vezettem/vezetek, gyengét & erősebbet egyaránt, szóval van viszonyítási alapom, és az én motoromnak ez a viselkedése szvsz nem normális. Így messziről továbbra is úgy tudom a leginkább érzékletesen ábrázolni, hogy olyan, mintha turbólyukban lenne a motor. De majd tényleg megpróbálok egy videót csinálni róla, bár az igazi persze egy próbaút lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4374 Dátum: 2010.11.08 01:37:58 »
Sík terepen készültek, de dombon is hasonlóan viselkedik, direkt kipróbáltam egy elég nagy dombon... még csak kuplungolni sem kell hozzá, simán lenyomom a gázt. Pedig amikor 11-re visszaesik a tempóm, ott a fordulat alig 1000...
És nincs olyen érzés, hogy valami lefolytaná a motort, vagy nagyon-nagyon másként érezzük, vagy a Tieddel valami nem oké...
Szerintem sem oké vele valami... Nagyon sok autót vezettem/vezetek, gyengét & erősebbet egyaránt, szóval van viszonyítási alapom, és az én motoromnak ez a viselkedése szvsz nem normális. Így messziről továbbra is úgy tudom a leginkább érzékletesen ábrázolni, hogy olyan, mintha turbólyukban lenne a motor. De majd tényleg megpróbálok egy videót csinálni róla, bár az igazi persze egy próbaút lenne.

Pécsi vagyok megnézheted az enyém... max kiderül, hogy mindkettőnké szar....  [rohog]

GPT

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4375 Dátum: 2010.11.08 10:33:04 »
Sziasztok!

A következő baleset történt velem: Yaris I első fényszóró izzó cseréjénél a kis rugó kipattant a helyéről és beesett a motortérbe. Mire eljutottam a szervizbe, útközben vszeg kiesett. Végigtelefonáltam szervizeket és bontókat, de mindenütt csak komplett lámpatestet akarnak rám sózni.

Van esetleg ötletetek, javaslatotok?

Nagyon köszönöm

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4376 Dátum: 2010.11.08 11:20:52 »
Sziasztok!

A következő baleset történt velem: Yaris I első fényszóró izzó cseréjénél a kis rugó kipattant a helyéről és beesett a motortérbe. Mire eljutottam a szervizbe, útközben vszeg kiesett. Végigtelefonáltam szervizeket és bontókat, de mindenütt csak komplett lámpatestet akarnak rám sózni.

Van esetleg ötletetek, javaslatotok?

Nagyon köszönöm

Sajnos nincs, hihetetlen, hogy 1 rúgót vagy akár párban is nem lehet a szerviznél rendelni. Nekem a hátsó fékbetétet rögzítő rúgó tűnt el, mégsem kellett komplett hátsó féktárcsa szerkezetet vennem. Csak a rúgót. Érdeklődj más szervizeknél is!

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4377 Dátum: 2010.11.08 14:54:10 »
3 kérdésem volna:
- tudja valaki hány fokon üzemel pontosan az 1.3 motor (2SZ-FE)?
- az 1.0 és 1.3 motorok Francia vagy Japán honban készülnek?
- ha az autómban 1.3 motor van, hogy lehet a forgalmiban 2SZD motorkód. 2003-as évjárat, elvileg 2SZ-FE kéne legyen.

Köszi,

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4378 Dátum: 2010.11.08 19:51:13 »
Idézet
Sajnos nincs, hihetetlen, hogy 1 rúgót vagy akár párban is nem lehet a szerviznél rendelni. Nekem a hátsó fékbetétet rögzítő rúgó tűnt el, mégsem kellett komplett hátsó féktárcsa szerkezetet vennem. Csak a rúgót. Érdeklődj más szervizeknél is!

Pedig nem lehet ilyesmit, azért ez nem egy fék dolog. Komplett lámpa van általában!

Bontós pedig azért nem akarja külön odaadni a rugót, mert akkor a komplett lámpát anélkül nehéz eladni.
Esetleg ha valahol akadna egy törött, ami amúgy használhatatlan, de a rugó jó benne...

Nem sértésnek szánom, de elöbb kellett volna a szervízbe menni, konkrétan ott kellett volna kicseréltetni az izzót, és akkor nincs gond!

Idézet
az 1.0 és 1.3 motorok Francia vagy Japán honban készülnek?
Arról nem nagyon van információ, hogy konkrétan a motorokat hol szerelik össze, csak arról, hogy az autót hol!

Idézet
ha az autómban 1.3 motor van, hogy lehet a forgalmiban 2SZD motorkód. 2003-as évjárat, elvileg 2SZ-FE kéne legyen.
A forgalmiba ha jól tudom nem motorkód van, hanem motorszám. Nekem is 1SZ-FE a motor, de a forgalmiba a motorszámnál csak 1SZ van +a számok
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4379 Dátum: 2010.11.08 23:15:53 »
Nem sértésnek szánom, de elöbb kellett volna a szervízbe menni, konkrétan ott kellett volna kicseréltetni az izzót, és akkor nincs gond!
Hát egy autót illene úgy megtervezni, hogy izzócseréért ne kelljen a szervízbe menni  ::) ... Hanem ha mondjuk péntek délután ég ki, és neked egész hétvégén autóznod kell hosszú utakon esténként, akkor ezt ne fél lámpával kelljen megtenned. Na mindegy, sajnos ez a tendencia  :nonono: ... De szerintem ez nem normális dolog, természetes, hogy az ember megpróbálja először saját maga kicserélni.

Amúgy hol is van pontosan ez a kiugrás-veszélyes rugó? Csak mert nekem is izzót kell cserélnem a jobb fényszóróban... Nem tűnik kivitelezhetetlennek, nagyon nem szeretnék emiatt szervízbe menni és fizetni... Mire kell figyelni, hogy ne ugorjon ki ez a rugó?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )