Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763714 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4185 Dátum: 2010.09.10 19:49:48 »
Akkor tényleg passz!
Xanyi

kisgyerek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4186 Dátum: 2010.09.13 22:30:27 »
Sziasztok!

Segítsetek nekem. Yaris Verso 1.3-om van 2003.-as. Hidegen 2500 körülire emeli a fordulatot amit leejt 1000 alá majd vissza míg be nem áll a normális értékre. Szerelőhöz elvittem, gépre tették de semmi hibajel. Másik Yarisból áttették a légtömegmérőt és a minden számításba jöhető alkatrészt de nemigen változott semmi. Van egy érték egy bizonyos levegő arány vagy ilyesmi, ami 62 %-os értéket mutat amikor magas az alapjárat majd fél egy perc múlva beáll kb 47 %-ra. A szerelők is vakarják a fejüket mert egyébként jól megy , melegen semmi gond csak ez a hidegen ingadozó alapjárat. Van valakinek valamilyen tippje mi lehet a gond? Előre is köszönöm! Kisgyerek

leszilaci

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4187 Dátum: 2010.09.14 07:56:16 »
yaris versonknál a hidegindításon én is meglepődtem.

miénk is fellöki 2500-ra a fordulatot, majd 2000-re leengedi, ott tartja, és fokozatosan -kb fél perc alatt- beáll 1000-re.
ha már meleg, akkor leengedi 1000 alá is.

0km-es korában, és most, 28.000km környékén is ugyanígy működik :) szerintem nincsen baja.

t602

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4188 Dátum: 2010.09.14 09:19:07 »
Szia Kisgyerek!
Pont ezen problémázom én is (verso 1,3 2003)!
Tiszta ciki, amikor beindítom. Úgy állok ki az udvarból, mint a nagyapám 80évesen. A kocsi majd felszáll.:-)
2500 aztán visszaengedi, majdnem lefullad, aztán megint fel. egy idő után beáll olyan 1500-re és onnan megy le szépen, ahogy melegszik.
Elvittem én is a toyotába, de csak vállvonogatás.
Ismerős (nem toyota szerelő) pedig azt mondta a beömlő környékét kellene megtisztogatni.
A fura az, hogy az ismerős sima yarisa ugyanez az évjárat nem csinál ilyet. Hidegen is olyan 1200 körül van az alapjárata és pillanatok múlva visszaesik.
Ez most tényleg ilyen? Nagyon gáz! És ahogy hidegebb van, egyre rosszabb. Nyáron a 40 fokban még nem csinálta ennyire.
Jaa, most jut eszembe, hogy amikor a nyáron bevittem a toyotába, ott állt 2 napot és a szerelőknek nem produkálta!!! Meg is mutatták! Felment 1500-re és szépen visszaengedte. A nyári meleg miatt(a motor hideg volt)??


Sziasztok!

Segítsetek nekem. Yaris Verso 1.3-om van 2003.-as. Hidegen 2500 körülire emeli a fordulatot amit leejt 1000 alá majd vissza míg be nem áll a normális értékre. Szerelőhöz elvittem, gépre tették de semmi hibajel. Másik Yarisból áttették a légtömegmérőt és a minden számításba jöhető alkatrészt de nemigen változott semmi. Van egy érték egy bizonyos levegő arány vagy ilyesmi, ami 62 %-os értéket mutat amikor magas az alapjárat majd fél egy perc múlva beáll kb 47 %-ra. A szerelők is vakarják a fejüket mert egyébként jól megy , melegen semmi gond csak ez a hidegen ingadozó alapjárat. Van valakinek valamilyen tippje mi lehet a gond? Előre is köszönöm! Kisgyerek

leszilaci

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4189 Dátum: 2010.09.14 09:44:33 »
más motor van az 1.3 yarisban, és más az 1.3 yaris versoban.

t602

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4190 Dátum: 2010.09.14 09:49:22 »
Azt nem tudtam.
És a tiéd új korától kezdve így pörög hidegen és ingadozk fel-le?


más motor van az 1.3 yarisban, és más az 1.3 yaris versoban.

leszilaci

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4191 Dátum: 2010.09.14 09:52:38 »
Azt nem tudtam.
És a tiéd új korától kezdve így pörög hidegen és ingadozk fel-le?
igen, felpörög.
nagy ingadozás nincsen, talán 1szer leengedi, majd megtalálja a 1800-2000-t, és onnan engedi le szépen, fokozatosan.

t602

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4192 Dátum: 2010.09.14 09:58:06 »
Akkor az enyémmel mégsem minden oké.
Mert vagy egy percig ingadozik, a szinte lefulladástól a 2500-ig.



Azt nem tudtam.
És a tiéd új korától kezdve így pörög hidegen és ingadozk fel-le?
igen, felpörög.
nagy ingadozás nincsen, talán 1szer leengedi, majd megtalálja a 1800-2000-t, és onnan engedi le szépen, fokozatosan.


kisgyerek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4193 Dátum: 2010.09.15 22:09:21 »
Köszi a válaszokat!

Van egy Hondánál dolgozó szerelő haverom. meséltem neki a sztorit és rögtön rávágta,hogy meg kell tanítani neki az alapjáratot. Azt mondta, hogy 2000 után intelligens chipeket szerelnek a kocsiba amik taníthatók:
üzem melegen le kell venni az aksisarút kb fél egy órára. Majd MINDEN elektromos forrást (lámpa, rádió, belső világítás, kézi fék visszajelző) le kell kapcsolni. tehát: sík terepen, fék nélkül , üresbe kapcsolva,  lehúzott ablakkal el kell indítani az autót és járatni kell kb 20 percig.  Ez alatt SEMMIHEZ nem lehet nyúlni (kormány, fékpedál, gáz, ajtó stb) Ez idő alatt a chipek újra tanulják az alapjáratot. Hát nem tudom, hogy hihető-e de ők sikeresen alkalmazzák. Majd próba után írok.

üdv

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9394
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4194 Dátum: 2010.09.15 22:27:07 »
De miért kell lehúzva lenni az ablaknak? Hogyan kapcsold ki a kézifék visszajelzőt (jó, nem húzod be)? De akkor is felgyulladnak egyéb visszajelző lámpák, az nem baj? És 20 perc kell, hogy megtanulja?
Minden esetre érdekes  :hmmmm:

t602

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4195 Dátum: 2010.09.16 09:29:26 »
Kipróbálod?
Kiváncsian várnám a fejleményeket.

Köszi a válaszokat!

Van egy Hondánál dolgozó szerelő haverom. meséltem neki a sztorit és rögtön rávágta,hogy meg kell tanítani neki az alapjáratot. Azt mondta, hogy 2000 után intelligens chipeket szerelnek a kocsiba amik taníthatók:
üzem melegen le kell venni az aksisarút kb fél egy órára. Majd MINDEN elektromos forrást (lámpa, rádió, belső világítás, kézi fék visszajelző) le kell kapcsolni. tehát: sík terepen, fék nélkül , üresbe kapcsolva,  lehúzott ablakkal el kell indítani az autót és járatni kell kb 20 percig.  Ez alatt SEMMIHEZ nem lehet nyúlni (kormány, fékpedál, gáz, ajtó stb) Ez idő alatt a chipek újra tanulják az alapjáratot. Hát nem tudom, hogy hihető-e de ők sikeresen alkalmazzák. Majd próba után írok.

üdv

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4196 Dátum: 2010.09.16 09:53:13 »
Tudtommal az ECU resethez eleg par perc az akkusaru levetele utan. Az ablalok nem tudom, hogy jonnek a kepbe. Ha meg mukodik, akkor nem hinnem, hogy 20 percet kellene jaratni utana. Benzinpazarlas... :)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4197 Dátum: 2010.09.16 17:15:11 »
Tudtommal az ECU resethez eleg par perc az akkusaru levetele utan. Az ablalok nem tudom, hogy jonnek a kepbe. Ha meg mukodik, akkor nem hinnem, hogy 20 percet kellene jaratni utana. Benzinpazarlas... :)

Akkusarú levétel után sokmindent újratanul a computer, többek között az alapjáratot is, de az ingadozásra szerintem ez nem lesz megoldás... De kiváncsian várom!
Xanyi

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4198 Dátum: 2010.09.16 20:13:32 »
Tudtommal az ECU resethez eleg par perc az akkusaru levetele utan. Az ablalok nem tudom, hogy jonnek a kepbe. Ha meg mukodik, akkor nem hinnem, hogy 20 percet kellene jaratni utana. Benzinpazarlas... :)

Akkusarú levétel után sokmindent újratanul a computer, többek között az alapjáratot is, de az ingadozásra szerintem ez nem lesz megoldás... De kiváncsian várom!

Pedig a saru levétel sok mindent megold más TOYOTA modelleknél is :D
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kisgyerek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4199 Dátum: 2010.09.18 18:22:28 »
sziasztok!

Elég hülyén fogalmaztam....  :wacko: Az ablak leengedés azért kell mert ha beülve járatod az autót akkor véletlenül hozzáérhetsz bármihez ami elektromos jelet küld. Ha viszont kiszállsz és a leengedett ablakon keresztül indítasz akkor ez kiküszöbölhető.....és az nyitott ajtó visszajelzője sem ég a műszerfalon......