Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763867 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3795 Dátum: 2010.02.05 07:51:28 »
bizony. vagy a szívászajcsökkentő cső rögzítése (az alacsony fordulaton zörög, majd 3500-4000körüli fordulaton megint elkezd berezonálni)
vagy a szokásos: generátorszíj befújása szilikonsprével.

szerintem utóbbi.

GabyTM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3796 Dátum: 2010.02.05 17:36:30 »
Koszi a valaszt!
Megyek veszek egy szilikont es befujom. az a szivaszajcsokkento cso merre van esetleg ha nem a szilikon a megoldast. Mivel ma +10 fok van igy nagyon halkan csinalja vagy eppen nem is.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3797 Dátum: 2010.02.05 18:21:55 »
Koszi a valaszt!
Megyek veszek egy szilikont es befujom. az a szivaszajcsokkento cso merre van esetleg ha nem a szilikon a megoldast. Mivel ma +10 fok van igy nagyon halkan csinalja vagy eppen nem is.

A szívászajcsökkentő cső a légszűrőháztól indul és a bal első fényszóró mögött ér véget. A rögzítéseinél kell szivacsozni.
Xanyi

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3798 Dátum: 2010.02.06 18:32:11 »
Sziasztok,
A problemam a kovetkezo, a yarisom minden sebessegben alacsony fordulaton terhelve valami rezgo hangot ad mintha pl a kipufogo folott levo hovedo lemez be rezonalna vagy passz. Mindenkeppen fem rezgo hangot hallok es csak akkor amikor erolkodve megy alacsony fordulaton hamar felvaltasok soran. Ha adok neki gazt rendesen vagy eppen sportosan vezetem akkor semmi hangja. Esetleg valaki talalakozott hasonlo problemaval? Remelem senki nem fogja azt irni hogy a valtobol jon a hang. A hangot mindig elol es bal oldalon hallom, azert irtam igy mert a yaris angol es jobb oldalon vezetem  ::)
Elore is koszi.

Nálam is megvan ez a gond kezdettől fogva.(2007) :hmmmm:
Szerintem a kipuffogó utolsó szakaszának a rezonanciája,vagy a hőterelőlemez rezgése hallható.Akkor lép fel,ha valóban kicsit később váltunk fel és angyobb nyomatékigény miatt a motor kissé beremeg.(1500 és 1800 fordulat körül). :yes:Engem az elején nagyon zavart,de a huszonéves fiam kifejezetten élvezi,hogy kissé "sportos filinget" érez ilyenkor.Na azóta én sem törődök vele és időben váltok természetesen. :clap:Biztosan nem a szívászajcsökkentő,mert jobbról-alulról-hátulról jön!Csak mindig ekkora gond legyen a "géppel"és akkor boldog leszek.
A visszahívásokról még egy gondolat:alaposan túl van "lihegve" a dolog :yes:.Egy osztrák lapban olvastam egy jegyzetet ezzel kapcsolatban:az első vezetési-gyakorlati órán elhangzik,hogy mi a teendő,ha beragad a gázpedál:Kupplung ki,vagy automata "N"-be.Teljesen elbutultunk már? Kérdezi a jegytzetíró!Sajnos igen. :devil:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

vargaand

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3799 Dátum: 2010.02.07 00:45:17 »

Kedves Yaris-Guruk!

Laikus vagyok, tehát bizonyára butaságot kérdezek.
Új, 2009-es Yarisom van 1.33-as motorral. A minap egy hóval borított járdára próbáltam felhajtani az autóval, de a motor csak pörgött, pörgött és az 1-es fokozatban is meglehetősen alacsony nyomaték miatt (?) nem bírt a feladattal. Mire letettem volna a szándékomról, az utastérben égett gumiszag volt érezhető (zárt ablak mellett).
A kérdésem a következő: mi történhetett és történt-e valami maradandó károsodás?

Köszönettel.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3800 Dátum: 2010.02.07 08:24:27 »
Kedves Yaris-Guruk!
Laikus vagyok, tehát bizonyára butaságot kérdezek.
Új, 2009-es Yarisom van 1.33-as motorral. A minap egy hóval borított járdára próbáltam felhajtani az autóval, de a motor csak pörgött, pörgött és az 1-es fokozatban is meglehetősen alacsony nyomaték miatt (?) nem bírt a feladattal. Mire letettem volna a szándékomról, az utastérben égett gumiszag volt érezhető (zárt ablak mellett).
A kérdésem a következő: mi történhetett és történt-e valami maradandó károsodás?
Köszönettel.
Biztos hogy gumiszag volt? Ha havas, csúszós úton pörög a kerék, arról nem tudom elképzelni hogy megégne, büdös lenne. Nem lehet hogy a kuplung volt az????? Melyik fajta váltó van benne, az MMT-s vagy a sima? Láttad hogy a kísérlet közben mit mutatott a sebességmérő? Mert ha a kerék pörgött csupán el, akkor mutatott értéket, ha a kuplung csúszott meg akkor 0-át.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3801 Dátum: 2010.02.07 08:35:18 »
Szinte 100%, hogy a kuplungot égetted meg. Maradandó károsodás nem valószínű, legfeljebb ha ezt többször csinálod, előbb kell kuplungtárcsát cserélni.
         

vargaand

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3802 Dátum: 2010.02.07 10:34:37 »
Szinte 100%, hogy a kuplungot égetted meg. Maradandó károsodás nem valószínű, legfeljebb ha ezt többször csinálod, előbb kell kuplungtárcsát cserélni.

Köszönöm szépen mindenki válaszát. Valószínűleg NEM gumiszag volt, csak én nem tudtam rendesen megfogalmazni.
És bár pár másodpercig tartott az egész, mivel egy aggódó pacák vagyok, hadd kérdezzem meg azt is:

1. megmutassam-e szervízben, vagy fölösleges?
2. Ha égett a kuplunk, milyen hibát kell észlelnem/figyelnem?

Még egyszer hálás köszönet!

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3803 Dátum: 2010.02.07 10:39:52 »
1. felesleges a szervizben megmutatni, mert úgysem tudják a tárcsát megnézni szétszedés nélkül. A szétszedése meg "horror". :)
2. elsőre nem hiszem, hogy komoly baja lenne. Hosszabb távon arra figyelj, hogy csúszik-e a kuplung. Ha elkezd csúszni, akkor cserélned kell. ;)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3804 Dátum: 2010.02.07 11:54:28 »
Szinte 100%, hogy a kuplungot égetted meg. Maradandó károsodás nem valószínű, legfeljebb ha ezt többször csinálod, előbb kell kuplungtárcsát cserélni.
Köszönöm szépen mindenki válaszát. Valószínűleg NEM gumiszag volt, csak én nem tudtam rendesen megfogalmazni.
És bár pár másodpercig tartott az egész, mivel egy aggódó pacák vagyok, hadd kérdezzem meg azt is:
1. megmutassam-e szervízben, vagy fölösleges?
2. Ha égett a kuplunk, milyen hibát kell észlelnem/figyelnem?
Még egyszer hálás köszönet!
Egy pedálholtjáték/kuplungkimelés ellenőrzést meg lehet még ejteni.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3805 Dátum: 2010.02.07 12:25:57 »
Habár a jelenség vélhetően korábban is létezett, de csak mostanában figyeltem fel rá: a motor leállítása után egy-két perccel a műszerfal felől egy villanymotor hangja hallatszik mintegy 3-5 másodpercig.
Nem egetverő probléma, csupán kíváncsi vagyok mi lehet ez. Van valakinek ötlete?
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3806 Dátum: 2010.02.07 13:03:23 »
Üdv!

II-es d4d Yarisnál (50e km-vel) reggeli indításkor nagyon kopog a motor (legalábbis szerintem onnan jön, olyan mint a régi dízelek), nem csinált soha ilyet.  Pár másodperc (kb.:5mp) múlva eltűnik a kopogás, rendes hangja lesz. Nem minden reggeli indításkor csinálja, és van hogy -3 ban csinálja, de van hogy -5-ben nem. Inkább többször akkor, ha van hó (fogalmam nincs mi az összefüggés, ha van egyáltalán)
Mi lehet vele? Porlasztócsúcs?

GabyTM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3807 Dátum: 2010.02.08 18:39:17 »
Koszonom Mindenkinek az eddig valaszt!

A szilikon nem tett csodat, ugyanugy rezeg az a valami. Most arra figyeltem fel hogyha kezifek behuz es olyan 1500 as fordulaton tartom a gazt es megprobalnek elindulni akar 1-es vagy 2-esben szinten hallatszik a rezonancia. Addig tudom ezt hangot igy tartani amig folyamatosan tartom 1500 rpm-en a kocsit es nem engedem elindulni vagy pedig amig le nem egetem a kuplungot  :clap: Tovabba mintha ez a hang naprol napra egyre erosebb, hangosabb lenne, lehet valamit elfogok hagyni. Nem hiszem hogy valto vagy kuplung, de akkor mi lehet? Menet kozben minden sebbesgben 1500 es 3000-es fordulaton van ez a hang.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3808 Dátum: 2010.02.08 20:46:20 »
Koszonom Mindenkinek az eddig valaszt!
A szilikon nem tett csodat, ugyanugy rezeg az a valami. Most arra figyeltem fel hogyha kezifek behuz es olyan 1500 as fordulaton tartom a gazt es megprobalnek elindulni akar 1-es vagy 2-esben szinten hallatszik a rezonancia. Addig tudom ezt hangot igy tartani amig folyamatosan tartom 1500 rpm-en a kocsit es nem engedem elindulni vagy pedig amig le nem egetem a kuplungot  :clap: Tovabba mintha ez a hang naprol napra egyre erosebb, hangosabb lenne, lehet valamit elfogok hagyni. Nem hiszem hogy valto vagy kuplung, de akkor mi lehet? Menet kozben minden sebbesgben 1500 es 3000-es fordulaton van ez a hang.
Ha egyre hangosabb, akkor valami egyre jobban lazul le. Van elérhető akna valahol? Végig lehetne nézni, milyen alkatrész lehet amelyik berezonál.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3809 Dátum: 2010.02.08 21:38:46 »

Nem biztos, hogy tudok segíteni, de egyszer nekem is volt ilyen. Szinte minden egyezett a te eseteddel, nagy nehezen arra jöttünk rá, hogy megadták magukat a kipufogó rendszert tartó gumibakok, felfogatók. Van kettő a katalizátor környékén amelyek megtartják a rendszert, és van egy összekötő rúd a középdob után, na szóval miután megadták magukat a bakok és lejjebb került, süllyedt a rendszer, így egy kicsit hozzáért az összekötő rúdhoz. Olyan fura volt, hogy általában hidegben és bizonyos fordulaton jött elő nekem is. Kicseréltük a két gumibakot és teljesen megszűnt.

Mindenféleképpen azt tudom tanácsolni, hogy nézz a kocsi alá, vagyis ugorj be egy aknába vagy tedd fel a gépet egy emelőre, hogy tisztán lásd a helyzetet. Remélem tudtam segíteni és hamarosan megoldódik a problémád!  :flowers:
Toyota Yaris T SPORT
153