Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763982 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Lacce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 157
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3525 Dátum: 2009.11.30 19:42:31 »
Nálam (7 hónapos 1.33-as Yaris) pont fordított a hiba: kinyitom a csomagtéri ajtót és nem gyullad fel sem a műszarfalon a visszajelző, sem a csomagtéri beltéri lámpa. Hosszas vizsgálódás után kiderítették, hogy csomagtéri zárban lévő mikrokapcsoló nem érzékeli, hogy ki van nyitva az ajtó (gondolom, nálad pedig azt nem veszi észre, hogy be van zárva). Most éppen alkatrészre (mikrokapcsolóra) várok. Szerencsére garanciális.
Remélem, valamit segítettem.

Váoh, tényleg ugyanaz a hiba lehet, csak fordítva!
Jelzem is a szervízben, úgyis viszem téli átvizsgálásra is.
Köszi :flowers:

Idézet javítva. Kleingy
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.30 19:43:47 írta kleingy »

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3526 Dátum: 2009.11.30 19:53:16 »
Sziasztok,

Kellene egy pár info. Az alany 2008.03.Toyota Yaris 1364 cm3 diesel. 117.000 km van az autóban. Szervizes lett. Kérdezném, hogy:
- 117.000 szerviznél mit kell cserélni?
- Milyen olaj jár bele? Esetleg 10W40 is jó?
- Hogyan lehet a műszerfalról kitörölni a szerviz jelzést?

Van egy hibakód, miszerint a nagynyomású szivattyú visszacsapószelep rossz.
Ezt tényleg csak a nagynyomású szivattyúval együtt kell cserélni? Vagy esetleg magát a szelepet is lehet külön?

Várom mielőbbi válaszotokat vagy ide vagy a mario28 kukac freemail pont hu cimre.

Köszi, Tamás


A hosszú hsz-t lerövidítettem. Kleingy
10W-40 olajat ne !!!
Inkább ezek közül válassz valamit Klikk.
pl 0W-20 a jó fogyasztás érdekében. 0W-30, ha nyáron melegben nagy fordulaton használod. Vagy 5W-30, 5W-40. Ez az olaj, még olcsó is ;)
Laco 73 :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3527 Dátum: 2009.12.01 08:30:21 »
Az alany 2008.03.Toyota Yaris 1364 cm3 diesel. 117.000 km van az autóban. Szervizes lett. Kérdezném, hogy:.....
Xanyi majd megmondja a hibakódra a választ remélhetőleg.
Az biztos, hogy a 10W40 így ebben a formában nem annyira jó a kocsiba, sokkal jobbat is találsz. A kezelési könyvben hátul megtalálod, hogy pontosan milyen olaj kell a kocsiba (minősítéssel együtt!!), csak olyat vegyél bele, amit írnak bár ahogy látom, már ajánlottak neked többfélét is. Érdemes arról a linkről vagy innen vagy innen venni olajat, előtte a márkaszervizzel lebeszélni, hogy viheted-e az olajat (nem mindenhol engedik, ha nem engedik, vidd másik márkaszervizbe).

A 120 ezres szerviz egyébként nagyszerviz, mint a 60 ezres és a szervizben törlik a jelzést.
         

mario

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3528 Dátum: 2009.12.01 08:49:57 »
Köszönöm a válaszokat. Nem tünt ki a leirásomból, hogy én nem szeretném márkaszervuzbe vinni. meg szeretném magam csinálni és ezért kellettek volna ezek az adatok, mint pl. szerviz nullázás, és 117e km nél a kötelező csere, átvizsgálási jegyzék.

Tamás

Az alany 2008.03.Toyota Yaris 1364 cm3 diesel. 117.000 km van az autóban. Szervizes lett. Kérdezném, hogy:.....
Xanyi majd megmondja a hibakódra a választ remélhetőleg.
Az biztos, hogy a 10W40 így ebben a formában nem annyira jó a kocsiba, sokkal jobbat is találsz. A kezelési könyvben hátul megtalálod, hogy pontosan milyen olaj kell a kocsiba (minősítéssel együtt!!), csak olyat vegyél bele, amit írnak bár ahogy látom, már ajánlottak neked többfélét is. Érdemes arról a linkről vagy innen vagy innen venni olajat, előtte a márkaszervizzel lebeszélni, hogy viheted-e az olajat (nem mindenhol engedik, ha nem engedik, vidd másik márkaszervizbe).

A 120 ezres szerviz egyébként nagyszerviz, mint a 60 ezres és a szervizben törlik a jelzést.

m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3529 Dátum: 2009.12.01 08:51:15 »
Ha távirányítóval bezárod és kulccsal kinyitod az ajtót, megszólal a riasztó?
Vagy, felnyitod a motorháztetőt, világít a led?

Megnéztem. Ha felnyitom a motorháztetőt, akkor világít a led, de ha a távirányítóval bezárt autót kulccsal nyitom ki, akkor nem szólal meg a riasztó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3530 Dátum: 2009.12.01 08:52:02 »
Köszönöm a válaszokat. Nem tünt ki a leirásomból, hogy én nem szeretném márkaszervuzbe vinni. meg szeretném magam csinálni és ezért kellettek volna ezek az adatok, mint pl. szerviz nullázás, és 117e km nél a kötelező csere, átvizsgálási jegyzék.
Lejárt már a gari róla?
         

mario

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3531 Dátum: 2009.12.01 08:57:41 »
Igen

Köszönöm a válaszokat. Nem tünt ki a leirásomból, hogy én nem szeretném márkaszervuzbe vinni. meg szeretném magam csinálni és ezért kellettek volna ezek az adatok, mint pl. szerviz nullázás, és 117e km nél a kötelező csere, átvizsgálási jegyzék.
Lejárt már a gari róla?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3532 Dátum: 2009.12.01 09:04:58 »
Fene tudja, ennek ellenére lehet, hogy érdemes lenne a vezetett szervizkönyv miatt márkaszervizben csináltatni a szervizeket... későbbi eladás miatt is.
A dízel egyébként is kényes jószág, ha neadjisten valami beüt, akkor a vezetett szervizkönyvvel még talán lehet valamit kicsikarni a TMH-ból. (vagy bilibe lóg a kezem?)

Vannak tényleg jó áron dolgozó márkaszervizek, esetleg felhívhatnád őket, hogy adjanak ajánlatot (ez nem kerül végülis semmibe). Innen szemezgethetsz, több is van főleg vidéken, amit jó szívvel ajánlanak a fórumtagok még a nagy távolság miatt is (és még úgy is megéri levinni messziről hozzájuk).
         

mario

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3533 Dátum: 2009.12.01 13:02:53 »
A vezetett szerviz könyv engem nem érdekel. Nekem sokkal fontosabb az, hogy az autom rendben legyen. Igy is itt van ez a visszacsapószelep probléma ami a "szak" szerviz szerint együtt cserélendő a nagynyomású szivattyúval. 170e km-nél a Toyota 0 azaz nulla forintot vállal át belöle. Ezekszerint ezeket az autókat 170e km re tervezték? Szép.
Ennyit a vezettt szervizkönyvről.

Fene tudja, ennek ellenére lehet, hogy érdemes lenne a vezetett szervizkönyv miatt márkaszervizben csináltatni a szervizeket... későbbi eladás miatt is.
A dízel egyébként is kényes jószág, ha neadjisten valami beüt, akkor a vezetett szervizkönyvvel még talán lehet valamit kicsikarni a TMH-ból. (vagy bilibe lóg a kezem?)

Vannak tényleg jó áron dolgozó márkaszervizek, esetleg felhívhatnád őket, hogy adjanak ajánlatot (ez nem kerül végülis semmibe). Innen szemezgethetsz, több is van főleg vidéken, amit jó szívvel ajánlanak a fórumtagok még a nagy távolság miatt is (és még úgy is megéri levinni messziről hozzájuk).

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3534 Dátum: 2009.12.01 14:02:16 »
A vezetett szerviz könyv engem nem érdekel. Nekem sokkal fontosabb az, hogy az autom rendben legyen. Igy is itt van ez a visszacsapószelep probléma ami a "szak" szerviz szerint együtt cserélendő a nagynyomású szivattyúval. 170e km-nél a Toyota 0 azaz nulla forintot vállal át belöle. Ezekszerint ezeket az autókat 170e km re tervezték? Szép.
Ennyit a vezettt szervizkönyvről.

márkaszervízbe volt eddig végig hordva? üzemanyagszürőt cseréltek 105 max 120.000kmnél? hol tankolsz?
van pár márka ahol nincs km hez kötve a garancia ott jogosan idegeskednél de ahol 100.000km ig terjed a gari ott ha 170ekmnél ha szétmegy vmi akkor nincs mit tenni, ezt vetted ezt kaptad, más márkánál se cserélnék ingyé a két szép szemedért.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3535 Dátum: 2009.12.01 14:11:55 »
Ettől függetlenül ez a fenti hiba nem jellemző a Yarisokra, legalábbis a fórumon nem olvastam még ilyen gondról... Érdemes lenne több márkaszervizbe elvinni megnézetni a kocsit, hátha máshol máshogy állnak a dolgokhoz...  ;)
         

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3536 Dátum: 2009.12.01 14:29:10 »
Megnéztem. Ha felnyitom a motorháztetőt, akkor világít a led, de ha a távirányítóval bezárt autót kulccsal nyitom ki, akkor nem szólal meg a riasztó.
Aha, akkor nem éles, ugyan a nyitott ajtó jelét veszi. Igaz hogy te nem programoztad át, de lehet garázs módban van. Megvan a programozói kézikönyve? Abban benne vannak a leírások, hogy lehet funkciókat ki- be kapcsolni, megnézni, mi mire van állítva.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3537 Dátum: 2009.12.01 14:48:19 »
Ettől függetlenül ez a fenti hiba nem jellemző a Yarisokra, legalábbis a fórumon nem olvastam még ilyen gondról... Érdemes lenne több márkaszervizbe elvinni megnézetni a kocsit, hátha máshol máshogy állnak a dolgokhoz...  ;)

99%ban a szar üzemanyag/nem cserélt/szar üzemanyagszürőtől megy tönkre, arról meg nem a toyota tehet még garancia időn belűl se nemhogy kívül. 1500+bar esetén egy homokszem kerüljön a benzinbe és ne fogja meg a nem cserélt/szar üzemanyagszürő. aki látott homokfújást el tudja képzelni, hogy mit tehet 1500baros homokszem egy visszacsapószeleppel....


szerk: egy cikk a CR motorok átkáról. http://www.supertech.hu/common_rail_diesel.html  Tudatos d-4d tulajok tessék elolvasni és akár az előírtnál gyakrabban üzemanyagszürőt cserélni. Az 10.000ft és nem 170.000-400.000ft.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.01 15:04:55 írta Fade »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3538 Dátum: 2009.12.01 18:29:28 »
A nagyobb dízeleken Denso nagynyomású pumpák vannak, aminek van Pesten és Győrben szervíze, tudják javítani. Márkaszervíz leszereli, elküldi, majd a javítottat visszaszereli. Viszont a kis 1,4-es dízelen Bosch rendszer van, nincs technológia a megbontására állítólag. Márkaszervíz kompletten cserélheti csak, megbontani nem lehet!

A szervízjel kikapcsolása: Van a Toyotának Techdoc oldala, amihez hozzá lehet férni, persze pénzért. Ott le van írva ez is. Ilyen információt nem tudom mennyire kellene kiadnom. Nem köcsög vagyok, csak ennyi erővel elmondok mindent hogy hogyan kell megcsinálni, aztán munkám meg nem lesz, mert senkise hozza márkaszervízbe az autóját. Ha behozod szivesen kikapcsolom (miután lecseréltem az olajat)!  ;)
Xanyi

mario

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3539 Dátum: 2009.12.01 18:49:09 »
A nagyobb dízeleken Denso nagynyomású pumpák vannak, aminek van Pesten és Győrben szervíze, tudják javítani. Márkaszervíz leszereli, elküldi, majd a javítottat visszaszereli. Viszont a kis 1,4-es dízelen Bosch rendszer van, nincs technológia a megbontására állítólag. Márkaszervíz kompletten cserélheti csak, megbontani nem lehet!

A szervízjel kikapcsolása: Van a Toyotának Techdoc oldala, amihez hozzá lehet férni, persze pénzért. Ott le van írva ez is. Ilyen információt nem tudom mennyire kellene kiadnom. Nem köcsög vagyok, csak ennyi erővel elmondok mindent hogy hogyan kell megcsinálni, aztán munkám meg nem lesz, mert senkise hozza márkaszervízbe az autóját. Ha behozod szivesen kikapcsolom (miután lecseréltem az olajat)!  ;)

Ok, megértettem. Már túl is vagyok rajta. Az autodata léeirta pontrol pontra. Végig volt márkaszervizbe hordva. Ők cseréltek üzemanygaszűrőt mindig. Az olajra meg annyit, hogy a márkaszerviz ajánlásában a következők voltak: 0W30,5W30,10W40, 15W40, 10W50.

Én CASTROL 5W40 et tettem bele természetesen ezt nem ajánlotta a márkaszerviz. Szerintebb sokkal jobb a 10W40 és társainál. Az előzőekben irva volt hogy vett nem kúton tankolt üzemanyagot használó emberek igy járnak. Ebben az autóban a hibajelenségig csak és kizárólag SHELL power diesel, illetve OMW "drága" diesel lett tankolva. Semmi traktoros lé!!! IGY JÁRTAM
Most már csak normál gá.o. megy bele és jobban is indul és ritkábban villan fel a hiba lámpa.
Köszi
T