Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764008 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3420 Dátum: 2009.09.25 16:50:34 »
Sziasztok!
Tegnap sikerült hozzájutnom egy 2003-as Yaris D-4D-hez.Biztos hogy sok kérdésem lesz hozzátok,de az első:Gyárilag nem mér fogyasztást,csak átlagsebességet?Anyám 2000-es 1.0-es Yarisa meg igen?Ebből kihagyták?

Igen, a dízelből sajnos kihagyták ezt a funkciót. Vigasztaljon, hogy ezen nem kell törödnöd vele hogy mennyit fogyaszt, hiszen alig akar majd kifogyni, olyan keveset  :lol:
Xanyi

SanyiD-4D

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3421 Dátum: 2009.09.25 23:39:09 »
Sziasztok!
Tegnap sikerült hozzájutnom egy 2003-as Yaris D-4D-hez.Biztos hogy sok kérdésem lesz hozzátok,de az első:Gyárilag nem mér fogyasztást,csak átlagsebességet?Anyám 2000-es 1.0-es Yarisa meg igen?Ebből kihagyták?

Igen, a dízelből sajnos kihagyták ezt a funkciót. Vigasztaljon, hogy ezen nem kell törödnöd vele hogy mennyit fogyaszt, hiszen alig akar majd kifogyni, olyan keveset  :lol:

Na azért pályán "beveri" a 6-6.5-öt. :tt2:Városban viszont kevesebbet eszik.Hogy a fogyasztásmérőt miért hagyták ki azt nem tudom felfogni.Na mindegy.Más:a TRIP gomb felett van egy NAVI felirat.Ez micsoda?A gyári fejegység cd-s de ki van kötve mert az előző tulaj beleintegrált egy Sony fejegységet legalulra. :hmmmm:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3422 Dátum: 2009.09.26 15:03:33 »
Ha lenne be gyári navigáció (a kijelzőn csak nyilakkal mutatja az irányt, nem térképes) akkor ugye annak lenne a gombja.
Xanyi

SanyiD-4D

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3423 Dátum: 2009.09.26 15:45:24 »
Ha lenne be gyári navigáció (a kijelzőn csak nyilakkal mutatja az irányt, nem térképes) akkor ugye annak lenne a gombja.

Igen azt sejtettem de honnan tudom meg hogy az enyém tényleg navis-e?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3424 Dátum: 2009.09.26 17:19:54 »
Ha lenne be gyári navigáció (a kijelzőn csak nyilakkal mutatja az irányt, nem térképes) akkor ugye annak lenne a gombja.

Igen azt sejtettem de honnan tudom meg hogy az enyém tényleg navis-e?
Az egyik ülés alatt kellene lennie akkor a a központjának.
Xanyi

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3425 Dátum: 2009.09.27 21:14:44 »
Szűrőből mind a három féle olyan volt amiben benne van a megkerülőszelep is meg a visszacsapó szelep is. Ráadásul olyan szűrő került vissza, ami akkor is volt rajt, amikor még jó volt.
Most nem igazán értem, honnan máshonnan folyhat vissza az olaj, ahogy a rajzot néztem. Olajszivattyú is jó kell legyen, olajnyomás gond sose volt. Hihetetlen, varázslatos. Nem azzal van nekem gondom, hogy a motor mit csinál, ott mindíg van olaj, terhelés nélkül indul el, nem gond. De nehogy már egy szervízbe azt mondják, hogy nem gond. De gond, annak a láncnak nem szabad kerepelni indítás után. Az nem kereplő. Ahhoz drága volt kicseréltetni, hogy kerepeljen.
Azt írtam, ha nézed, hogy azért kellett láncot cserélni, mert a láncfeszítő romlott el. Mivel menni kellett nem lett időben megcsináltatva, ezért megnyúlt a lánc is. Azért cserélték ki. A vezérlésen nem kell karbantartani semmit, a lánc élettartama megegyezik a motor élettartamával. Ahogy azt olvastam róla.

Nos, nálam ugyanez a helyzet, talán annyi a difi, hogy mégkevesb ideig hallom a motorból a hangot tényleg max 1.5sec.
Ami a difi, hogy nálam nem volt se lánc, se láncfeszítő cserélve, minden original. A Yarisom 2003novemberi és ~88.000km van benne.

Szervíz szerint ne foglalkozzak vele mert "csoda", hogy feltünt nekem userek 99% észre se venné.... OKÉ de engem is idegesít.
Annyit tudok még hozzátenni, hogy vittem a márkaszervízbe legutobb saját olajat hátha az a hibás, de a hozot legdrágább prémium olajjal is uaz a helyzet. (Castrol EDGE 5W40)
és ami még difi, hogy 3-4ht is állhat a kocsi utána is simán indul 12h kell, hogy újra produkálja a jelenséget. (Szép is volt megmutatni a márkaszervízben a dolgot....)

Ha esetleg megtalálod a megoldást a problémára kérlek írd meg.

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3426 Dátum: 2009.09.27 21:17:20 »
A hidegindítás utáni probléma szerintem is a légtömegmérő hibája. Ha szemben állsz az autóval, ott van a légszűrőház bal oldalán. Azt kell kivenni és jó alaposan megtisztítani féktisztítóval. Valószínüleg jobb lesz utána, de lehet hogy csak a csere segít.
Az alapjárat ilyen alacsony főleg a japán Yarisokon. Nekem is 500 volt, de még annak idején gariban cserélték az ECU-t. Most jó. De amúgy nem kell vele foglalkozni.
Az olajfolyás a vezérlésnél tipikus Yaris hiba. A vezérműlánc fedele tömítőpasztával van feltéve, azzal spóroltak a gyárban. Majdnem minden Yarison megfigyelhető ez, úgyhogy én azt ajánlom mosd le, és ha csak soká lesz újra olyan, akkor ne foglalkozz vele. Ha viszont szó szerint folyik ott az olaj, akkor érdemes levenni és újratömíteni!

Nincs valahol egy "Yaris FAQ" összegyüjtve, hogy ne tegyük fel újra és újra azokat a kérdéseket és, hogy ne kelljen 223oldalt átolvasni? Ha nincs nem akarunk csinálni egyet és berakni az első hozzászólásban?

Thomas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3427 Dátum: 2009.10.03 16:01:50 »
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy karosszéria munka alapján (ügyintézés + munka minősége) melyik márkaszervízt ajánlanátok tapasztalat alapján Pesten vagy a környékén. Egy féléves Yaris II.-ről lenne szó, mindkét oldala sérült és lehet hogy csavarodott is a karosszéria, tehát elég komoly dologról lenne szó.

Előre is köszönöm

Thomas(Yaris fun)

GabyTM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3428 Dátum: 2009.10.05 18:38:09 »
Sziasztok,
Nem is tudom konkrétan hogy is írjam le a jelenséget. Egy 1.0 T3 2004-es Yarisom (54000km) van és a következő problémát tapasztalom minden hideg motornál való elinduláskor. A probléma a következő amikor elindulok az autóval és elérem kb az 5 – 10km/h valamilyen érdekes mechanikai hangot hallok, mintha kb egy klima beindulna vagy valamilyen ventilátor, szervó motor (az autóban nincs klima). Az egész csak egy  1 másodperc mintha valami bekapcsolna. Az autót ez nem fogja meg úgyan úgy megy szépen. Lehetséges hogy valami a kuplungban történik? Soha nem tapasztaltam ilyet még egy autónál se, és csak hideg motornál észlelem a problémát. Probálgattam a kuplungot többféle képpen is, haramadik fokozatban is szépen indul, nem csúszik, de nem tudok rájönni mi adja ezt a mechanikai hangot vagy éppen honnan jön.  Minden fokozatot szépen vesz, semmi akadás. Egy másik, a kocsival a mai napig érdekes az elindulás egy bizonyos szinten valamikor egyáltalán nem kell neki gáz valamikor meg 1200as fordulat és csusztatott kuplung kell hogy ne torpanjon meg, bár ez lehet az 1.0 és a kevés nyomaték miatt? Valakinek van valamilyen ötletet vagy hasonló tapasztalatta a rejtélyes hangról?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3429 Dátum: 2009.10.05 19:21:00 »
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy karosszéria munka alapján (ügyintézés + munka minősége) melyik márkaszervízt ajánlanátok tapasztalat alapján Pesten vagy a környékén. Egy féléves Yaris II.-ről lenne szó, mindkét oldala sérült és lehet hogy csavarodott is a karosszéria, tehát elég komoly dologról lenne szó.

Előre is köszönöm

Thomas(Yaris fun)

Hali, Monoron a Kovács Autóház számomra korrektnek tűnt. Ezen kívül az M+F-re merném rábízni a kocsit. Esetleg Veszprém, de az messze van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Thomas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3430 Dátum: 2009.10.05 22:33:15 »
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy karosszéria munka alapján (ügyintézés + munka minősége) melyik márkaszervízt ajánlanátok tapasztalat alapján Pesten vagy a környékén. Egy féléves Yaris II.-ről lenne szó, mindkét oldala sérült és lehet hogy csavarodott is a karosszéria, tehát elég komoly dologról lenne szó.

Előre is köszönöm

Thomas(Yaris fun)

Hali, Monoron a Kovács Autóház számomra korrektnek tűnt. Ezen kívül az M+F-re merném rábízni a kocsit. Esetleg Veszprém, de az messze van.


Szia!

Köszönöm a tippeket.A monorit megtaláltam, az M+F-et nem tudom hol van ,biztosan rosszul kerestem.Légyszíves írd meg.Az ajánlásod saját tapasztalat vagy mások által javasolt dolog v. vegyes?
Előre is köszönöm.

Thomas


Szi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3431 Dátum: 2009.10.05 22:39:10 »
Az M+F Kiskőrösön meg Kecskeméten van, én többnyire Kiskőrösre szoktam járni.
Gabe 254.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3432 Dátum: 2009.10.05 23:04:01 »
Az a bizonyos hang minden ABS-es Yarisnál megvan, valami indulás utáni öndiagnosztika lehet!

A torpanást érezni kellene, lehet valóban csak Neked furcsán nyomatékszegény a motor. Ha nem csak indulásnál torpanik hanem minden gyorsításkor, az pedig mindenképpen valamilyen hibára utal (pl. légtömegmérő)

Sziasztok,
Nem is tudom konkrétan hogy is írjam le a jelenséget. Egy 1.0 T3 2004-es Yarisom (54000km) van és a következő problémát tapasztalom minden hideg motornál való elinduláskor. A probléma a következő amikor elindulok az autóval és elérem kb az 5 – 10km/h valamilyen érdekes mechanikai hangot hallok, mintha kb egy klima beindulna vagy valamilyen ventilátor, szervó motor (az autóban nincs klima). Az egész csak egy  1 másodperc mintha valami bekapcsolna. Az autót ez nem fogja meg úgyan úgy megy szépen. Lehetséges hogy valami a kuplungban történik? Soha nem tapasztaltam ilyet még egy autónál se, és csak hideg motornál észlelem a problémát. Probálgattam a kuplungot többféle képpen is, haramadik fokozatban is szépen indul, nem csúszik, de nem tudok rájönni mi adja ezt a mechanikai hangot vagy éppen honnan jön.  Minden fokozatot szépen vesz, semmi akadás. Egy másik, a kocsival a mai napig érdekes az elindulás egy bizonyos szinten valamikor egyáltalán nem kell neki gáz valamikor meg 1200as fordulat és csusztatott kuplung kell hogy ne torpanjon meg, bár ez lehet az 1.0 és a kevés nyomaték miatt? Valakinek van valamilyen ötletet vagy hasonló tapasztalatta a rejtélyes hangról?

Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3433 Dátum: 2009.10.06 20:01:36 »
Szia!
Köszönöm a tippeket.A monorit megtaláltam, az M+F-et nem tudom hol van ,biztosan rosszul kerestem.Légyszíves írd meg.Az ajánlásod saját tapasztalat vagy mások által javasolt dolog v. vegyes?
Előre is köszönöm.
Thomas
Hali!
Monoron személyesen jártam, igaz nem szervizeltem, de nagyon jó benyomásom volt, dr. Gáz referenciái alapján. Itt lett vásárolva taby párjának Yarisa.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

GabyTM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3434 Dátum: 2009.10.08 19:25:42 »
Hello Xany,
Már annyit kiderítettem hogy nem a váltó. Minden alkalomkor mikor leállítom a kocsit majd beindítom és lassan elindulok ez a valami (motor) bekapcsol csak 1 másodperc amit észlelek belőle. Ez az autó angol de itt csak annyit tudnak nekem mondani hogy meg kell hogy nézzék mert ők így nem tudják. Tehát hideg vagy meleg a motor nem számít, beindít elindul ez a valami bekapcs majd kocsi leállít és ahányszor újra probálom mindig ugyanez. Nem lehhet hogy ez a szervó kormány motorja? Ha pedig ABS ott is van valamilyen motor? Előre is köszi.

Az a bizonyos hang minden ABS-es Yarisnál megvan, valami indulás utáni öndiagnosztika lehet!

A torpanást érezni kellene, lehet valóban csak Neked furcsán nyomatékszegény a motor. Ha nem csak indulásnál torpanik hanem minden gyorsításkor, az pedig mindenképpen valamilyen hibára utal (pl. légtömegmérő)

Sziasztok,
Nem is tudom konkrétan hogy is írjam le a jelenséget. Egy 1.0 T3 2004-es Yarisom (54000km) van és a következő problémát tapasztalom minden hideg motornál való elinduláskor. A probléma a következő amikor elindulok az autóval és elérem kb az 5 – 10km/h valamilyen érdekes mechanikai hangot hallok, mintha kb egy klima beindulna vagy valamilyen ventilátor, szervó motor (az autóban nincs klima). Az egész csak egy  1 másodperc mintha valami bekapcsolna. Az autót ez nem fogja meg úgyan úgy megy szépen. Lehetséges hogy valami a kuplungban történik? Soha nem tapasztaltam ilyet még egy autónál se, és csak hideg motornál észlelem a problémát. Probálgattam a kuplungot többféle képpen is, haramadik fokozatban is szépen indul, nem csúszik, de nem tudok rájönni mi adja ezt a mechanikai hangot vagy éppen honnan jön.  Minden fokozatot szépen vesz, semmi akadás. Egy másik, a kocsival a mai napig érdekes az elindulás egy bizonyos szinten valamikor egyáltalán nem kell neki gáz valamikor meg 1200as fordulat és csusztatott kuplung kell hogy ne torpanjon meg, bár ez lehet az 1.0 és a kevés nyomaték miatt? Valakinek van valamilyen ötletet vagy hasonló tapasztalatta a rejtélyes hangról?