Valakinek lenne esetleg valami otlete?
Attol, hogy kozel 12V-ot mutat, meg lehet, hogy az akksi rossz. Apam OFF kocsija is hasonlo tuneteket produkalt, a multimeter ott is kozel 12V-ot mutatott, de aztan kiderult, hogy zarlatos az akksi, vagy ilyesmi...
Cellazárlatos aksi nem mutat 12 V-ot. Ha 1 cella zárlatos (általában a pozitív saru melletti szokott) akkor olyan 10 V körül fog mutatni, de ma mértem egy aksit, ami 8,6-ot mutatott.
Cellazárlat megállapítására jó lehet még savsűrűségmérő (párszáz forint), vagy terhelővilla. Terhelésnél, amelyik cella először kezd pezsegni, az lesz zárlatos.
De tesztelni mindig csak tökéletesen feltöltött aksit szabad, mert fals értékek születnek.
Egy 4 éves aksi elérte életkorának végét. Amelyik megy utána is, az ajándék.
Arra kell nagyon figyelni, hogy sose merüljön le koppra az aksi, mert akkor beszulfátosodik az alja, és csak azt érzed, hogy gyenge a viszonylag új, feltöltött aksi. Pl. egy fél éves aksi 400 A helyett tud 250-et. És nem cserélik ki garanciában. Hiába írja ki a műszer, hogy kuka.
Én Yarisba biztos nem vennék 20-22 ezer forintos aksit. Kb. 45-55 Ah-ás kell bele. Ez pl. egy bolgár-amerikai aksinál 14 ezer Ft alatt marad, ráadásul az kifjezetten magas indítóáramú. És azok is elmennek 4 évet. Nagyon keveset hoznak vissza garanciális időn belül (2 év) Sokkal több piros osztrák aksi jön vissza. Pedig az drágább (2-3eFt-tal), és jóval kisebb az indítóárama. Csak hát a név ugye.
Akkumulátorban szívesen segítek.
Üdv.: KG