Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1763602 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Gleris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3180 Dátum: 2009.01.24 16:04:55 »
Az aksim mostanában eléggé le van merülve, és vagy ezért, vagy nemtudom milyen okból, de amikor beriasztom, vagy kiriasztom (META riasztó, és a központi zárat is működteti) esetenként az egyik oldali indexeket égve hagyja, és ilyenkor újra ki-be kell riasztani, hogy elmúljon. Na most tegnap nem vettem észre, hogy úgymaradt az index, és mire mentem ki a kocsihoz, már nem indult be, be kellett bikázni...
Hétfőn cserélem az akkut, de ez a probléma azzal meg oldódik, vagy valami más miatt lehet? (Esetleg valami relé?)

Köszi!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3181 Dátum: 2009.01.24 18:10:23 »
Az aksim mostanában eléggé le van merülve, és vagy ezért, vagy nemtudom milyen okból, de amikor beriasztom, vagy kiriasztom (META riasztó, és a központi zárat is működteti) esetenként az egyik oldali indexeket égve hagyja, és ilyenkor újra ki-be kell riasztani, hogy elmúljon. Na most tegnap nem vettem észre, hogy úgymaradt az index, és mire mentem ki a kocsihoz, már nem indult be, be kellett bikázni...
Hétfőn cserélem az akkut, de ez a probléma azzal meg oldódik, vagy valami más miatt lehet? (Esetleg valami relé?)

Köszi!

Az irányjelző égvemaradásának semmi köze az akkumulátorhoz. Ez sajnos tipikus hiba a META riasztóknál, az irányjelzőt működtető relé beég. Ki kell szerelni a riasztót, és el kell küldeni a Metásokhoz javításra. Nem nagy tétel...
Xanyi

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3182 Dátum: 2009.01.24 22:13:48 »
Az irányjelző égvemaradásának semmi köze az akkumulátorhoz. Ez sajnos tipikus hiba a META riasztóknál, az irányjelzőt működtető relé beég. Ki kell szerelni a riasztót, és el kell küldeni a Metásokhoz javításra. Nem nagy tétel...
Az enyémben is előjött ez a hiba, de pont összecsukták :( , így már sor sem került a javításra  :no:

Gleris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3183 Dátum: 2009.01.25 00:23:39 »
köszi, akkor majd felveszem velük a kapcsolatot.
Csak azért gondolam, hogy köze lehet az akkumulátorhoz, mert pont akkor kezdett el jelentkezni a hiba, amikor észrevettem ,hogy egyre gyengébb.

ork

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3184 Dátum: 2009.01.26 12:43:43 »
Sziasztok!

Újonc fórumozó vagyok, nem tudom ez a megfelelő topic-e, de információt szeretnék kérni az alábbiakról, hátha járt már így valaki:
Megtörték az autónkat, jelenleg kárfelmérés alatt van, de azt az infót kaptuk, hogy valószínűleg gazdasági totálkár lesz. A mögöttem jövő volt a hibás, elismerte.
Casco van, abból akarjuk/akartuk megjavíttatni, ez ugye 10% önrész lenne, amit majd elvileg visszakapunk a biztosítótóol, ha a másik fizetett (vagy nekünk kell kérni a másiktól).
Több verziót is hallottam arról, hány %-tól van totálkár, ezt meg tudná mondani valaki? 60%-ot olvastam, de 80%-ot is mondtak már. Ez nem lenne mindegy, mert utóbbi esetben még valószínűleg belefér a javítási költség, de 60%-nál már biztos nem.
A másik dolog, úgy hallottam, ilyenkor lehetne egyezkedni a márkakereskedéssel, hogy új autó vásárlása esetén a "roncsot" számítsák bele. A kocsi amúgy nem roncs, alig tört, csak a márkaszervíz horror árakon javít, mint tudjuk. Szóval mit valaki infót arról (kb %-osan), mennyit adnak érte, mennyit buknánk ezen? Gondolom a kereskedésnek érdeke lenne, hogy újabb pár évre lekössük magunkat náluk és új autót vegyünk, amúgy is pang a piac és válság van.
Még annyit, hogy hitel is van az autón (maradt még kb 50%-a az autónak), ez befolyásolja a dolgokat?
Köszönöm az információt előre is.
Üdv

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3185 Dátum: 2009.01.26 13:36:21 »
Sziasztok!

Újonc fórumozó vagyok, nem tudom ez a megfelelő topic-e, de információt szeretnék kérni az alábbiakról, hátha járt már így valaki:
Megtörték az autónkat, jelenleg kárfelmérés alatt van, de azt az infót kaptuk, hogy valószínűleg gazdasági totálkár lesz. A mögöttem jövő volt a hibás, elismerte.
Casco van, abból akarjuk/akartuk megjavíttatni, ez ugye 10% önrész lenne, amit majd elvileg visszakapunk a biztosítótóol, ha a másik fizetett (vagy nekünk kell kérni a másiktól).
Több verziót is hallottam arról, hány %-tól van totálkár, ezt meg tudná mondani valaki? 60%-ot olvastam, de 80%-ot is mondtak már. Ez nem lenne mindegy, mert utóbbi esetben még valószínűleg belefér a javítási költség, de 60%-nál már biztos nem.
A másik dolog, úgy hallottam, ilyenkor lehetne egyezkedni a márkakereskedéssel, hogy új autó vásárlása esetén a "roncsot" számítsák bele. A kocsi amúgy nem roncs, alig tört, csak a márkaszervíz horror árakon javít, mint tudjuk. Szóval mit valaki infót arról (kb %-osan), mennyit adnak érte, mennyit buknánk ezen? Gondolom a kereskedésnek érdeke lenne, hogy újabb pár évre lekössük magunkat náluk és új autót vegyünk, amúgy is pang a piac és válság van.
Még annyit, hogy hitel is van az autón (maradt még kb 50%-a az autónak), ez befolyásolja a dolgokat?
Köszönöm az információt előre is.
Üdv

Szia!
Üdv a fórumon.
Az Általános topicban van egy Biztosítás téma, oda jobban illett volna, de semmi gond.

Az esettel kapcsolatban pedig:
A gtk. általában 60%-tól van, a viszonyítási alap pedig az autó jelenlegi biztosító által megállapított értéke, ami az Eurotax-on alapszik.
Szerintem mindenképpen várd meg a kárfelvétel eredményét, addig ne kezdj a javíttatásba!
Ha nem gtk, akkor viszonylag egyszerű a helyzet. A márkakereskedésben leadod a kocsit, ők megjavítják, megkapod a kulcsot és használod. Fizetned nem kell - legfeljebb ha régebbi az autó és az újabb alkatrészek miatt "felértékelődik" amit kifizettethetnek, ezzel szemben áll az értékcsökkenés a törés miatt, amit neked kell külön kérned, ezt a biztosítók nagy része magától "elfelejti" kifizetni. Ez az ügymenet akkor igaz ha a biztosítónak van szerződése a szervizzel.
Ha gtk. akkor 3 lehetőség van
- megtarthatod a roncsot, a biztosító kifizeti a kocsi értéke és az általuk megállapított roncsérték közötti különbözetet, ebből ha szerencséd van egy olcsóbb szervizben megoldható a javítás
- eladod a roncsot saját magad, plusz megkapod a fenti különbözetet. Így van pénzed de autód nincsen.
- a kocsit ráhagyod a biztosítóra (azaz eladod a biztosító által megadott roncsfelvásárlónak) és a biztosítótól megkapod a különbözetet. Kocsid így sincs, annyi pénzed lesz amennyit a biztosító megállapított az autódra az eurotax alapján.
A második két esetben a kapott pénzből ki kell fizetni a kocsin lévő hitelt - illetve meg sem kapod azt a pénzt mert ezt közben a bank már leveszi. Az első esetben nem vagyok biztos, talán akkor nem szükséges lezárni a hitelt.
Szóval elég sok a bizonytalan tényező. Remélem érthető volt.. Ha még van kérdés írj nyugodtan :)

ork

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3186 Dátum: 2009.01.26 13:58:19 »
Szia!
Üdv a fórumon.
Az Általános topicban van egy Biztosítás téma, oda jobban illett volna, de semmi gond.

Az esettel kapcsolatban pedig:
A gtk. általában 60%-tól van, a viszonyítási alap pedig az autó jelenlegi biztosító által megállapított értéke, ami az Eurotax-on alapszik.
Szerintem mindenképpen várd meg a kárfelvétel eredményét, addig ne kezdj a javíttatásba!
Ha nem gtk, akkor viszonylag egyszerű a helyzet. A márkakereskedésben leadod a kocsit, ők megjavítják, megkapod a kulcsot és használod. Fizetned nem kell - legfeljebb ha régebbi az autó és az újabb alkatrészek miatt "felértékelődik" amit kifizettethetnek, ezzel szemben áll az értékcsökkenés a törés miatt, amit neked kell külön kérned, ezt a biztosítók nagy része magától "elfelejti" kifizetni. Ez az ügymenet akkor igaz ha a biztosítónak van szerződése a szervizzel.
Ha gtk. akkor 3 lehetőség van
- megtarthatod a roncsot, a biztosító kifizeti a kocsi értéke és az általuk megállapított roncsérték közötti különbözetet, ebből ha szerencséd van egy olcsóbb szervizben megoldható a javítás
- eladod a roncsot saját magad, plusz megkapod a fenti különbözetet. Így van pénzed de autód nincsen.
- a kocsit ráhagyod a biztosítóra (azaz eladod a biztosító által megadott roncsfelvásárlónak) és a biztosítótól megkapod a különbözetet. Kocsid így sincs, annyi pénzed lesz amennyit a biztosító megállapított az autódra az eurotax alapján.
A második két esetben a kapott pénzből ki kell fizetni a kocsin lévő hitelt - illetve meg sem kapod azt a pénzt mert ezt közben a bank már leveszi. Az első esetben nem vagyok biztos, talán akkor nem szükséges lezárni a hitelt.
Szóval elég sok a bizonytalan tényező. Remélem érthető volt.. Ha még van kérdés írj nyugodtan :)

Nagyon köszönöm az információt. Azt hallottam, ilyen esetben eladhatom a Toyotának is a sérült autót. Gondolom egyszerűbb nekik megcsináltatni és utána használtként eladni (persze úgy, hogy ott vennék egy másikat).
Legyen egy konkrét példa, 2,5 Millió Ft a kocsi Eurotax értéke, 1,6Millió Ft a kár. Ez ugye 60% felett van. Nagyjából mit adnának érte szerinted, ha ott újat vennék?
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 14:18:43 írta ork »

Thomas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
relé beragadás
« Válasz #3187 Dátum: 2009.01.26 19:24:57 »
Sziasztok!
"
Nekem is csinálta ezt az index. A leírt márkájú riasztó is benne van az autóban. Bekapcsolásnál az egyik első index marad égve. Néha magától is kialaudt, de volt hogy ki-bekellett kapcsolni. Egy ideig vártam hátha elmúlik a gond, mert nagyon zavaró volt. Nekem pár hét után "meggyógyult" és abba maradt. Szerencsém volt, de lehet hogy a jövőben megismétlődik és nem úszom meg a javítást..............

Thomas

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3188 Dátum: 2009.01.26 23:29:57 »
Nagyon köszönöm az információt. Azt hallottam, ilyen esetben eladhatom a Toyotának is a sérült autót. Gondolom egyszerűbb nekik megcsináltatni és utána használtként eladni (persze úgy, hogy ott vennék egy másikat).
Legyen egy konkrét példa, 2,5 Millió Ft a kocsi Eurotax értéke, 1,6Millió Ft a kár. Ez ugye 60% felett van. Nagyjából mit adnának érte szerinted, ha ott újat vennék?
Van még egy fontos érték, mégpedig a roncsérték. Ezt a biztosító mondja meg, annyi lesz a roncsérték amennyit a biztosítóval kapcsolatban álló roncsfelvásárlók közül legtöbbet ajánló adna érte. Legyem mondjuk a példádat folytatva 1,4 millió.
Nem tudom honnan van az infod, és a "Toyota" alatt pontosan mit értesz? Szerintem legfeljebb az egyik kereskedéshez tartozó használtautó részleg venné meg a kocsidat, kvázi mint egy használtautó beszámítás. A fenti példában ez nekik kb. 0,9 millió-ért érné meg. Ha pedig a roncsfelvásárlónak adod el 1,4-et kaphatsz.
Jelen állapotban viszont szerintem nincs értelme ezen töprengeni, várd meg a kárszakértői véleményt, ha totálkár akkor a roncsértéket. Utána ráérsz számolgatni.. Amit még megtehetsz, kérdezz meg egy "olcsón" dolgozó szakit, mennyiből tudná rendbehozni.

Gleris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: relé beragadás
« Válasz #3189 Dátum: 2009.01.27 15:22:28 »
Sziasztok!
"
Nekem is csinálta ezt az index. A leírt márkájú riasztó is benne van az autóban. Bekapcsolásnál az egyik első index marad égve. Néha magától is kialaudt, de volt hogy ki-bekellett kapcsolni. Egy ideig vártam hátha elmúlik a gond, mert nagyon zavaró volt. Nekem pár hét után "meggyógyult" és abba maradt. Szerencsém volt, de lehet hogy a jövőben megismétlődik és nem úszom meg a javítást..............

Thomas

Szia!

Én ma reggel voltam a Meta importőrének a telephelyén, és fél óra alatt kicserélték ezt az index relét, 3960HUF volt, és azóta nem produkálja ezt a jelenséget.

ork

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3190 Dátum: 2009.01.28 14:31:25 »
Van még egy fontos érték, mégpedig a roncsérték. Ezt a biztosító mondja meg, annyi lesz a roncsérték amennyit a biztosítóval kapcsolatban álló roncsfelvásárlók közül legtöbbet ajánló adna érte. Legyem mondjuk a példádat folytatva 1,4 millió.
Nem tudom honnan van az infod, és a "Toyota" alatt pontosan mit értesz? Szerintem legfeljebb az egyik kereskedéshez tartozó használtautó részleg venné meg a kocsidat, kvázi mint egy használtautó beszámítás. A fenti példában ez nekik kb. 0,9 millió-ért érné meg. Ha pedig a roncsfelvásárlónak adod el 1,4-et kaphatsz.
Jelen állapotban viszont szerintem nincs értelme ezen töprengeni, várd meg a kárszakértői véleményt, ha totálkár akkor a roncsértéket. Utána ráérsz számolgatni.. Amit még megtehetsz, kérdezz meg egy "olcsón" dolgozó szakit, mennyiből tudná rendbehozni.

Toyotán azt a márkakereskedést értettem, ahol a kocsit vettük. Ma szóltak telefonon, hogy a biztosító totálkárra értékelte, holnap megyünk be, akkor többet fogok tudni. Arra gondoltam, hogy az ottani kereskedésben "beszámíttatnám" egy új Yarisba, de ez csak egy ötlet. Ha ezt a gondolat menetet követjük, akkor jól értem, hogy a biztosító kifizet nekem 1,5-1,6 millió forintot a kár miatt, a kocsit töröttem beszámítja a márkakereskedés 0,9 milliórt? Vagyis lenne 2,4-2,5 millió Ft-om, és nem lenne kocsim? Még egy kérdés, ilyenkor nekem kell a biztosítóval egyezkednem, nem intézi a márkaszervíz a kár kifizetését?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3191 Dátum: 2009.01.28 14:53:00 »
Van még egy fontos érték, mégpedig a roncsérték. Ezt a biztosító mondja meg, annyi lesz a roncsérték amennyit a biztosítóval kapcsolatban álló roncsfelvásárlók közül legtöbbet ajánló adna érte. Legyem mondjuk a példádat folytatva 1,4 millió.
Nem tudom honnan van az infod, és a "Toyota" alatt pontosan mit értesz? Szerintem legfeljebb az egyik kereskedéshez tartozó használtautó részleg venné meg a kocsidat, kvázi mint egy használtautó beszámítás. A fenti példában ez nekik kb. 0,9 millió-ért érné meg. Ha pedig a roncsfelvásárlónak adod el 1,4-et kaphatsz.
Jelen állapotban viszont szerintem nincs értelme ezen töprengeni, várd meg a kárszakértői véleményt, ha totálkár akkor a roncsértéket. Utána ráérsz számolgatni.. Amit még megtehetsz, kérdezz meg egy "olcsón" dolgozó szakit, mennyiből tudná rendbehozni.

Toyotán azt a márkakereskedést értettem, ahol a kocsit vettük. Ma szóltak telefonon, hogy a biztosító totálkárra értékelte, holnap megyünk be, akkor többet fogok tudni. Arra gondoltam, hogy az ottani kereskedésben "beszámíttatnám" egy új Yarisba, de ez csak egy ötlet. Ha ezt a gondolat menetet követjük, akkor jól értem, hogy a biztosító kifizet nekem 1,5-1,6 millió forintot a kár miatt, a kocsit töröttem beszámítja a márkakereskedés 0,9 milliórt? Vagyis lenne 2,4-2,5 millió Ft-om, és nem lenne kocsim? Még egy kérdés, ilyenkor nekem kell a biztosítóval egyezkednem, nem intézi a márkaszervíz a kár kifizetését?
Nem a biztosító 1.1-et fizet, mert ennyi az autó értékének és a roncsértéknek a különbözete.
Ha ebből az összegből nem lehet megjavítani (olyan szinten h normális ember hajlandó legyen beleülni) akkor nyilván sem neked sem a kereskedésnek nem éri meg az autóval foglalkozni.
A biztosítóval a kárkori értékékről lehet egyezkedni (pontosan figyelembe vették-e az értéknövelő extrákat, milyen tételeket vontak le értékcsökkenés címen). A roncsérték annyi amennyit megállapítanak a roncsfelvásárlói licit alapján, azt nem tudod módosíttatni.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3192 Dátum: 2009.01.29 15:55:01 »
Ki tud pontosabbat a Yaris visszahívásokról? Valamelyik cikk a 2006-2007 évjáratot írja, másik meg 2005-2008-at. :hmmmm:
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3193 Dátum: 2009.01.29 15:56:18 »
Aki érintett, úgy is kap levelet...

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3194 Dátum: 2009.01.29 16:05:56 »
Aki érintett, úgy is kap levelet...
Értem, akkor egy füst alatt a váltócserét is kihajtom belőlük....
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive