Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764053 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3075 Dátum: 2008.11.28 12:19:37 »
Sziasztok!

Két és fél éve nem írtam, ez is tükrözi milyen jó kis kocsi ez.  ::)

Viszont most van vele egy kis gond. A problémám hasonló az előttem szólóéhoz.
A kocsi (Dudu 1.0) a kettest és a hármast nagyon nehezen veszi. A kettest főleg visszakapcsolásnál nem hajlandó elfogadni. Váltó mozgatása, kuplung föl-le és berak...csak így megy.
Beszéltem a veszprémi szervízzel és szerintük egy váltóolaj csere esedékes lenne. Jelenleg 91.000km van benne amiből én raktam bele 36.000-et igen kíméletesen.
A szervízben valami szűrőről is beszéltek. A kérdésem az lenne a Gurukhoz, hogy van a kézi váltóban olajszűrő? (Nem szokot lenni bennük.)
Egyúttal lesz olajcsere a motorban is, lehet, hogy ebbe keveredett bele a telefonvonal másik végén beszélő úr.
Ha bemelegszik a motor könyebben megy a váltás, de akkor sem olyan mint volt.

Az egész jelenséghez hozzátartozik az is, hogy tavaly ősszel a kocsi megmászott az Alpokban egy bazi nagy hegyet (Berchtesgaden) és 1-es és 2-es fokozat között váltogatva néha erőből vissza kellett tenni egyesbe (kb 20km/h -nál) mert egyszerűen nem ment föl kettesben. (Hiába nyomtam neki padlóig nem bírta...ha rajtam múlt volna szépen fölmmetünk volna 10-el, de hátulról toltak a nagy és erős kocsik.)
Utána a kettest már nem vette olyan lágyan, de nem volt vészes a dolog. Azóta eltelt kb 8000km és egy év...

Ha a szűrővel kapcsolatban tudnátok információt adni igen hálás lennék.

Köszönettel:
Sarkadi Attila



Mint följebb írtam, nálam is fura a 3-as fokozat. Darabos, de néha jó. Ami meg a váltóólaj cserét illeti, nálam is volt, semmit se segített. Viszont váltóolaj cserét a könyve sohasem ír, csak ellenőrzést. Elvileg szinte mindegyik kocsi ilyen már, de az biztos hogy 60-100 ezer után bolond aki nem cseréli le. Enyémbe most van 80 ezer, ebből harmincat én tettem bele, országút. A többit városban araszolta, ott volt kapcsolgatás fe4l-le. De én sohasem erőltettem vissza egybe, se kettőbe, igaz nem is volt olyan helyzet. De az meg hogy lehet, hogy kettesbe nem ment fel azon a hegyen? Azért kettőbe olyan vonóereje van még az ezresnek is, hogy nem tudom elképzelni, hogy megfogja valami. Szűrő meg manuális váltóban, nem tudom, legfeljebb teherkocsiba szoktak rakni, ahol külön körön nyomják az olajat a váltónak szivattyúval. Amúgy soha sincs.

Balamber

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3076 Dátum: 2008.11.28 13:01:37 »

Mint följebb írtam, nálam is fura a 3-as fokozat. Darabos, de néha jó. Ami meg a váltóólaj cserét illeti, nálam is volt, semmit se segített. Viszont váltóolaj cserét a könyve sohasem ír, csak ellenőrzést. Elvileg szinte mindegyik kocsi ilyen már, de az biztos hogy 60-100 ezer után bolond aki nem cseréli le. Enyémbe most van 80 ezer, ebből harmincat én tettem bele, országút. A többit városban araszolta, ott volt kapcsolgatás fe4l-le. De én sohasem erőltettem vissza egybe, se kettőbe, igaz nem is volt olyan helyzet. De az meg hogy lehet, hogy kettesbe nem ment fel azon a hegyen? Azért kettőbe olyan vonóereje van még az ezresnek is, hogy nem tudom elképzelni, hogy megfogja valami. Szűrő meg manuális váltóban, nem tudom, legfeljebb teherkocsiba szoktak rakni, ahol külön körön nyomják az olajat a váltónak szivattyúval. Amúgy soha sincs.

Hát ha azt a hegyet láttad volna  ::)
Egy táblát láttunk ami 24%-os emelkedőt írt, de ez erősen váltakozott sajnos fölfele. A 3-as BMW-k meg A6-os Audik bírtak jobban is menni, de a Dudesz egyesben nagyon pörgött és féltem a melegedéstől, kettesben meg egyszerűen nem ment 2500 fölé mégha 4500-ig pörgettem 1-esben akkor sem. Szóval 1-2 között kínlódva értünk föl. A lényeg, hogy ez egy teljesen "normális" aszfaltos közút volt.
Lefele is erre jöttünk, 1-esbe tettem, mert tudtam ha itt belendülünk nem lesz megállás. A motor ha nem fékeztem pár másodpercen belül elérte a 6000-es fordulatot motorfékezés közben. Tehát ez is érzékelteti miféle út volt ez.
Ma du. megyek a Toyotához szemlére, meg ajánlatot kérni. Kíváncsi leszek mit mondanak.
Dudu 1.0

Godlike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3077 Dátum: 2008.11.28 14:18:56 »
A kis motor eltűnt másnap a második indításnál  ::) Nem tudom mi lehetett.  :alien: Kosz?
Yaris II d4d 2006

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3078 Dátum: 2008.11.28 18:10:43 »

Mint följebb írtam, nálam is fura a 3-as fokozat. Darabos, de néha jó. Ami meg a váltóólaj cserét illeti, nálam is volt, semmit se segített. Viszont váltóolaj cserét a könyve sohasem ír, csak ellenőrzést. Elvileg szinte mindegyik kocsi ilyen már, de az biztos hogy 60-100 ezer után bolond aki nem cseréli le. Enyémbe most van 80 ezer, ebből harmincat én tettem bele, országút. A többit városban araszolta, ott volt kapcsolgatás fe4l-le. De én sohasem erőltettem vissza egybe, se kettőbe, igaz nem is volt olyan helyzet. De az meg hogy lehet, hogy kettesbe nem ment fel azon a hegyen? Azért kettőbe olyan vonóereje van még az ezresnek is, hogy nem tudom elképzelni, hogy megfogja valami. Szűrő meg manuális váltóban, nem tudom, legfeljebb teherkocsiba szoktak rakni, ahol külön körön nyomják az olajat a váltónak szivattyúval. Amúgy soha sincs.

Hát ha azt a hegyet láttad volna  ::)
Egy táblát láttunk ami 24%-os emelkedőt írt, de ez erősen váltakozott sajnos fölfele. A 3-as BMW-k meg A6-os Audik bírtak jobban is menni, de a Dudesz egyesben nagyon pörgött és féltem a melegedéstől, kettesben meg egyszerűen nem ment 2500 fölé mégha 4500-ig pörgettem 1-esben akkor sem. Szóval 1-2 között kínlódva értünk föl. A lényeg, hogy ez egy teljesen "normális" aszfaltos közút volt.
Lefele is erre jöttünk, 1-esbe tettem, mert tudtam ha itt belendülünk nem lesz megállás. A motor ha nem fékeztem pár másodpercen belül elérte a 6000-es fordulatot motorfékezés közben. Tehát ez is érzékelteti miféle út volt ez.
Ma du. megyek a Toyotához szemlére, meg ajánlatot kérni. Kíváncsi leszek mit mondanak.

2500 az nem alacsony fordulat, no mindegy A motorfék fogalma nálam eltűnt az 1200-es zsiga környékén, azt ha háromba tettem ha a fene fenét evett is 40-nél jobban nem gyorsult be. Ez simán, utálom benne. Az is igaz, hogy a zsiga még kapott benzint alapjárati fordulaton is gurulva,  de már a későbbi porlasztósok is elzárták a benzint tolóüzemben.

m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3079 Dátum: 2008.11.28 21:23:42 »
Számomra lassan egyértelművé válik, hogy a váltónál ez a jelenség típushiba. Nálam is ez van, hidegen pajszer kell, utána meg a kettesbe számolja a fogakat. 1-est meg nem lehet kapcsolni, ameddig akármilyen lassan is, de gurul az autó. AZ amint bemelegsziket meg városban leshetem, ebben a téli időszakban nem tud, hiába megyek 5-6km-es távokat is. Abszolút idegesítő, a vezetési élményt nagyon lerontja, és úgy gondolom ez nem elvárható egy Toyotától, amiért nem kevés pénzt fizettem meg fizetek. Garanciában kétszer javították a váltót, még komplett kuplungot is cseréltek, de most sem jó. Újra jeleztem, de a szerviz, vagy a központ malmai lassan őrölnek, mert egy hónap után sincs válasz hogy most akkor mi is legyen. Úgy gondolom, hogy 2x javítás után most már cseréljék ki. Próbáltam szalonban másik Yaris-t, az meg olyan könnyen kapcsolható volt még hidegen is mint a pinty. Egyébként a többi fokozat kapcsolása elfogadható, noha azok sem az igaziak. A kuplungot is néztem, kb. az 1/3-nyi felengedés után kezd fogni, vagyis kiemel.

2x javították és még most sem jó? Az szép. Én is meg akarom nézetni, mert abszolut nem tartom normálisnak. Számtalan autót vezettem már, a korábbi autóm ráadásul egy előző generációs yaris volt. Egyikkel sem volt ilyen gondom soha. Itt van pl. a családban egy 18 éves skoda. Hidegben ugyan tény, hogy kicsit nehezebben mozdul a váltó, de azért még gond nélkül veszi a fokozatokat. Erre a vadi új Toyota meg nem. Ez gáz. Az eddig általam vezetett autók közül volt olyan amit szerettem, volt amit kevésbé. De a váltóra soha nem kellett odafigyelnem....egyszerűen csak használtam, tudomást se véve róla.

Szituáció: kereszteződésbe be kell csorogni szépen lassan szétnézni, majd gyorsan kilőni, az autó még gurul mondjuk 5-8km/h között. Nekem ne mondja senki, hogy nem az a normális, ha egyesbe visszarakom. Különösen ha még emelkedik is a terep. Az ok., hogy hátramenetet csak álló helyzetben kapcsolok, na de egyest???? Álljak meg, hogy betehessem?

Az is érdekes, hogy szervizben hogyan lehet ezt bemutatni?....mire odaérek bemelegszik, és akkor már nem csinálja.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.28 21:25:24 írta m »

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3080 Dátum: 2008.11.29 09:02:22 »
2x javították és még most sem jó? Az szép. Én is meg akarom nézetni, mert abszolut nem tartom normálisnak. Számtalan autót vezettem már, a korábbi autóm ráadásul egy előző generációs yaris volt. Egyikkel sem volt ilyen gondom soha. Itt van pl. a családban egy 18 éves skoda. Hidegben ugyan tény, hogy kicsit nehezebben mozdul a váltó, de azért még gond nélkül veszi a fokozatokat. Erre a vadi új Toyota meg nem. Ez gáz. Az eddig általam vezetett autók közül volt olyan amit szerettem, volt amit kevésbé. De a váltóra soha nem kellett odafigyelnem....egyszerűen csak használtam, tudomást se véve róla.

Szituáció: kereszteződésbe be kell csorogni szépen lassan szétnézni, majd gyorsan kilőni, az autó még gurul mondjuk 5-8km/h között. Nekem ne mondja senki, hogy nem az a normális, ha egyesbe visszarakom. Különösen ha még emelkedik is a terep. Az ok., hogy hátramenetet csak álló helyzetben kapcsolok, na de egyest???? Álljak meg, hogy betehessem?

Az is érdekes, hogy szervizben hogyan lehet ezt bemutatni?....mire odaérek bemelegszik, és akkor már nem csinálja.
20 éve van jogsim, azóta sok autót vezettem, volt közötte céges Carina E és Corolla is, azoknak pöpec volt a váltója, de a többi autómmal sem voltak ilyen problémák. Nekem is ez a gondom, hogy pl egy körforgalomba bearaszolva a kettesből kiugrás nem menne, de egyesbe meg nem tudom berakni. Vagy lámpánál én vagyok elöl, elindulok normális tempóval, de amikor 2-esbe akarom tenni, az nehezen megy, annyi ideig tart, hogy az autó lendületet veszt, a mögöttem jövő meg utolér.
A szervizes dolgot én úgy oldottam meg mindkét esetben, hogy otthagytam délután az autót, másnap reggel próbálták ki. A második eset Veszprémben (nem ott lakom), ezért maradt ez a megoldás, mert mire odaértem, meleg volt és abban az állapotában más. A szerviz korrekt volt, többen kipróbálták, és ugyanazt tapasztalták mint én. Az más kérdés, hogy hiába javították a váltót, cseréltek komplett kuplungot, légtelenítették a hidraulikát, most sem jó. Az olaj. A TAF-X-el sem jó, sőt azzal rosszabb mint amit a szervizben beletettek (gyári), mert a gyári kicsit hígabb, érezni is. De mindkét olajjal jónak kellene lenni, ugyanis a dermedéspontjuk valahol -40 fok körül van, vagyis ilyen 0 fok körüli időben nem lehetne probléma a hideg olaj, max picit szabadna érződnie. Azt javaslom, hogy te is hagyd ott valamelyik délután a szervizben, a kulcsok maradjanak nálad, másnap reggel egy szervizes üljön bele és próbálja ki. Sőt, tedd meg amit én is mind 2x, hogy kérj el egy tesztautót akkor reggel, amelyik szintén egész éjjel kint állt, vagyis tök hideg még. Látni, érezni fogod a különbséget a tiédhez képest, nálam is ez volt.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3081 Dátum: 2008.11.30 16:03:21 »
2x javították és még most sem jó? Az szép. Én is meg akarom nézetni, mert abszolut nem tartom normálisnak. Számtalan autót vezettem már, a korábbi autóm ráadásul egy előző generációs yaris volt. Egyikkel sem volt ilyen gondom soha. Itt van pl. a családban egy 18 éves skoda. Hidegben ugyan tény, hogy kicsit nehezebben mozdul a váltó, de azért még gond nélkül veszi a fokozatokat. Erre a vadi új Toyota meg nem. Ez gáz. Az eddig általam vezetett autók közül volt olyan amit szerettem, volt amit kevésbé. De a váltóra soha nem kellett odafigyelnem....egyszerűen csak használtam, tudomást se véve róla.

Szituáció: kereszteződésbe be kell csorogni szépen lassan szétnézni, majd gyorsan kilőni, az autó még gurul mondjuk 5-8km/h között. Nekem ne mondja senki, hogy nem az a normális, ha egyesbe visszarakom. Különösen ha még emelkedik is a terep. Az ok., hogy hátramenetet csak álló helyzetben kapcsolok, na de egyest???? Álljak meg, hogy betehessem?

Az is érdekes, hogy szervizben hogyan lehet ezt bemutatni?....mire odaérek bemelegszik, és akkor már nem csinálja.
20 éve van jogsim, azóta sok autót vezettem, volt közötte céges Carina E és Corolla is, azoknak pöpec volt a váltója, de a többi autómmal sem voltak ilyen problémák. Nekem is ez a gondom, hogy pl egy körforgalomba bearaszolva a kettesből kiugrás nem menne, de egyesbe meg nem tudom berakni. Vagy lámpánál én vagyok elöl, elindulok normális tempóval, de amikor 2-esbe akarom tenni, az nehezen megy, annyi ideig tart, hogy az autó lendületet veszt, a mögöttem jövő meg utolér.
A szervizes dolgot én úgy oldottam meg mindkét esetben, hogy otthagytam délután az autót, másnap reggel próbálták ki. A második eset Veszprémben (nem ott lakom), ezért maradt ez a megoldás, mert mire odaértem, meleg volt és abban az állapotában más. A szerviz korrekt volt, többen kipróbálták, és ugyanazt tapasztalták mint én. Az más kérdés, hogy hiába javították a váltót, cseréltek komplett kuplungot, légtelenítették a hidraulikát, most sem jó. Az olaj. A TAF-X-el sem jó, sőt azzal rosszabb mint amit a szervizben beletettek (gyári), mert a gyári kicsit hígabb, érezni is. De mindkét olajjal jónak kellene lenni, ugyanis a dermedéspontjuk valahol -40 fok körül van, vagyis ilyen 0 fok körüli időben nem lehetne probléma a hideg olaj, max picit szabadna érződnie. Azt javaslom, hogy te is hagyd ott valamelyik délután a szervizben, a kulcsok maradjanak nálad, másnap reggel egy szervizes üljön bele és próbálja ki. Sőt, tedd meg amit én is mind 2x, hogy kérj el egy tesztautót akkor reggel, amelyik szintén egész éjjel kint állt, vagyis tök hideg még. Látni, érezni fogod a különbséget a tiédhez képest, nálam is ez volt.

Az biztos, hogy jól szájon kéne vágni aki ezt a váltót csinálta. Röhej, hogy a zsigába jobb váltó volt, és ez nem túlzás. Igaz, hogy hosszú úton járt, meg ott nem volt rudazat se, bowden se. Nálam nincs olyan helyzet, hogy hidegbe vissza kéne raknom egybe, de holnap kipróbálom.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3082 Dátum: 2008.11.30 16:43:10 »
Az biztos, hogy jól szájon kéne vágni aki ezt a váltót csinálta. Röhej, hogy a zsigába jobb váltó volt, és ez nem túlzás. Igaz, hogy hosszú úton járt, meg ott nem volt rudazat se, bowden se. Nálam nincs olyan helyzet, hogy hidegbe vissza kéne raknom egybe, de holnap kipróbálom.

Azt talán nem, de lassan felmerül bennem hogy ez típushiba, mégha nagyon kevés autónál is fordul elő. Itt fórumon is voltak rá példák, de találtam a Totalcar.hu-n a népítélet rovatban. Hogy konstrukciós hiba lenne azt kétlem, nem újdonság egy szinkronszerkezet, kapcsolómechanizmus. Arra gyanakszom, hogy szélsőséges helyzetben alakulhat pár alkatrésznek a tűrése úgy, hogy összeadódva ez a hiba jön ki. A kispolszkimban anno nem volt szinkronos az egyes, na az csak álló helyzetben ment. Az enyémet most már harmadszor kéne javítani, ez esetben már kötelesek cserélni az egészet ugye? Meg amúgy is, ennél többmindent a váltórészben nem nagyon tudnának cserélni, nekik is egyszerűbb lenne (lett volna eddig is) a csere.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

kammler

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3083 Dátum: 2008.11.30 19:53:15 »
Az biztos, hogy jól szájon kéne vágni aki ezt a váltót csinálta. Röhej, hogy a zsigába jobb váltó volt, és ez nem túlzás. Igaz, hogy hosszú úton járt, meg ott nem volt rudazat se, bowden se. Nálam nincs olyan helyzet, hogy hidegbe vissza kéne raknom egybe, de holnap kipróbálom.

Azt talán nem, de lassan felmerül bennem hogy ez típushiba, mégha nagyon kevés autónál is fordul elő. Itt fórumon is voltak rá példák, de találtam a Totalcar.hu-n a népítélet rovatban. Hogy konstrukciós hiba lenne azt kétlem, nem újdonság egy szinkronszerkezet, kapcsolómechanizmus. Arra gyanakszom, hogy szélsőséges helyzetben alakulhat pár alkatrésznek a tűrése úgy, hogy összeadódva ez a hiba jön ki. A kispolszkimban anno nem volt szinkronos az egyes, na az csak álló helyzetben ment. Az enyémet most már harmadszor kéne javítani, ez esetben már kötelesek cserélni az egészet ugye? Meg amúgy is, ennél többmindent a váltórészben nem nagyon tudnának cserélni, nekik is egyszerűbb lenne (lett volna eddig is) a csere.

Hát ja elvileg cserélni kéne,meg elvileg egyszerűbb. Csak sokszor ami nekünk egyszerűbbnek tűnik, az nem az. Mert ki tudja mik vannak a háttérben ilyen esetben pénzügyileg. Biztos oka van, hogy pepecselnek vele.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3084 Dátum: 2008.11.30 20:35:21 »
Hát ja elvileg cserélni kéne,meg elvileg egyszerűbb. Csak sokszor ami nekünk egyszerűbbnek tűnik, az nem az. Mert ki tudja mik vannak a háttérben ilyen esetben pénzügyileg. Biztos oka van, hogy pepecselnek vele.
Persze hogy az lenne, a szerviz meg úgyis elszámol a központ felé, őt hátrány nem éri. De biztos van bibi valahol, mert amikor nekem azt mondták az elején, hogy ilyen hibával még nem találkoztak..... persze hogy nem, bolondok lennének bevallani, nemcsak a Toyota, más márkák szervizei sem.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

leszilaci

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3085 Dátum: 2008.12.01 07:47:57 »
monori toyotánál a váltó szétszedés után másnap kicserélték kompletten. állítólag annyira el volt kopva,h nem érte volna meg egyes részeit javítgatni, cserélgetni.
90.000km volt a kocsiban (2szer cseréltettem benne váltóolajat, 40- és 80.000km-nél), még garanciálban megoldották...egyébként 600.000ft körüli összegre számíthattam volna :sweatdrop: kuplungot megnézték, nem cserélték, csak állítottak rajt'

120.000km-nél lecseréltük a váltóolajat TAF-X-re (egyébként az új váltót is ezzel töltötték fel), a 30.000km-t futott olaj olyan volt, mint az új, csak egy picit színeződött el.

testvérem yarisában 75.000km-nél lett lecserélve az olaj, ott már sűrűbb, kakaószerű volt. (ja, az a váltó olyan, mint az álom, nem akadozik, szépen kapcsol.)

az új váltó(45.000km van már benne) jobb ugyan, de ez is akadozik 2-be visszaváltáskor, és 1-be csak álló helyzetben lehet berakni, vagy jobb kedvében duplakuplunggal.

szóval nyugi :flowers: ...a váltócsere sem biztos megodás a problémára :devil:

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3086 Dátum: 2008.12.01 16:23:56 »
monori toyotánál a váltó szétszedés után másnap kicserélték kompletten. állítólag annyira el volt kopva,h nem érte volna meg egyes részeit javítgatni, cserélgetni.
90.000km volt a kocsiban (2szer cseréltettem benne váltóolajat, 40- és 80.000km-nél), még garanciálban megoldották...egyébként 600.000ft körüli összegre számíthattam volna :sweatdrop: kuplungot megnézték, nem cserélték, csak állítottak rajt'

120.000km-nél lecseréltük a váltóolajat TAF-X-re (egyébként az új váltót is ezzel töltötték fel), a 30.000km-t futott olaj olyan volt, mint az új, csak egy picit színeződött el.

testvérem yarisában 75.000km-nél lett lecserélve az olaj, ott már sűrűbb, kakaószerű volt. (ja, az a váltó olyan, mint az álom, nem akadozik, szépen kapcsol.)

az új váltó(45.000km van már benne) jobb ugyan, de ez is akadozik 2-be visszaváltáskor, és 1-be csak álló helyzetben lehet berakni, vagy jobb kedvében duplakuplunggal.

szóval nyugi :flowers: ...a váltócsere sem biztos megodás a problémára :devil:


Végül is mindegy hogy hogyan, de javítsák meg úgy hogy rendesen működjön. Felőlem lehet ez javítás is, igaz annyi mindent kicseréltek már, hogy további alkatrész csereberében nem bízom. Az akadozást még úgy ahogy elviselném, de a fogszámláló funkcióját nem.  :devil: Próbálam utánagondolni, nem-e esetleg máshol van a hiba és a váltónál csapódik. A kuplung szerintem kiemel, de hogy lehetne pontosan megnézni hogy teljesen szétold? Ja, még egy kérdés. Az ötödik ajtó nem nyílik fel teljesen, amióta hidegebb idő van. Ez elfogadott ilyenkor, hogy kézzel kell továbbsegíteni?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3087 Dátum: 2008.12.01 16:28:14 »
Ez elfogadott ilyenkor, hogy kézzel kell továbbsegíteni?

Nem.  :no:
Mas markanal mar hallottam ezt, mint tipushibat. Ott csereltek szo nelkul.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3088 Dátum: 2008.12.01 16:30:45 »
Ez elfogadott ilyenkor, hogy kézzel kell továbbsegíteni?

Nem.  :no:
Mas markanal mar hallottam ezt, mint tipushibat. Ott csereltek szo nelkul.
Akkor lassan egy terjedelmes listát fogok összeállítani, mit javítsanak meg......
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

spock

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 196
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3089 Dátum: 2008.12.02 08:41:24 »
Ja, még egy kérdés. Az ötödik ajtó nem nyílik fel teljesen, amióta hidegebb idő van. Ez elfogadott ilyenkor, hogy kézzel kell továbbsegíteni?

Ez nekem eszembe sem jutott, pedig nálam is megvan ez a hiba. Bezeg a 14éves offtopic gépem hibátlanul nyitja. :)
Yaris 1.3, 2006