2x javították és még most sem jó? Az szép. Én is meg akarom nézetni, mert abszolut nem tartom normálisnak. Számtalan autót vezettem már, a korábbi autóm ráadásul egy előző generációs yaris volt. Egyikkel sem volt ilyen gondom soha. Itt van pl. a családban egy 18 éves skoda. Hidegben ugyan tény, hogy kicsit nehezebben mozdul a váltó, de azért még gond nélkül veszi a fokozatokat. Erre a vadi új Toyota meg nem. Ez gáz. Az eddig általam vezetett autók közül volt olyan amit szerettem, volt amit kevésbé. De a váltóra soha nem kellett odafigyelnem....egyszerűen csak használtam, tudomást se véve róla.
Szituáció: kereszteződésbe be kell csorogni szépen lassan szétnézni, majd gyorsan kilőni, az autó még gurul mondjuk 5-8km/h között. Nekem ne mondja senki, hogy nem az a normális, ha egyesbe visszarakom. Különösen ha még emelkedik is a terep. Az ok., hogy hátramenetet csak álló helyzetben kapcsolok, na de egyest? Álljak meg, hogy betehessem?
Az is érdekes, hogy szervizben hogyan lehet ezt bemutatni?....mire odaérek bemelegszik, és akkor már nem csinálja.
20 éve van jogsim, azóta sok autót vezettem, volt közötte céges Carina E és Corolla is, azoknak pöpec volt a váltója, de a többi autómmal sem voltak ilyen problémák. Nekem is ez a gondom, hogy pl egy körforgalomba bearaszolva a kettesből kiugrás nem menne, de egyesbe meg nem tudom berakni. Vagy lámpánál én vagyok elöl, elindulok normális tempóval, de amikor 2-esbe akarom tenni, az nehezen megy, annyi ideig tart, hogy az autó lendületet veszt, a mögöttem jövő meg utolér.
A szervizes dolgot én úgy oldottam meg mindkét esetben, hogy otthagytam délután az autót, másnap reggel próbálták ki. A második eset Veszprémben (nem ott lakom), ezért maradt ez a megoldás, mert mire odaértem, meleg volt és abban az állapotában más. A szerviz korrekt volt, többen kipróbálták, és ugyanazt tapasztalták mint én. Az más kérdés, hogy hiába javították a váltót, cseréltek komplett kuplungot, légtelenítették a hidraulikát, most sem jó. Az olaj. A TAF-X-el sem jó, sőt azzal rosszabb mint amit a szervizben beletettek (gyári), mert a gyári kicsit hígabb, érezni is. De mindkét olajjal jónak kellene lenni, ugyanis a dermedéspontjuk valahol -40 fok körül van, vagyis ilyen 0 fok körüli időben nem lehetne probléma a hideg olaj, max picit szabadna érződnie. Azt javaslom, hogy te is hagyd ott valamelyik délután a szervizben, a kulcsok maradjanak nálad, másnap reggel egy szervizes üljön bele és próbálja ki. Sőt, tedd meg amit én is mind 2x, hogy kérj el egy tesztautót akkor reggel, amelyik szintén egész éjjel kint állt, vagyis tök hideg még. Látni, érezni fogod a különbséget a tiédhez képest, nálam is ez volt.