Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1764036 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Godlike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3060 Dátum: 2008.11.24 18:43:18 »
Sziasztok! Kérdezném a dieselhez értőket, a probléma a következő, kigyulladt a kismotor lámpácska a műszerfalon. Szervizben egyből rávágják és már én is tudom sajnos hogy valami ebdr vagy mifene szenzor kokszosodott le ergo meg kell pucolni és kész. Ez már a többedik alkalom, hogy így járok. Nem lehet ezt a problémát véglegesre javítani? Most még garis a kocsi ingyé pucolgatják de mi lesz később?  :online2long: Van aki hasonló cipőben jár, járt de már meggyógyították autóját. Előzőleg nyár közepén volt pucolva. Mit tegyek?  :helpsmilie:
Yaris II d4d 2006

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3061 Dátum: 2008.11.24 19:10:19 »
Hol tankolsz?

Godlike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3062 Dátum: 2008.11.24 19:56:08 »
Hol tankolsz?
Általában MOL de most bescsúszott egy OMV és pont tegnap Shell.
Mindig mezei dieselt.

Yaris II d4d 2006

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3063 Dátum: 2008.11.25 15:03:53 »
Sziasztok!

Nos úgy tűnik az én Yarisommal is van egy kis gond (2000-es évjárat). Ez ügyben kérném a segítségeteket.

Nemrég, azaz hidegben, autópályán mentem több 100 kilométert. Azt tapasztaltam, hogy a jobb első jobb lábánál dől be a hideg (mintha erőss húzat lenne), holott a fűtés maximumra van tekerve. Bal lábánál fűt rendesen, és vezető oldalon is minden rendben van (nem jön hideg, csak dög meleg a fűtés rendszertől). Amennyiben átkapcsolom belső keringetésűre a levegőt, megszűnik a jobb első jobb lábánál a hideg levegő áramlat. Viszont így, húzamosabb idő után az ablakok kezdenek párásodni.
Városban is tapasztalható a jelenség, viszont városban nem annyira erőss a hideg levegő beáramlása (gondolom a sokkal alacsonyabb sebbesség miatt).

Volt már valakinek hasonló esete? Tudja valaki, hogy mitől lehet ez? Esetleg, hogyan lehet javítani?

Előre is, köszönet bármi segítségért!
Botond

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3064 Dátum: 2008.11.25 15:22:41 »
Talán az egyik kis lapát lehet eltörve, beragadva (vagy az azt mozgató bovden szakadt el), ami szabályozza, hogy honnan vegye a levegőt.
Belső levegőnél kapcsold be a klímát, akkor nem fog párásodni.

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3065 Dátum: 2008.11.25 16:32:57 »
Annyira nem értek a témához, probálom felfogni: a (milyen?) kis lapátok pozíciója, beragadása hogyan lehet kapcsolatban a beáramló levegő hőmérsékletével?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3066 Dátum: 2008.11.25 16:47:49 »
Van két cső, az egyiken utcai levegő jön, a másikon a motor meleg levegője. Ez a két cső egybe torkollik, és azt, hogy melyikből jöjjön egy kis lapát szabályozza.
Erre gondoltam.
De nem biztos, hogy a Te autódban is ilyen rendszer van.

m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3067 Dátum: 2008.11.27 08:46:54 »
Yaris II hidegben kicsit nehezen veszi az 1-2 fokozatokat. Álló helyzetben nincs gond az egyessel, de ha mondjuk lelassulva érek be egy kereszteződésbe, és úgy 5-8km/h-nál vissza akarom rakni egyesbe, nem veszi be, vagy csak nehezen. Pár km megtétele után javul a dolog. Ez mennyire normális? Az előző kiadásnál nem emlékszem ilyenre.

Balamber

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3068 Dátum: 2008.11.27 09:15:49 »
Sziasztok!

Két és fél éve nem írtam, ez is tükrözi milyen jó kis kocsi ez.  ::)

Viszont most van vele egy kis gond. A problémám hasonló az előttem szólóéhoz.
A kocsi (Dudu 1.0) a kettest és a hármast nagyon nehezen veszi. A kettest főleg visszakapcsolásnál nem hajlandó elfogadni. Váltó mozgatása, kuplung föl-le és berak...csak így megy.
Beszéltem a veszprémi szervízzel és szerintük egy váltóolaj csere esedékes lenne. Jelenleg 91.000km van benne amiből én raktam bele 36.000-et igen kíméletesen.
A szervízben valami szűrőről is beszéltek. A kérdésem az lenne a Gurukhoz, hogy van a kézi váltóban olajszűrő? (Nem szokot lenni bennük.)
Egyúttal lesz olajcsere a motorban is, lehet, hogy ebbe keveredett bele a telefonvonal másik végén beszélő úr.
Ha bemelegszik a motor könyebben megy a váltás, de akkor sem olyan mint volt.

Az egész jelenséghez hozzátartozik az is, hogy tavaly ősszel a kocsi megmászott az Alpokban egy bazi nagy hegyet (Berchtesgaden) és 1-es és 2-es fokozat között váltogatva néha erőből vissza kellett tenni egyesbe (kb 20km/h -nál) mert egyszerűen nem ment föl kettesben. (Hiába nyomtam neki padlóig nem bírta...ha rajtam múlt volna szépen fölmmetünk volna 10-el, de hátulról toltak a nagy és erős kocsik.)
Utána a kettest már nem vette olyan lágyan, de nem volt vészes a dolog. Azóta eltelt kb 8000km és egy év...

Ha a szűrővel kapcsolatban tudnátok információt adni igen hálás lennék.

Köszönettel:
Sarkadi Attila

Dudu 1.0

Szilvi

  • Vörös démon (ex Szőke ciklon:)))
  • Globális moderátor
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 969
    • Pizza Eataliano Éttermek
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3069 Dátum: 2008.11.27 09:25:10 »
Yaris II hidegben kicsit nehezen veszi az 1-2 fokozatokat. Álló helyzetben nincs gond az egyessel, de ha mondjuk lelassulva érek be egy kereszteződésbe, és úgy 5-8km/h-nál vissza akarom rakni egyesbe, nem veszi be, vagy csak nehezen. Pár km megtétele után javul a dolog. Ez mennyire normális? Az előző kiadásnál nem emlékszem ilyenre.
Pedig a Yaris I-ben is "probléma". Hidegben nálam is előfordul ez. De amint bemelegszik az olaj a váltóban, elmúlik.
Szilvi 62

Peti

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3070 Dátum: 2008.11.27 09:54:24 »
Yaris II hidegben kicsit nehezen veszi az 1-2 fokozatokat. Álló helyzetben nincs gond az egyessel, de ha mondjuk lelassulva érek be egy kereszteződésbe, és úgy 5-8km/h-nál vissza akarom rakni egyesbe, nem veszi be, vagy csak nehezen. Pár km megtétele után javul a dolog. Ez mennyire normális? Az előző kiadásnál nem emlékszem ilyenre.

Yaris II-vel nem mentem még, de ha ugyanaz a váltó van, mint az I-be akkor sztem nem normális jelenség, a Yaris váltóját mindig dicsérem, mert tényleg nagyon jó kis szerkezet, nekem nem akadozik se hidegbe -ezáltal értelemszerűen- melegbe se.

Peti

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3071 Dátum: 2008.11.27 10:00:37 »
A kocsi (Dudu 1.0) a kettest és a hármast nagyon nehezen veszi. A kettest főleg visszakapcsolásnál nem hajlandó elfogadni. Váltó mozgatása, kuplung föl-le és berak...csak így megy.
Beszéltem a veszprémi szervízzel és szerintük egy váltóolaj csere esedékes lenne. Jelenleg 91.000km van benne amiből én raktam bele 36.000-et igen kíméletesen.

Sztem nincs szűrő a váltóban, az olajcsere pedig már igen esedékes, mert ha jól emlékszem 60K-nál kell ledobni a váltó olaját, első körbe próbálkozz ezzel, hátha megoldja problémát, Castrol TAF-X 75w-90-et vegyél bele.

Balamber

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3072 Dátum: 2008.11.27 15:57:45 »
A kocsi (Dudu 1.0) a kettest és a hármast nagyon nehezen veszi. A kettest főleg visszakapcsolásnál nem hajlandó elfogadni. Váltó mozgatása, kuplung föl-le és berak...csak így megy.
Beszéltem a veszprémi szervízzel és szerintük egy váltóolaj csere esedékes lenne. Jelenleg 91.000km van benne amiből én raktam bele 36.000-et igen kíméletesen.

Sztem nincs szűrő a váltóban, az olajcsere pedig már igen esedékes, mert ha jól emlékszem 60K-nál kell ledobni a váltó olaját, első körbe próbálkozz ezzel, hátha megoldja problémát, Castrol TAF-X 75w-90-et vegyél bele.


Köszönöm!
Akkor figyelek a "szűrő témára".
A szervizes úr azt mondta 100.000km-nél esedékes a váltóolaj csere, ő is ezt az olajat javasolta.
A váltóban egy normálsi autószerelő tud olajat cserélni, vagy érdemsebb szervízbe vinni? Van esetleg valamilyen csel/trükk ezzel kapcsolatban? (nem én akarom cserélni)

Köszi!
Ati
Dudu 1.0

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3073 Dátum: 2008.11.27 17:00:40 »
Yaris II hidegben kicsit nehezen veszi az 1-2 fokozatokat. Álló helyzetben nincs gond az egyessel, de ha mondjuk lelassulva érek be egy kereszteződésbe, és úgy 5-8km/h-nál vissza akarom rakni egyesbe, nem veszi be, vagy csak nehezen. Pár km megtétele után javul a dolog. Ez mennyire normális? Az előző kiadásnál nem emlékszem ilyenre.
Pedig a Yaris I-ben is "probléma". Hidegben nálam is előfordul ez. De amint bemelegszik az olaj a váltóban, elmúlik.
Számomra lassan egyértelművé válik, hogy a váltónál ez a jelenség típushiba. Nálam is ez van, hidegen pajszer kell, utána meg a kettesbe számolja a fogakat. 1-est meg nem lehet kapcsolni, ameddig akármilyen lassan is, de gurul az autó. AZ amint bemelegsziket meg városban leshetem, ebben a téli időszakban nem tud, hiába megyek 5-6km-es távokat is. Abszolút idegesítő, a vezetési élményt nagyon lerontja, és úgy gondolom ez nem elvárható egy Toyotától, amiért nem kevés pénzt fizettem meg fizetek. Garanciában kétszer javították a váltót, még komplett kuplungot is cseréltek, de most sem jó. Újra jeleztem, de a szerviz, vagy a központ malmai lassan őrölnek, mert egy hónap után sincs válasz hogy most akkor mi is legyen. Úgy gondolom, hogy 2x javítás után most már cseréljék ki. Próbáltam szalonban másik Yaris-t, az meg olyan könnyen kapcsolható volt még hidegen is mint a pinty. Egyébként a többi fokozat kapcsolása elfogadható, noha azok sem az igaziak. A kuplungot is néztem, kb. az 1/3-nyi felengedés után kezd fogni, vagyis kiemel.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.27 17:02:44 írta Villi »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Peti

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #3074 Dátum: 2008.11.27 19:14:24 »
A szervizes úr azt mondta 100.000km-nél esedékes a váltóolaj csere, ő is ezt az olajat javasolta.
A váltóban egy normálsi autószerelő tud olajat cserélni, vagy érdemsebb szervízbe vinni? Van esetleg valamilyen csel/trükk ezzel kapcsolatban? (nem én akarom cserélni)

Én úgy tudom 60ezernél írja a kezelési a váltóolaj cserét, ellenben bevett szokás hogy nem cserélik le csak 100nál, fene se tudja, mondjuk nem egy nagy tétel...

Maga az olajcsere nem nagy kunszt, akármilyen szervizben cirka20perc alatt megcsinálják Neked.