Hja, ezt nem akartam kiemelni, de valóban. Ekkora fogyasztás az leglább 200k km visszatekerés lehet saccra.
Ez a "baj" az Avensis-ekkel, legalábbis a T25-tel biztosan (egyébhez még nem volt szerencsém), hogy nem látszik rajta a 200.000 km, simán azt lehet mondani egy laikusnak egy 320-as autóra hogy 120 van benne. Nekem is azt tanácsolták, még a vásárlás előtt, nem szabad bedőlni az újszerű utastérnek, mert a prémium anyagok felhasználása miatt baromi lassan öregszik az autó (most tekintsünk el a mindent szértágó-szérkarmoló kutyás tulajtól, és egyéb nem átlag használattól). Főleg, ha pályán használják nem látszik rajta a km.. én 168-cal vettem 9 évesen, 99%-ban valós futás (helyi Toyota szerviz írásban igazolta, mindegy is), az a lényeg, új szaga van az autónak 168e után! Nem illatosító, hanem új autó illat- és új autó érzés! Ennyire nem öregszik.
Baromi könnyű pont ezért visszaélni a laikus, előtte alsóbb kategóriás (pláne francia
) autót birtokló vásárló bizalmával, aki egy "megvigyázott" 300.000-es autóba bizony belelátja a 120.000-et, hiszen a francia autója 120-nél cefetebbül nézett ki (Megane-om volt/van, tudom miről beszélek..
), és aztán meg jönnek a gondok, 1.8-nál tipikusan az olajfogyasztás, meg biztos a többinek is van valami kehéje x-százezer km után, amikor is szembesül azzal, hogy szeretett autója (mert nagyon-nagyon könnyű az Avensist megszeretni) bizony jóval többet tapasztalt már az életben, mint azt a számlálója mutatja.
Nincsenek könnyű helyzetben a használt Avensis-t vásárolni akaró leendő márkatársak. Főleg itthon, rengeteg a behozott-visszatekert autó. Mert sajnos meg lehet csinálni. A jogrend se szankcionálja és az autó is hagyja magát, mert nem látszik rajta. És ezt hiába nyomozod a KEKKH adatbázisban, ha a Közlekedésfelügyelethez már a fiatalítás után gurul be.
Mindenkinek azt tanácsolom, aki teheti, Németországban vegye, lehetőleg német nevű
tulajtól (csalóka lehet, van Hans-Jürgen-ként regisztráló/bemutatkozó török, "barátommal beszélt" dumával). Net, mobile.de, válasszon ki 4-5 autót, szánjon rá 1-2 napot, menjen ki. Török és egyéb keleti nációk kereskedései kerülendők. Ott is van persze kivétel, kb. 1% tisztességes, de nem lesz ilyen szerencséd. Meg amúgy általában, a kereskedéseket ott is elkerülném. A mellékelt eset is mutatja, bár nem derült ki a kereskedő nációja, feltételem Ali vagy Mohamed a keresztneve. De a németek is lehetnek gazemberek.
Tulajtól véve, helyi Toyota márkaszervízben átnézetve kevésbé érhet meglepetés. Nekem szerencsére volt lehetőségem ezt az utat választani, és nem bántam meg, hogy nem a hazai kínálatból vettem meg a 135.000 km-es óraállású, beltere alapján bőven 300.000 feletti futású benzinest (drágábban, mint amennyibe ez került kiutazással, kinti rendszámozással, regadóval, tokkal, vonóval).
OFF: Ha bármely fórumtársnak segítség
kell, kinti adásvétellel, ideiglenes forgalomba helyezéssel, itthoni ügyintéséssel kapcsolatban, írjatok, segítek, aránylag friss még a tapasztalat, április végén hoztam a gépet.
Hibamentes Avensis-élményeket mindenkinek!