Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1022814 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2715 Dátum: 2010.02.16 14:14:35 »
De irja.  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2716 Dátum: 2010.02.16 18:44:20 »
De irja.  ;)
Bocsi hogy megkérdezem a tiédbe menyi kilométer van,és volt-e vele valami gondod nekem tegnap adta meg magát az elektromos ablakemelő automata része+ a kipufogó felett a hő védő valami és rohadtul zörög.1500-1900 olyan kerregős a motor hangja ami csak engem zavar a szervizt nem szerintük ez ilyen+ kb. 1liter olaj 10-12000Km alatt de ez szerintem normális (0w-40)hát meg elég hajtós vagyok.Ja és hol lax ha nem titok. :flowers:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2717 Dátum: 2010.02.16 18:57:05 »
Az enyembe hamarosan 52000km lesz. Jelenleg a hideginditas zavar, bar mivel hideg nincs, ezert nemtudom most mivan  :?: A masik meg a szellozorendszer ventilatora nyekereg hidegben az elso 1 percben. Illetve nagyobb temponal a jobb elso ablaktorlo mozog.
Volt kormanyrud csere mert ropogott es csereltek az elso fekpofakat mert csikorgott es beallitottak a ferde kormanyt.
A kerregos hang jelen van, nem tudsz mit csinalni vele. Amugy ha olyankor jatszol egy kicsit a gazzal (picit jobban nyomod vagy picit visszeveszel) akkor megszunik.
Olaj nekem 10ezer km utan egeszrol 3/4-1/2 koze megy le. Olyankor kap 4 decit es a szervizig boven fel folott lesz. (Mobil1 ESP 5W-30) Nem nagyon hajtom  :innocent: , kiveve a nemet autopalyan  :devil:
Itt lakok.  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2718 Dátum: 2010.02.16 19:18:09 »
Az enyembe hamarosan 52000km lesz. Jelenleg a hideginditas zavar, bar mivel hideg nincs, ezert nemtudom most mivan  :?: A masik meg a szellozorendszer ventilatora nyekereg hidegben az elso 1 percben. Illetve nagyobb temponal a jobb elso ablaktorlo mozog.
Volt kormanyrud csere mert ropogott es csereltek az elso fekpofakat mert csikorgott es beallitottak a ferde kormanyt.
A kerregos hang jelen van, nem tudsz mit csinalni vele. Amugy ha olyankor jatszol egy kicsit a gazzal (picit jobban nyomod vagy picit visszeveszel) akkor megszunik.
Olaj nekem 10ezer km utan egeszrol 3/4-1/2 koze megy le. Olyankor kap 4 decit es a szervizig boven fel folott lesz. (Mobil1 ESP 5W-30) Nem nagyon hajtom  :innocent: , kiveve a nemet autopalyan  :devil:
Itt lakok.  :flowers:
az egyik üzlet felem tőled 50Km-re Posinában lakik Fa ipar néha szoktam arra járni pont 2 hete voltam Padovába. nekem is cseréltek kormány oszlopot 55000-nél

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2719 Dátum: 2010.02.17 11:04:18 »
De irja.  ;)
Bocsi hogy megkérdezem a tiédbe menyi kilométer van,és volt-e vele valami gondod nekem tegnap adta meg magát az elektromos ablakemelő automata része+ a kipufogó felett a hő védő valami és rohadtul zörög.1500-1900 olyan kerregős a motor hangja ami csak engem zavar a szervizt nem szerintük ez ilyen+ kb. 1liter olaj 10-12000Km alatt de ez szerintem normális (0w-40)hát meg elég hajtós vagyok.Ja és hol lax ha nem titok. :flowers:
Hy! Honnan tudod, hogy a hő védő "zörög"?
Fery

woolf0007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: D-4D
« Válasz #2720 Dátum: 2010.02.17 11:11:42 »
Sziasztok!

Tegnap lettem tulajdonosa egy 2005-ös Corollának 1.4 D-4D, tiptronik váltóval.
Néhány lámer kérdés:
Régen volt automata váltós kocsim, azon volt P fokozat, ezen nincs. Melyik fokozatban fékezi be a kereket, hogy ne kelljen kézifékezni állandóan?
Mi az az ES kapcsoló?
Köszi:
Woolf
Corolla 1.4 D4D MMt

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re: D-4D
« Válasz #2721 Dátum: 2010.02.17 12:17:59 »
Sziasztok!

Tegnap lettem tulajdonosa egy 2005-ös Corollának 1.4 D-4D, tiptronik váltóval.
Néhány lámer kérdés:
Régen volt automata váltós kocsim, azon volt P fokozat, ezen nincs. Melyik fokozatban fékezi be a kereket, hogy ne kelljen kézifékezni állandóan?
Mi az az ES kapcsoló?
Köszi:
Woolf
1. Ez egy félautomata váltó, kuplung van, de kuplungpedál nincs. Kéziféket behúzod vagy sebességbe teszed, de sajnos parkolóállás nincs.
2. ES kapcsoló: sport fokozat, automata üzemmódban magasabb fordulatszámnál történik a váltás.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2722 Dátum: 2010.02.17 12:21:24 »
Hello,

Amit Te vettél az nem triptronik, hanem MMT (ez a Toyota neve). Ez nem automata váltó, hanem egy hagyományos 5 sebességes kéziváltó, csak a kuplungolást és a váltást villanymotor végzi. Ezért nincs rajta P állás. Ennek hiányában sebességben tudod hagyni, amit úgy lehet, hogy leállítás előtt nem veszed ki N-be.
Az ES az a "sport" mód, ekkor máshol (később) vált fel és hamarabb vissza.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D
« Válasz #2723 Dátum: 2010.02.17 13:39:40 »
Ha gondolod, van M-MT topicunk, nem sok, olvasd végig. Van rá jelenleg garis visszahívási akció! (Most így látatlanban nem tudom, hogy a te autódat érinti-e a dolog és hogy garis-e).
         

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2724 Dátum: 2010.02.17 19:11:50 »
De irja.  ;)
Bocsi hogy megkérdezem a tiédbe menyi kilométer van,és volt-e vele valami gondod nekem tegnap adta meg magát az elektromos ablakemelő automata része+ a kipufogó felett a hő védő valami és rohadtul zörög.1500-1900 olyan kerregős a motor hangja ami csak engem zavar a szervizt nem szerintük ez ilyen+ kb. 1liter olaj 10-12000Km alatt de ez szerintem normális (0w-40)hát meg elég hajtós vagyok.Ja és hol lax ha nem titok. :flowers:
Hy! Honnan tudod, hogy a hő védő "zörög"?
alá bújtam megnéztem eléri a púfogot pénteken cserélik +a pedált is ::)

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2725 Dátum: 2010.02.17 20:51:50 »
alá bújtam megnéztem eléri a púfogot pénteken cserélik +a pedált is ::)
Hát én nem férek alá... na jó viccet félretéve  :flowers: ez jó ötlet arra, hogy ellenőrizzem az új furi hangot, el tudom
képzelni ennek a lehetőségét mint kiváltó okot.
Fery

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2726 Dátum: 2010.02.17 21:06:29 »
alá bújtam megnéztem eléri a púfogot pénteken cserélik +a pedált is ::)
Hát én nem férek alá... na jó viccet félretéve  :flowers: ez jó ötlet arra, hogy ellenőrizzem az új furi hangot, el tudom
képzelni ennek a lehetőségét mint kiváltó okot.
letérdelsz középen és 1 kis bottal eléred  nekem nem kellet mert félig leesett, elég hangos bent is  :no:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2727 Dátum: 2010.02.17 21:48:20 »
Sziasztok!

Tegnap lettem tulajdonosa egy 2005-ös Corollának 1.4 D-4D, tiptronik váltóval.
Néhány lámer kérdés:
Régen volt automata váltós kocsim, azon volt P fokozat, ezen nincs. Melyik fokozatban fékezi be a kereket, hogy ne kelljen kézifékezni állandóan?
Mi az az ES kapcsoló?
Köszi:
Woolf
A többiek már leírták a lényeget, ez nem tiptronik, hanem egy robotizált működtetésű hagyományos váltó (Toyota fantázianéven MMT, Multi Mode Transmission), amit lehet kézzel is kapcsolgatni, "tiptronik" módjára. Most így hirtelenjében csak egy fontos tanács a hétköznapi használatra: ha járó motorral állsz (pl. pirosnál), NE hagyd sokáig sebességben (E-ben) a váltót, hanem vedd ki üresbe! 8-10 mp-nél hosszabb állás esetén már mindenképpen érdemes kivenni. Ugyanis ha sebességben lévő váltóval állsz, akkor a rendszer folyamatosan szétkapcsolva tartja a kuplungot (mintha kézi váltós autóban kinyomva tartanád a pedált), ez pedig értelemszerűen terheli a szerkezetet, fölöslegesen. Azt pedig tudni kell, hogy az MMT váltós autók fő hibaforrása pont a kuplung, tehát nem árt erre fokozottan vigyázni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

woolf0007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: D-4D
« Válasz #2728 Dátum: 2010.02.18 09:04:18 »
Köszi Skacok,

Mindent megtudtam, majd még kérdezek....

(azért annyira nem akartam lámernek látszani, és rákerestem a kérdésem előtt az ES kapcsolóra, de tudjátok milyen nehéz erre a betűkombinációra értelmes találatot kicsikarni a googleból?)
Corolla 1.4 D4D MMt

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: D-4D
« Válasz #2729 Dátum: 2010.02.18 09:12:17 »
Pedig csak jól kell feltenni a kérdést. ha "Toyota Corolla ES gomb" keresést adsz meg, akkor a 3. találat egy totalcar cikk, igaz Corolla Verso, de a lényeg ugyanaz. - abban le van írva, hogy mit csinál az ES gomb
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!