Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1022814 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: D-4D
« Válasz #2340 Dátum: 2009.01.10 21:12:33 »
És ez nem csak a 2,5 D-4D esetén van így?

-Én általános D4D leírást olvasgattam! -  próbáld ki a tiéden is  :otlet:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2341 Dátum: 2009.01.17 01:40:04 »
mint jóbarátném kocsijában az MMT három év/45 ezer km alatt.
OFF Palack! Evi 15ezer km-ert miert vettetek dizel korit? Raadasul ahogy mar tobbszor is irtad, jellemzoen rovid utakra.

(Nem vettük, hanem jóbarátném vette.)
Mert jól húz és nagyon keveset eszik. Tudni kell, hogy az előző kocsi egy 1.7 benzines Volvo 440-es volt, ekkora motorhoz egy tonnás tömeg, húzott alulról is mint a bivaly. Ergo a Coriból az 1.4 benzin szóba sem jött a nyomaték hiánya miatt; 1.6 benzin "játszott", de az nem sokkal lett volna olcsóbb, szintén kevésbé nyomatékos a dízelhez képest (ha nem is annyira mint az 1.4 benzin), és sokkal többet (kb. 2.5 liter) fogyaszt. Ez kb. 100 ezres megtakarítás évente (és akkor az olcsóbb biztosítást még nem számoltam bele), tehát kb. két év után már nyereséges volt az 1.6 benzinhez képest, vagyis már bőven "zöldben" van - és akkor ehhez vedd hozzá, hogy az autót kb. 8-10 éves koráig szeretné megtartani. És ugye a nulladik kilométertől kezdve nyújtja azt a karakterisztikát, amit ő is kedvel. Kétliteres szívó benzinesek rugalmasságát tudja 5.4 literes átlagfogyi mellett. Magasan a legjobb ár/érték arányú motorja az E12-esnek  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2342 Dátum: 2009.01.17 11:32:53 »
Ergo a Coriból az 1.4 benzin szóba sem jött a nyomaték hiánya miatt; 1.6 benzin "játszott", de az nem sokkal lett volna olcsóbb, szintén kevésbé nyomatékos a dízelhez képest (ha nem is annyira mint az 1.4 benzin), és sokkal többet (kb. 2.5 liter) fogyaszt.

Igy ertheto. Ha az 1.4 benzin nem jatszik, akkor valszeg en is emelett dontottem volna.
5.4 atlag ugy van benne (nemreg irtad, hogy globalis atlag) hogy varosban hasznalja javareszt?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2343 Dátum: 2009.01.17 11:37:03 »
Ergo a Coriból az 1.4 benzin szóba sem jött a nyomaték hiánya miatt; 1.6 benzin "játszott", de az nem sokkal lett volna olcsóbb, szintén kevésbé nyomatékos a dízelhez képest (ha nem is annyira mint az 1.4 benzin), és sokkal többet (kb. 2.5 liter) fogyaszt.

Igy ertheto. Ha az 1.4 benzin nem jatszik, akkor valszeg en is emelett dontottem volna.
5.4 atlag ugy van benne (nemreg irtad, hogy globalis atlag) hogy varosban hasznalja javareszt?

Kicsit tisztázni kell ezt a "javarészt városban"-t. Az alkalmak számát tekintve valóban ez a domináns, de a km-ek jóval nagyobb hányada városon kívül, országúton és pályán kerül bele. Hétköznapokon megy talán napi 8-10 km-t helyben, ki lehet számolni, ez mekkora részét adja ki az évi 15 ezer km-nek. Viszont mondjuk ezek tényleg ilyen max 3-4 km-es utak, végig hideg motorral. De városon kívül is kapja az áldást rendesen, országúton 130-140, pályán 150-160 a leányzó jellemző utazója  :D ... Jó zene be, aztán tűz. Ezek a tempók egyáltalán nem érződnek gyorsnak ebben a kocsiban.

A fogyasztásmérő utoljára 18 ezernél volt nullázva, most 45 ezer van a kocsiban  :) ... 5.5 volt a max, aztán egy ideje visszament 5.4-re. 18 ezernél, az első és egyetlen nullázás előtt 5.5-ön állt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.17 11:38:54 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2344 Dátum: 2009.01.17 11:44:47 »
Ezért kéne nekem is ilyen autó. Szívem szerint én is 130-140-el autóznék országúton és 150-160-al pályán, én is ezeket a tempókat érzem kellőképpen haladósnak. De a benzineseinkkel az esetek nagy többségében visszatart ettől a fogyasztás, mert nekem valahol 7 liternél van a "kedvező fogyasztás" lélektani határa, márpedig ehhez sem a Camryvel, sem az Avensissel nem lehet az említett tempókkal közlekedni. Ezért megyek én többnyire országúton 110-120, pályán 130-140 körül. De roppantul díjaznám, ha lenne egy kocsim, amely nem kényszerítene rá erre. Emiatt (is) akarok én kisdízel Corit  :yes: ... Hab a tortán, hogy a motor karakterisztikáját nekem találták ki: 1800-nál padló és csáááááááááá  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2345 Dátum: 2009.01.17 11:50:31 »
Ezért kéne nekem is ilyen autó. Szívem szerint én is 130-140-el autóznék országúton és 150-160-al pályán, én is ezeket a tempókat érzem kellőképpen haladósnak. De a benzineseinkkel az esetek nagy többségében visszatart ettől a fogyasztás, mert nekem valahol 7 liternél van a "kedvező fogyasztás" lélektani határa,

A lelektani hatar benzinesnel nekem is olyan 7-7,5 korul van. De dizelnel 6-nal mar szivom a fogam  :nono: Most az enyim 700km utan 5,3-at mutat. Na ezt tartom kellemesnek. Az is igaz, hogy ebben a hidegben 5.3 csak ugy jon ossze, ha betartom a szabalyokat. De annal lassabban nem lennek hajlando menni  :nono:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2346 Dátum: 2009.01.17 12:00:33 »
Ezért kéne nekem is ilyen autó. Szívem szerint én is 130-140-el autóznék országúton és 150-160-al pályán, én is ezeket a tempókat érzem kellőképpen haladósnak. De a benzineseinkkel az esetek nagy többségében visszatart ettől a fogyasztás, mert nekem valahol 7 liternél van a "kedvező fogyasztás" lélektani határa,

A lelektani hatar benzinesnel nekem is olyan 7-7,5 korul van. De dizelnel 6-nal mar szivom a fogam  :nono: Most az enyim 700km utan 5,3-at mutat. Na ezt tartom kellemesnek. Az is igaz, hogy ebben a hidegben 5.3 csak ugy jon ossze, ha betartom a szabalyokat. De annal lassabban nem lennek hajlando menni  :nono:

Nekem ez nem üzemanyag-függő. Ezek nekem afféle abszolút értékek. 5 literes fogyi szuperjó, 6-nak is örülök, 7 okés. Afölött kezd fokozatosan fájni. Mármint városon kívül. Persze ha az Avensissel futok egy ámok Pécs-Balatont és így hoz össze egy 8.9-es átlagot, arra nem mondok semmit, de örülni nem örülök neki. Értelemszerűen a dízelnél ezekhez az értékekhez sokkal magasabb utazósebességek tartoznak, pl. 7-et városon kívül szerintem csak pályán, végsebesség környékén zúzva kajál meg, és azért ez nagyon nagy szó. 5-höz pl. országúton nem is kell különösebben visszafognia magát az embernek, bőven KRESZ fölötti tempó is belefér. 4-et is meg lehet vele csinálni úgy, hogy még mindig nem vagy guruló útakadály. Rettentően díjaznám  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2347 Dátum: 2009.01.17 14:50:02 »
Érdekes, hogy nekem is relatív fájdalomküszöböm van. Dízelben nekem az 5 fölötti fogyi a fogszívós. Most a kis OFF benzinessel 6-7 között járok. Ha hajtok, 6,8 körül, de pl a legutóbbi tankolás 5,9 volt (ilyenkor volt két és fél óra a Szeged-Pécs) De pl egy 3 literes benzinesnél büszke voltam, mikor (fedkomp szerint) 9 liter körüli átlaggal tettem meg 600 km-t. (város-országút)
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2348 Dátum: 2009.01.17 15:02:39 »
Érdekes, hogy nekem is relatív fájdalomküszöböm van. Dízelben nekem az 5 fölötti fogyi a fogszívós. Most a kis OFF benzinessel 6-7 között járok. Ha hajtok, 6,8 körül, de pl a legutóbbi tankolás 5,9 volt (ilyenkor volt két és fél óra a Szeged-Pécs) De pl egy 3 literes benzinesnél büszke voltam, mikor (fedkomp szerint) 9 liter körüli átlaggal tettem meg 600 km-t. (város-országút)

OK, egy háromliteres az nyilván más kategória. De ebben a "zöm" 1.4...2.0 sávban nekem abszolút mércém van - miért is lenne relatív, miért nézném el a benzinesnek a nagyobb fogyasztást? Pont ez a bajom velük. Dehát persze nincs mit tenni, ez van, ezt kell szeretni. Szerencsére azért benzines viszonylatban az Ave és a Camry is eléggé kisétkű. De azért mikor mentünk nagybátyámék 2005-ös 1.9-es TDI Passatjával az autópályán, nyáron, klímával, három ember plusz csomagok ahová csak fért, és tempomattal 150-nél 6.1...6.3 közötti értékeket írogatott ki, akkor bizony rámjött a sírhatnék  :cry: ...

Tényleg csak azért mentem bele ebbe a használt benzines Avensis-dologba, mert csak évi 14-15 ezer kerül a kocsiba. Ha teszem azt 25 ezret mennénk, akkor tutira keresztülverekedtem volna helyette az új 1.4-es dízel Corollát (E15).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2349 Dátum: 2009.01.17 15:11:46 »
OK, egy háromliteres az nyilván más kategória. De ebben a "zöm" 1.4...2.0 sávban nekem abszolút mércém van - miért is lenne relatív, miért nézném el a benzinesnek a nagyobb fogyasztást?

No azert 1.4 meg 2.0 kozott eleg nagy kulonbseg van. Varosban meg orszaguton az egyik hengert szivesen elhagynam, persze autopalyan szeretem, hogy 160-tol is megindul rendesen  :wub:
Benzinesnek 1.4-1.6-nal orulok a 7-7.5nek. Nem kell azt dizelhez hasonlitani, miert is tenned? Hangjukat sem szabad, meg az arukat, meg a tobbi... ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2350 Dátum: 2009.01.17 15:15:55 »
OK, egy háromliteres az nyilván más kategória. De ebben a "zöm" 1.4...2.0 sávban nekem abszolút mércém van - miért is lenne relatív, miért nézném el a benzinesnek a nagyobb fogyasztást?

No azert 1.4 meg 2.0 kozott eleg nagy kulonbseg van. Varosban meg orszaguton az egyik hengert szivesen elhagynam, persze autopalyan szeretem, hogy 160-tol is megindul rendesen  :wub:
Benzinesnek 1.4-1.6-nal orulok a 7-7.5nek. Nem kell azt dizelhez hasonlitani, miert is tenned? Hangjukat sem szabad, meg az arukat, meg a tobbi... ;)

Autó-autó. Miért ne hasonlítanám össze? Jó, persze, tudom hogy törvényszerűen többet kajál meg minden. De akkor sem tudok, teszem azt, 140-nél 8 literes fogyasztásra ugyanúgy nézni, mint 6 literesre - mármint ha ugyanolyan kategóriájú - méretű autóról van szó. Persze, én is fegyverténynek tekintem, ha mondjuk elmozgatom ezt a nagy dög Avét országúton úgy, hogy 6-ot ír ki az átlagfogyimérő. De csak addig örülök neki, amíg bele nem gondolok, hogy egy dízel Avéval mennyivel gyorsabban mehettem volna ugyanilyen fogyi mellett  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2351 Dátum: 2009.01.17 15:22:53 »
De csak addig örülök neki, amíg bele nem gondolok, hogy egy dízel Avéval mennyivel gyorsabban mehettem volna ugyanilyen fogyi mellett  ::)

Ezutan gondolj arra, hogy mennyivel kevesebb penzetek all igy benne, es mindjart lesz megint mosoly azarcodon  :flowers: :D Vagy amikor nyomsz egy koveret es nincs fustpamacs, vagy amikor nem kell 7 lityo LM olajat venni  :szemez:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2352 Dátum: 2009.01.17 15:31:34 »
De csak addig örülök neki, amíg bele nem gondolok, hogy egy dízel Avéval mennyivel gyorsabban mehettem volna ugyanilyen fogyi mellett  ::)

Ezutan gondolj arra, hogy mennyivel kevesebb penzetek all igy benne, es mindjart lesz megint mosoly azarcodon  :flowers: :D Vagy amikor nyomsz egy koveret es nincs fustpamacs, vagy amikor nem kell 7 lityo LM olajat venni  :szemez:

Érdekes, hogy dízelesként mondod ezeket  ::) ... A füstpamacs-dolgot rettentően túllihegett kérdésnek tartom, normálisan működő dízel legfeljebb nagyon erős gyorsításkor kormol alig láthatóan, márpedig olyankor éppenséggel a benzines is ki-kiböffenthet magából némi kis füstfelhőt. Én már rengeteget mentem jóbarátném dízel Corija mögött, de egy-két alkalmat leszámítva sosem volt látható füstje, akkor is csak nagyon kevés.

Olaj: 15 ezer km-en mondjuk 10.000 forint plusz; cserébe üzemanyagon megspórolva 100.000 mínusz, annyira nem rossz üzlet.

Ártöbblet: használtan már csak igen mérsékelten jelentkezik. A kétliteres benzines Avensisek árát is megkérik, ugyanannyi idős dízel alig drágább (csak kár, hogy mind simlis).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2353 Dátum: 2009.01.17 15:37:22 »
Érdekes, hogy dízelesként mondod ezeket  ::) ...
En nagy dizelparti vagyok, de nem vak. A fust nem tul sok persze, de egy benzines ahhoz kepest hegyi levegot ereget  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2354 Dátum: 2009.01.17 15:55:10 »
Érdekes, hogy dízelesként mondod ezeket  ::) ...
En nagy dizelparti vagyok, de nem vak. A fust nem tul sok persze, de egy benzines ahhoz kepest hegyi levegot ereget  :D


Nekem ez valahogy elkerülte a figyelmemet  :whistling: ... Mivel itt mindig megy ez a füstpamacs-szöveg, ezért az utóbbi időben direkt figyelem a dízel autókat. Egy igen kis részüknek van csak látható füstje. Persze magasabb a károsanyag-tartalmuk és büdösebb is a füstjük, ezt nem vitatom. De ez a "füstpamacs"-történet  ::) ... Én nem látom, pontosabban csak nagyon kevésnél látom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )