Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1022771 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2205 Dátum: 2008.08.30 13:41:12 »
Nagyon szépen köszi!
Beszerzem a kenőcsöt. :)

Olyat szerezz be, amilyet jónak látsz... én a 45-60-75-ezres szervizeknél ezt raktam bele, minden oké, nem fogy, fogyasztás 5l/100km alatt van mindig, tehát nekem bevált.
De vannak olajszakik a fórumon, akik lehet hogy felvilágosítnak, hogy ez nem jó nekem valami egyéb ok miatt :innocent:


Nem vagyok én olyan finnyás. :D Ha Neked jó, akkor nekem is az lesz sztem. :)
Telefon - 06-30/824-7538

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: D-4D
« Válasz #2206 Dátum: 2008.08.30 19:34:32 »

Hy!

Hogy a retekbe van az, hogy ahánynan írnak szinte annyi olaj ajánlás van az 1.4 D4D -hez? :eek:
Okééé értettem az előbb leírtakat- olcsóbb éppen megfelelő kategóra kerül bele a szervízben- csak ez olyan hihetetlen.
És hol van az a hiteles leírás, hogy pl: a szervízben általánosságban használt olaj (éppen) megfelel, de van még két szint ami ilyen és
ilyen jelölésű olaj (amit a tulaj, ha akar vegyen meg külön)
Most tényleg?  :online2long:
Ja, semmi bajom azzal, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat, sőt !!! THX  :punk:

A válasz az általános/olajos topicban van, olvass bele az utolsó 100-150 HSZ be!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2207 Dátum: 2008.08.30 19:47:33 »

Hell !

Trotter66, Palaczk, Tamás69  köszönöm a válaszokat ! :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.20 21:17:28 írta Fery »
Fery

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2208 Dátum: 2008.08.30 19:47:43 »
Valaki legyen oly kedves és nézze már meg, hogy mennyi motorolaj kell olajcseréhez..... 1.4 D4D-hez
Köszönöm szépen!

4.3 L !
Úgy szoktam venni, hogy 4+1, és akkor marad tartalék, ha esetleg elkezdené enni... Ha nem eszi, akkor legközelebb elég a 4litert megvenni....
 (Shell helix ultra 5w40, A3/B3/B4 jelölésű olajat használok)
Többiek: élemény róla? ::)

Ez az olaj nem teljesíti a gyári ajánlást, ami API B1 és 5 W 30.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2209 Dátum: 2008.08.30 19:53:16 »
A bal oldala lett javítva.Bal első ajtó, kb. felétől, hátrafelé, hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédő, vagy mi az. :)
Eredetvizsgálaton szépen lehetett látni, hogy hol vastagabb a festék.

Látod, azt nem kérdeztem meg, hogy Sopronban az autó mellett lehetek-e.Itt, Szhelyen pld. nem engednek be a szervízbe.Zavar is és nagyon nem tetszik.

Minden esetre keresni fogok olajat és viszek magammal.Remélem, nem fognak érte izélni.Ha meg igen, akkor oda többet nem megyek.
Köszönöm a tanácsokat!  :)

Ez jó hír, hogy csak ezek az elemek voltak javítva, mert eszerint tényleg nem volt kritikusan sérült az autó :) !

Ahogy már írtam, fordíts hátat azoknak a szervízeknek, akik nem engedik, hogy az autód mellett légy miközben dolgoznak rajta, ill. akik visszautasítják a hozott olajat. Van másik márkaszervíz, ahol ez nem gond.

Olajból pedig azt tedd bele, amit a gyár elsősorban ajánl. Hogy ez milyen, azt az eggyel lejjebbi hsz-omban is írtam. Majd ha beszerzed a kézikönyvet, látni fogod, hogy abban is ez szerepel. Mi egyébként jóbarátném Corollájába a Liqui Moly Leichtlauf Special nevű olaját választottuk, ami teljesíti ezeket az előírásokat, és nem túl drága (legutóbb 3 ezer körül volt literje).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2210 Dátum: 2008.08.30 20:37:05 »
A bal oldala lett javítva.Bal első ajtó, kb. felétől, hátrafelé, hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédő, vagy mi az. :)
Eredetvizsgálaton szépen lehetett látni, hogy hol vastagabb a festék.

Látod, azt nem kérdeztem meg, hogy Sopronban az autó mellett lehetek-e.Itt, Szhelyen pld. nem engednek be a szervízbe.Zavar is és nagyon nem tetszik.

Minden esetre keresni fogok olajat és viszek magammal.Remélem, nem fognak érte izélni.Ha meg igen, akkor oda többet nem megyek.
Köszönöm a tanácsokat!  :)

Ez jó hír, hogy csak ezek az elemek voltak javítva, mert eszerint tényleg nem volt kritikusan sérült az autó :) !

Ahogy már írtam, fordíts hátat azoknak a szervízeknek, akik nem engedik, hogy az autód mellett légy miközben dolgoznak rajta, ill. akik visszautasítják a hozott olajat. Van másik márkaszervíz, ahol ez nem gond.

Olajból pedig azt tedd bele, amit a gyár elsősorban ajánl. Hogy ez milyen, azt az eggyel lejjebbi hsz-omban is írtam. Majd ha beszerzed a kézikönyvet, látni fogod, hogy abban is ez szerepel. Mi egyébként jóbarátném Corollájába a Liqui Moly Leichtlauf Special nevű olaját választottuk, ami teljesíti ezeket az előírásokat, és nem túl drága (legutóbb 3 ezer körül volt literje).

Köszönöm az infókat!
Most még egy meglepi ért, de ez használt verdánál már csak így van.
Az első fékbetéteket végre megnéztem és bazira nem sok van már rajtuk.A bal elsőből már jön a hang, a vas a vason fékez. :(
Milyen betétet érdemes venni? Van vmi márka, amit ajánlatok esetleg?
Telefon - 06-30/824-7538

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2211 Dátum: 2008.08.30 20:48:35 »
(Shell helix ultra 5w40, A3/B3/B4 jelölésű olajat használok)


Ez az olaj nem teljesíti a gyári ajánlást, ami API B1 és 5 W 30.


Ezt kifejtenéd bővebben? Milyen következményei lehetnek/lesznek ennek?
A szervízbe a szerelő is javasolta, a Gulf olajak forgalmazója is, és egy mindenkitől független olajkereskedő is!
És egy negyedik helyen veszem... Tehát senkinek nem érdeke, hogy rámtukmálja!
Továbbá sok nagynevű cég ajánlása is rajta van, a Toyotáé nincs, ez tény....  (mb, vw, bmw, psa, saab)


amúgy a pontos leírás a flakonról: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 :surrender:
 :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2212 Dátum: 2008.08.30 21:47:10 »
Ezt kifejtenéd bővebben? Milyen következményei lehetnek/lesznek ennek?
A szervízbe a szerelő is javasolta, a Gulf olajak forgalmazója is, és egy mindenkitől független olajkereskedő is!
És egy negyedik helyen veszem... Tehát senkinek nem érdeke, hogy rámtukmálja!
Továbbá sok nagynevű cég ajánlása is rajta van, a Toyotáé nincs, ez tény....  (mb, vw, bmw, psa, saab)


amúgy a pontos leírás a flakonról: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 :surrender:
 :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:

Fogalmam sincs, milyen következményei lesznek. Annyit tudok, hogy a gyár, amint ez az autó kezelési utasításából kiderül, ACEA B1-es olajat ajánl, 5 W 30-as viszkozitással. Feltételezem, hogy ennek megvan a jó oka.

Hozzátenném, hogy lehet ilyen olajat találni ugyanolyan árban, amibe egy jobb 5 W 40-es univerzális olaj kerül. Innentől fogva nem értem, milyen oka lehet a gyári ajánlástól való eltérésnek.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.30 21:49:13 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kori

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: D-4D
« Válasz #2213 Dátum: 2008.09.20 10:59:21 »
sziasztok,

A napokban voltam 30-ezres szervizen a Corollámmal (Toyota Miskolc), 47ezer ft-ot fizettem:
-23803 Ft Motorolaj Castrol SLX Pro 4.5L
-2617 Ft Olajszűrő
-5393 Ft Levegőszűrő
-6833 Ft Pollenszűrő
-8100 Ft Munkadíj

Fékkel nem csináltak semmit, mert állítólag nagyon jó állapotban voltak, fékolajat sem cseréltek pedig a kiskönyv előírja ilyenkor.

Kicsit sokallom az összeget, reális ez??  :no:

Rákérdeztem mire számíthatok a következő szervizeknél: 45ezres kb 40ezer HUF, 60ezres kb 100ezer HUF mert nagyszervíz.

üdv




Kori -
(Corolla HB 1.4D-4D E12)

Peti

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2214 Dátum: 2008.09.20 11:04:41 »
Fékkel nem csináltak semmit, mert állítólag nagyon jó állapotban voltak, fékolajat sem cseréltek pedig a kiskönyv előírja ilyenkor.

Kicsit sokallom az összeget, reális ez??  :no:

Rákérdeztem mire számíthatok a következő szervizeknél: 45ezres kb 40ezer HUF, 60ezres kb 100ezer HUF mert nagyszervíz.

üdv

Fékolajt nekem még 60K-nál se kellett cserélni a Corin, műszerrel rámértek, és azt mondták semmi baja, az összeg sok, de reális, ennyibe kerül, esetleg ha legközelebb magad vinnél motorolajt, azzal szépen tudnál csökkenteni a kiadásokon...

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2215 Dátum: 2008.09.20 12:58:13 »
sziasztok,

A napokban voltam 30-ezres szervizen a Corollámmal (Toyota Miskolc), 47ezer ft-ot fizettem:
-23803 Ft Motorolaj Castrol SLX Pro 4.5L
-2617 Ft Olajszűrő
-5393 Ft Levegőszűrő
-6833 Ft Pollenszűrő
-8100 Ft Munkadíj

Fékkel nem csináltak semmit, mert állítólag nagyon jó állapotban voltak, fékolajat sem cseréltek pedig a kiskönyv előírja ilyenkor.

Kicsit sokallom az összeget, reális ez??  :no:

Rákérdeztem mire számíthatok a következő szervizeknél: 45ezres kb 40ezer HUF, 60ezres kb 100ezer HUF mert nagyszervíz.

üdv


Szia!

Nekem azt mondta egy ismerős Toyota szerelő, hogy szervíze válogatja, hogy : Cseréli-e a pollenszűrőt, ha kell, ha nem kell.Cseréli-e a levegőszűrőt, ha kell, ha nem. Ez a kettő mindjárt több, mint 10 ezer Ft-ot jelenthet.
Ahogy nézem, alkatrész árban is van eltérés: Sopronban egy olajszűrő 2180 Ft.
Munkadíj viszont hasonló - 45 ezer km-es szervíznél 0.9 óra munkadíj: 8424 Ft.
Én megnézettem a hivatalos szervíz előtt a pollen- és légszűrőket és a szerelő azt mondta, hogy nem kell cserélni.Tehát Sopronban nem cserélik mindenképpen a két szűrőt.Csak ha szükséges.Én úgy vittem a Castrol SLX Prof olajat, így fizettem összesen 10825 Ft-ot.Szóval az olaj a szervízben az majdnem a fele az egész költségnek, ahogy látom nálad.

A 60 ezres szervíz az valóban húzósabb a többinél.Ha tudsz, szerezz be olajat más forrásból és vidd el magaddal.
Nálam lesz pld. fagyálló csere is, mivel nem long life -os van a kocsimban.Cserélik az üzemanyag szűrőt is, szóval arra a szervízre gyüjteni kell. :D

De megnyugtat, hogy talán mégsem járunk úgy, mint ismerős munkatársa: A4 Audi 1.6, 5 éves, 122 e km-el, a 120 ezres szervízre fizetett 370 ezer Ft-ot!  :eek:

Sztem nézz körül a környék Toyota szervízeiben, hogy mit ajánlanak árban.Én is így kerültem Sopronba.Az üzemanyaggal együtt is megéri elautózni nekem.


« Utoljára szerkesztve: 2008.09.20 13:00:23 írta lacko »
Telefon - 06-30/824-7538

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: D-4D
« Válasz #2216 Dátum: 2008.09.20 18:04:47 »
De megnyugtat, hogy talán mégsem járunk úgy, mint ismerős munkatársa: A4 Audi 1.6, 5 éves, 122 e km-el, a 120 ezres szervízre fizetett 370 ezer Ft-ot!  :eek:

Abban a vezérléscsere a húzós. Ha ez megnyugtatja, a V6 TDi-nél ugyanez a mutatvány (120k-s szerviz) 600k.  :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2217 Dátum: 2008.09.21 23:34:29 »
sziasztok,

A napokban voltam 30-ezres szervizen a Corollámmal (Toyota Miskolc), 47ezer ft-ot fizettem:
-23803 Ft Motorolaj Castrol SLX Pro 4.5L
-2617 Ft Olajszűrő
-5393 Ft Levegőszűrő
-6833 Ft Pollenszűrő
-8100 Ft Munkadíj

Fékkel nem csináltak semmit, mert állítólag nagyon jó állapotban voltak, fékolajat sem cseréltek pedig a kiskönyv előírja ilyenkor.

Kicsit sokallom az összeget, reális ez??  :no:

Rákérdeztem mire számíthatok a következő szervizeknél: 45ezres kb 40ezer HUF, 60ezres kb 100ezer HUF mert nagyszervíz.

Ha legközelebb te magad viszed az olajat, egy bő tízest megspórolhatsz. Ami ugye nem mindegy. Az olajért a márkaszervízek nagyon sokat számolnak föl. A többi okés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2218 Dátum: 2008.09.21 23:34:55 »
De megnyugtat, hogy talán mégsem járunk úgy, mint ismerős munkatársa: A4 Audi 1.6, 5 éves, 122 e km-el, a 120 ezres szervízre fizetett 370 ezer Ft-ot!  :eek:

Abban a vezérléscsere a húzós. Ha ez megnyugtatja, a V6 TDi-nél ugyanez a mutatvány (120k-s szerviz) 600k.  :)


Jézusom  :eek: ... Mi kerül rajta ennyibe??
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: D-4D
« Válasz #2219 Dátum: 2008.09.22 08:12:16 »

Abban a vezérléscsere a húzós. Ha ez megnyugtatja, a V6 TDi-nél ugyanez a mutatvány (120k-s szerviz) 600k.  :)


Jézusom  :eek: ... Mi kerül rajta ennyibe??

Hát van egyszer a szíj, az valami 60k, kell belőle kettő. Aztán cserélnek pár görgőt, meg egy rakat düznit, stücnit, ***t. Ja és a vízpumpát. A számla nem fért rá egy A4-es oldalra, annyi tétel volt. Ez munkadíjjal már bő 500, plusz az olajcsere, miegymás, és simán kijön a 600.

Na ezért nem lesz nekem már soha többet prémiumkategóriás kocsim. Mert a mostani még normál árakon szervizelhető, de mondjuk mikor egy aktív lengéscsillapító darabja 250k, vagy a vezérléscsere 600k, no way. Ráadásul újabban alsóközepes járgányokba is simán lehet azokat az extrákat rendelni, amik nekem fontosak (pl. sok lufi, automata váltó és klíma, tempomat), a szellőztetett masszírozós ülés meg nem hoz lázba...