No, örülök, hogy megy a gondolkodás
A szelephézag a használat folytán valóban csökkenni szokott, legalábbis az enyémben biztosan: gyorsabban jön fel a szelep a szelepfészekben, mint ahogy a bütyköknél kopnának a felületek. Viszont melegedéskor lecsökkennek, lehűléskor megnőnek, ezért gondoltam, hogy melegen csinálja, hidegen meg nem. Egy ellenőrzés viszont biztosan csak használ, ha normálisan csinálják meg és nem folyik utána majd az olaj.
Hajtókarcsapágy? Beismerem, hogy amikor 8 éve 315.000 km-nél (most volt 372.000) gyűrűztem a motort, akkor az egyik hajtókarcsapágyon már látszottak kopásnyomok. Sem akkor, sem azóta nem csinált kereplő hangokat, pedig úgy raktam vissza, ahogy volt.
A szelephézag is még jó volt 2 éve hála Istennek, amikor a 6 éves vezérlést cseréltem, annak nagyon örültem
Valószínűleg a következő cserekor már állítás kell majd, erre számítok.
Ha normális olajjal megfelelő időközönként cserélve megy a motor, akkor elég kis esélyt látok rá, hogy hajtókarcsapágy az ok. Persze lehet. De ha kiderül, hogy hajtókarcsapágytól csinálja ezt melegen (és hidegen nem!), akkor bővítem az adatbázisomat.
Ha nem kell a főtengelyen köszörülni, akkor nem bonyolult a csere. Olajteknőt kell levenni és máris lehet cserélni, elvileg nem nagy bontás, az enyémnél legalábbis nem. Nem túl drága egy csapágykészlet sem.