Igen. Kéne dugattyúszettet cserélni vagy legalábbis szétkapni a motort és megnézni, milyen állapotban van, aszerint a régit felfúrni, stb. vagy újat venni bele. Le van ragadva, tapadva a gyűrű, az olajfurat kevés és szűk, ott a sok koksz, így az olaj nem képes a megfelelő helyen távozni.
Nagyvonalakban ezek a lehetőségek, de, hogy adott esetben konkrétan mi(ke)t kell(ene) kicserélni, azt mindig a szétszedés utáni "leltár" és a tulaj pénztárcája határozza meg.
Dugattyúkat csak nagyon ritka esetben megoldás cserélni. Ráadásul, az új dugattyúkat, ha beleteszik a hengerbe, koránt sem biztos, hogy megszűnik az olajfogyasztás, ezért sem célszerű ezeket piszkálni. Alapos tisztítás (ami érinti a dugattyú külső és belső felületeit, valamint különös tekintettel a furatokat) után max egy szett gyári gyűrűre érdemes költeni és összerakni a motort, majd ezután szigorúan gyári előírásokat teljesítő olajokat használni.
Viszonylag kis futású motorok esetében még erre sem biztos, hogy szükség van. Pl. kisfiatal autójánál elég lenne egy alapos tisztítás (lerakódásokat eltávolítani) és, ha a gyűrűk rendesen mozognak a dugattyúkon, akkor csak össze kell rakni újra a motort és használni. Bár ezutóbbi a legolcsóbb művelet, koránt sem biztos, hogy a legkevésbé célravezető is egyben.
Tévhit, hogy egy 100-200000km-t futott motor (de ugyanez igaz a 300-400.000km-t futottra is!) kopott lenne. Dehogy az! Az olajfogyasztás a lerakódások miatt jelentkezik, NEM a motorkopás miatt. A gyűrűk valóban lágyulhatnak, megszorulhatnak szélsőséges esetekben, ezáltal sérülhet a dugattyú és a hengerfal is, de jellemzően nem erről van szó, hanem arról, hogy a dugattyúk furataiban lerakódik a nem megfelelő olajok használata során a sok trutyi és az olaj nem jut vissza a dugattyú belsejébe (ahol részben a dugattyúk hűtése is lenne a feladata a kenésen kívül). Az így odakerülő többletolaj a kompressziógyűrűn keresztül feljut az égéstérbe, ahol egy része elég, egy része, pedig lerakódásokat képez. Ezeket a lerakódásokat nincs az a szuper olaj (legyen az Sustina, vagy bármi), ami a motor működése közben(!) onnan leoldaná. Aki csinált már ilyet, az tudja, hogy bizony vésőt is maga mellé kell készítenie! Egy hiperszuper olaj max azt a vékony olajfilmréteget képes eltávolítani, ami miatt enyhén bebarnul a motor belseje.