Sajnos a márkaszervíz hivatalos forgalmazótól szerzi be az olajat jóval magasabb áron mint a netes boltok. Tesz rá valamennyi hasznot, és máris annyiba kerül az olaj, hogy senki nem venné meg. Ezért aztán enged a minőségből, hogy még versenyképes áron tudjon olajat adni...
Szerintem ez nem így van. Egy Toyota márkaszerviznek sokkal komolyabb beszerzési pozíciója van, mint egy netes boltnak.
Emellett a netes bolt 1/4/5L-es kiszerelésben szerzi be, a márkaszerviz meg 200L-es hordóban. Már csak emiatt is olcsóbban tudja kapni.
A "bizonyíték", hogy nem szerzi be drágábban a márkaszerviz, a 4+ szerviz ajánlatok, abban olyan áron van az olaj beszámolva, hogy a vevőnek nem éri meg webshopban megvenni, és ugye 5w30 van kiajánlva (más kérdés, ha néha a régi jó magyar reflex miatt 10w40 megy bele esetleg).
A webshop szinte minimális hasznot tesz rá, szinte semmi költsége nincs: 1 max 2 ember viszi a boltot, vagy nincs raktár, vagy egy 15m2-es raktár van maximum. A márkaszerviznek meg ott van a csili vili üvegpalotája, a sok alkalmazott, a toyota licencek, a reklámok, a szerelők folyamatos képzése bla bla..