Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883186 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9360 Dátum: 2012.11.23 12:55:37 »
minden "ujabb" modellhez elő van irva :yes:
tavaly voltam bent a tmaxnál, elöttem egy papika reklamált hogy tönkrement a váltója 120 ezer kmnél a hiluxban, és garanciális javítást szeretett volna, de mivel 90 ezer kmnél nem vitte be és nem is történt meg a váltóolaj csere igy a maga kárán tanult
Ez csak egy jó ürügy hogy miért nem garis a szalonnak.
Ez csak  az én véleményem!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9361 Dátum: 2012.11.23 17:47:45 »
Maeste fél8körül még volt az m5 melletti szentlőrinci úti aldiban soroksáron! Tesóm vett!
Már ott sem volt ...  :cry:
Lényeg hogy egy 10es villáskulcsot vettem, passzol is.
Wehehehehe, valaki azért jól fog járni :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.23 17:57:11 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9362 Dátum: 2012.11.23 17:58:35 »
Ez csak egy jó ürügy hogy miért nem garis a szalonnak.
Ez csak  az én véleményem!
benne van a szervizfüzetben..... lényegtelen hogy jo ürügy vagy nem

ezen felül, mi anno ugy tanultuk, hogy válto és difi olajat 60ezrenként cserélni kell :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9363 Dátum: 2012.11.23 18:10:38 »
Már ott sem volt ...  :cry:
Lényeg hogy egy 10es villáskulcsot vettem, passzol is.
Wehehehehe, valaki azért jól fog járni :D
Azigen,dupla áron adja a f@x! Biztos blankolt a...füle:-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9364 Dátum: 2012.11.23 18:11:55 »
minden "ujabb" modellhez elő van irva :yes:
tavaly voltam bent a tmaxnál, elöttem egy papika reklamált hogy tönkrement a váltója 120 ezer kmnél a hiluxban, és garanciális javítást szeretett volna, de mivel 90 ezer kmnél nem vitte be és nem is történt meg a váltóolaj csere igy a maga kárán tanult
Gari időbe még belefért volna? :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9365 Dátum: 2012.11.23 18:16:50 »
Azigen,dupla áron adja a f@x! Biztos blankolt a...füle:-)
OFF
Hát ha belegondolok hogy a 3 éves számítógépházamat, amit 3500-rt vettem, 5000-ért adtam el ...  :whistling:
ON
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9366 Dátum: 2012.11.23 18:28:09 »
Gari időbe még belefért volna? :hmmmm:
passz, annyit hallottam amit leirtam...... de nem öreg gép volt, szerintem igen
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9367 Dátum: 2012.11.23 18:54:21 »
benne van a szervizfüzetben..... lényegtelen hogy jo ürügy vagy nem

ezen felül, mi anno ugy tanultuk, hogy válto és difi olajat 60ezrenként cserélni kell :yes:
Valahol régebben azt olvastam, hogy pl. a 75w90 olajaknál általában km-től függetlenül is 4 év után cserélni kell, mert elnyíródnak, illetve elfáradnak (oxidálódnak is?) az adalékanyagok benne. Öcsémnek a Nexiában pl. a gyár szerint nem kell olajat cserélni, csak utántölteni. Hivatalosan nincs is leeresztőcsavar a váltón. Amúgy abban 80w olaj van (w után semmi sincs), és ugyanabban az anyagban azt olvastam, hogy azok bírhatják  :hmmmm: Különben nagyon meglepődtem, hogy van ilyen, azért is kerestem valami információt erről a kérdésről.
De 75w90 szintetikusat kapott az a váltó is, mert egy télen nagyon ledermedt a 80w. Azóta jobban is kapcsolható  ;) Ezt majd cserélni is kell idővel.
Egyébként ahogy mondod, km-t tekintve Carinánál is 60.000-nél kell a 75w90-et cserélni  :yes:

jo-ce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9368 Dátum: 2012.11.24 16:41:31 »
Ez csak egy jó ürügy hogy miért nem garis a szalonnak.
Ez csak  az én véleményem!

Egy a lényeg cserélni kell legkésőbb 100.000 nél véltóolajat.Én is vaciláltam sokat mert nálunk egyik szerelő azt mondta nem kell a másik azt hogy igen.Mióta lecseréltem sokkal jobban kapcsolható a váltóm még hidegben is.Az én váltóm egyébként is elég pontos kapcsolású(ilyen hirtelen betolós váltó) :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9369 Dátum: 2012.11.24 19:43:09 »
Egy a lényeg cserélni kell legkésőbb 100.000 nél véltóolajat.Én is vaciláltam sokat mert nálunk egyik szerelő azt mondta nem kell a másik azt hogy igen.Mióta lecseréltem sokkal jobban kapcsolható a váltóm még hidegben is.Az én váltóm egyébként is elég pontos kapcsolású(ilyen hirtelen betolós váltó) :lol:
Az emberek általában lecserélik a motorolajat (na jó, van, aki néha...), de a váltóolajról sajnos hajlamosak megfeledkezni. A kocsi előző tulajától kérdeztem, mikor cserélték (13 évig volt náluk állítólag), azt mondta, nem emlékszik ilyenre  :wacko: 308.000 km volt benne, amikor vettem, és 99,99%, hogy gyári váltóolajjal. Ahhoz képest nem volt túl koszos, és még mindig megy a váltó, hála Istennek  :yes: Ebből is azt látom, hogy régebben tényleg jobban bírták a cuccok, mint a maiak.
OFF Marutin is fele annyi (!) olaj volt a váltóban (miután megvettem), mint az előírás  :surrender:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9370 Dátum: 2012.11.24 21:27:00 »
Hivatalosan nincs is leeresztőcsavar a váltón.
És nem hivatalosan?   :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9371 Dátum: 2012.11.24 22:17:22 »
És nem hivatalosan?   :whistling:
Nagyon nem hivatalosan furhatsz rá egy lyukat. :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9372 Dátum: 2012.11.24 22:21:10 »
És nem hivatalosan?   :whistling:
Nem hivatalosan? A váltó alján van egy dekni, azt le lehet venni, és akkor kijön az olaj. Töltőcsavar meg van rajta.

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9373 Dátum: 2012.11.27 10:53:11 »
üdv,
2 hete kb. már kérdztem, hogy a műszerfal háttérvilágítása nem világít, minden más (fényszóró jelző, index visszajelzői igen). gondolom, mivel egyszerre 3 izzó csak nem mond kaputot, biztosíték csere. Itt lévő kollégának köszönve megtaláltam a utaskabinban lévő biztosíték táblát...végig néztem (szemrevételezés alapján az összes biztit, de egy sem tűnt rosszanak), 15A-osokat cserélgettem, de nincs világítás még mindig....
sajnos a bizti fedő nincs meg, így lövésem nincs melyik bizti is a ludas, ha egyáltalán ez a probléma....97-es még nem béka lámpás Coriban tudna nekem valaki segíteni, minek induljak neki?
Csak felkapcsolt lámpával, gyújtással már világítani kellene a műszerfalnak ugye?

Válaszokat köszönve:
les

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9374 Dátum: 2012.11.27 12:23:06 »
üdv,
2 hete kb. már kérdztem, hogy a műszerfal háttérvilágítása nem világít, minden más (fényszóró jelző, index visszajelzői igen). gondolom, mivel egyszerre 3 izzó csak nem mond kaputot, biztosíték csere...

Válaszokat köszönve:
les
Tudom, hogy nem nagyon leszel előrébb a válaszommal, csak én is most éppen középkonzoli izzók cseréje projektben vagyok, mert ha tovább hanyagolom, lassan egy se világít.

Én egykor a Cori dízelemmel jártam úgy, hogy egyszerre égett ki a két izzó a műszerfalban, egy rázkódásoktól messze nem mentes erdélyi út során. Először persze kontakt hibára gyanakodtam.
Egyszer a pesti csúcsforgalomban szóltak rám, hogy nem megy egyik féklámpám sem. Pánikban voltam, néztem a vezetékeket, a fékpedálnál levő kapcsolót, csak éppen az izzókat nem vettem ki, mert ugye egyszerre mégsem éghet ki két izzó. Az nagy véletlen lenne. Pedig de.
Aztán a mostani fűtéstekerőknél, a középkonzolon is egyszerre némult el a két izzó. Hétvégén kivettem őket, mindkettő ki van égve. Akárcsak a szivargyújtóm háttér világításának izzója, ami pedig egy-egy poénból elkövetett "ráfűtés" után fel-felgyulladt.
1.4VVti (2004)