Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883143 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3360 Dátum: 2009.05.11 10:32:59 »
Olvasgattam az ECU resetes hozzászólásokat és felkeltette nekem is az érdeklődésemet. Ha leveszem a sarut akkor nem fog a riasztóm megbolondulni ami az autóba van? (utólagos Meta)
Szia!

Nekem is utólagos Meta van. Ha jól van beszerelve, akkor semmi problémád nem lesz vele. Még visítani sem fog, mikor újra visszarakod a sarut...


TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3361 Dátum: 2009.05.11 11:25:26 »
Olvasgattam az ECU resetes hozzászólásokat és felkeltette nekem is az érdeklődésemet. Ha leveszem a sarut akkor nem fog a riasztóm megbolondulni ami az autóba van? (utólagos Meta)
Szia!

Nekem is utólagos Meta van. Ha jól van beszerelve, akkor semmi problémád nem lesz vele. Még visítani sem fog, mikor újra visszarakod a sarut...



Akkor jó. Mert én attól féltem hogy ez miatt majd újra kell tanítani meg ott visít majd nekem de akkor nem ::)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3362 Dátum: 2009.05.12 13:49:20 »
Szeretném monitorozni az ECU-ba befutó jeleket számítógéppel.

Érdeklődnék, hogy milyen típusú csatlakozó kell hozzá? Mit javasoltok? OBD-II jó?

Illetve ez én kocsim canbus-os-e?

Világosítsatok fel!

Köszi!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3363 Dátum: 2009.05.12 13:56:33 »
Nem hiszem, hogy Canbus-os lenne. ODB-II-vel lehet jopar dolgot kiolvasni, de pontosan mit szeretnel monitorozni?

Ha szukseges tudok adni ODB-II-t, de kell hozza notebook is.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3364 Dátum: 2009.05.12 14:31:07 »
Nem hiszem, hogy Canbus-os lenne. ODB-II-vel lehet jopar dolgot kiolvasni, de pontosan mit szeretnel monitorozni?

Ha szukseges tudok adni ODB-II-t, de kell hozza notebook is.
Köszönöm a segítséget.

Alapvetően ez érdekelne: motor/hűtővíz hőmérséklet, olajhőmérséklet, olajnyomás, üzemanyag adagolás.

Szeretnék vásárolni egy kábelt, majd a saját laptopomat használni hozzá. Milyen kábelt vegyek és szerinted hol? Mi ennek  költségvonzata? Canbus tudás is fontos lenne. Illetve te milyen programot használsz a notebookon?

Célom első körben az adatok rögzítése különböző körülmények, olajtípusok mellett, de van egy másik, távolabbi célom is. Szeretnék készíteni egy számtógépes rendszert, amely beépítésre kerül és az adatokat állandóan figyeli. Ehhez ha már elég sokat tudok, akkor írnék egy programot, amely a nekem fontos adatokat kiolvassa és megjeleníti x idejű frissítéssel. Szeretnék egy aktív monitorozó rendszert készíteni.

Először is, ami fontos lenne, hogy ne csak az én autómba tudjam használni a notebook-os rendszert, hanem más japán kocsikban is. Canbus-os autós is van az ismeretségemben, aminek a villáskulcsát a műszerfalról ki kellene ütni. És akkor elérkeztünk a hibakód kiütésig. Ehhez milyen plusz kell a monitorozáson felül? Ez is megoldható sziplán laptopról?

Mit javasolsz a későbbi céljaim elérése érdekében?

TZoli

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3365 Dátum: 2009.05.12 14:48:04 »
Milyen autón akarod kiütni a villáskulcsot a műszerfalról?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3366 Dátum: 2009.05.12 14:52:41 »
Milyen autón akarod kiütni a villáskulcsot a műszerfalról?
Nissan Micra K12 szervízre figyelmeztető cucc.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3367 Dátum: 2009.05.12 15:52:18 »
Alapvetően ez érdekelne: motor/hűtővíz hőmérséklet, olajhőmérséklet, olajnyomás, üzemanyag adagolás.

Szeretnék vásárolni egy kábelt, majd a saját laptopomat használni hozzá. Milyen kábelt vegyek és szerinted hol? Mi ennek  költségvonzata? Canbus tudás is fontos lenne. Illetve te milyen programot használsz a notebookon?

Célom első körben az adatok rögzítése különböző körülmények, olajtípusok mellett, de van egy másik, távolabbi célom is. Szeretnék készíteni egy számtógépes rendszert, amely beépítésre kerül és az adatokat állandóan figyeli. Ehhez ha már elég sokat tudok, akkor írnék egy programot, amely a nekem fontos adatokat kiolvassa és megjeleníti x idejű frissítéssel. Szeretnék egy aktív monitorozó rendszert készíteni.

Először is, ami fontos lenne, hogy ne csak az én autómba tudjam használni a notebook-os rendszert, hanem más japán kocsikban is. Canbus-os autós is van az ismeretségemben, aminek a villáskulcsát a műszerfalról ki kellene ütni. És akkor elérkeztünk a hibakód kiütésig. Ehhez milyen plusz kell a monitorozáson felül? Ez is megoldható sziplán laptopról?

Mit javasolsz a későbbi céljaim elérése érdekében?

Nekem az van (Canbus-t is tamogat) : http://www.autoenginuity.com/
Az ODB-II-vel nem fogod tudni kiolvasni a motorolaj homersekletet es nyomasat (a tobbit igen, amit irtal), kiveve, ha a kocsid ezt tudja merni (amit nem tud). A muszerfali olajnyomas jelzo szerintem csak egy alacsony/normal szintet tud es nem pedig pontos nyomas ertekeket. A fenti cucchoz letezik Toyota specifikus szenzor kiegeszites amivel kozel annyi dolgot tud megnezni, mint a gyari ODB-II cucc, de ezert kulon kell fizetni. Ugy 4 honapja feldobtam az altalanos topikban, hogy vegyuk meg egyutt, de senki sem ugrott ra sajna.

Csomo fajta szkenner van, de igazan ritka az ami az alap adatokon kivul mast is ki tud olvasni. Elvileg az enyem ilyen, de meg nem vasaroltam meg azt a kiegeszitest (pedig emiatt valasztottam ezt anno). A legtobb szkenner gyarto titkolja az autospecifikus szenzorok mukodeset, hogy el lehessen adni az ilyen cuccokat. A 8-20.000Ft-os darabok pedig szerintem sohasem fogjak tudni. Lehet meg kellene venni ezt a kiegeszitest es akkor kolcsonbe lehetne adni egymas kozt. Az ara 150USD, a keszulek pedig 250USD volt. A sajat PC-s szoftveret hasznalom.

Villaskulcs kiutesre az enyem is alkalmas, kiveve a ritka eseteket. Hazai barkacsban osszerakni egy ilyen rendszert nem lesz tul egyszeru.


Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3368 Dátum: 2009.05.12 16:03:57 »
Hát akkor nem vagyok sajnos előrébb. Nekem a motorolaj lett volna a fő szempont, de így eléggé szomorú vagyok. :cry:

Nem olcsóak ezek valóban annyira, én is néztem ezeket az eszközöket. Végülis egy OBDII-es alap cucc nem annyira vészes még, de a bővítmények hozzá eléggé sokba kerülnek...

Egyenlőre akkor hagyom a témát, egyszer majd csak lesz vmi új ötletem...

Köszi a segítséget!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3369 Dátum: 2009.05.12 16:07:23 »
Hát akkor nem vagyok sajnos előrébb. Nekem a motorolaj lett volna a fő szempont, de így eléggé szomorú vagyok. :cry:

Akkor viszont vegyel egy olajszuro ala tekerheto adaptert es egy olajhofokmerot pl. a Homasita-ban. Ugy hallottam nem draga.


Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3370 Dátum: 2009.05.12 16:11:18 »
Hát akkor nem vagyok sajnos előrébb. Nekem a motorolaj lett volna a fő szempont, de így eléggé szomorú vagyok. :cry:

Akkor viszont vegyel egy olajszuro ala tekerheto adaptert es egy olajhofokmerot pl. a Homasita-ban. Ugy hallottam nem draga.



Ez mennyire jó? Nem valami gagyi vacak? Meg hogyan tekered az olajszűrő alá úgy, hogy ne szivárogjon az olaj? Szerintem akkor már a nivóra rögzíteni jobb, de az sem az igazi.

Gondolom a nyomást mérni ezzel képtelenség...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3371 Dátum: 2009.05.12 16:24:22 »
Pont arra van kitalalva. Nem szivarog. Homersekletet es nyomast tud merni, de en meg nem neztem meg magam. A szuro ala tekerheto adapter pedig nagyon regi, nekem is van, csak picit masra hasznalom.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3372 Dátum: 2009.05.12 16:38:52 »
Pont arra van kitalalva. Nem szivarog. Homersekletet es nyomast tud merni, de en meg nem neztem meg magam. A szuro ala tekerheto adapter pedig nagyon regi, nekem is van, csak picit masra hasznalom.
Ha ezekről tudnál tolni képeket, annak örülnék. Megnéztem a Homasita honlapját, de ott csak hőmérséklet kijelző órákat láttam, magát a mérőműszert nem. De majd tovább keresek a neten ilyesmit. Elvileg ha jól mutatja az olajhőmérsékletet, akkor veszek majd egyet...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3373 Dátum: 2009.05.12 17:04:36 »
Ilyesmikre keress ra a keresoben "olajnyomas muszer 52mm 60mm" es csomo talalatod lesz. Meg kell nezni. Ha tuti minoseget akarsz akkor Defi, de az draga es kell hozza vezerloegyseg amivel akar 6-7 muszert tudsz sorba kotni. Ilyet tudok neked mutatni most penteken eloben is a Kerepesi uti talalkozon.

Masik pl: http://e-tuning.hu  www.ledtechnik.hu , stb.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3374 Dátum: 2009.05.12 17:14:16 »
mint a gyari ODB-II cucc, de ezert kulon kell fizetni. Ugy 4 honapja feldobtam az altalanos topikban, hogy vegyuk meg egyutt, de senki sem ugrott ra sajna.


Ez nem teljesen így volt. Én az első feldobásodról nem is értesültem, viszont mikor a múltkori talin mondtad, akkor említettem, hogy benne lennék és még páran biztosan benne lennének. Én úgy 4-5 emberre tippelek rajtad kívül , aki valószínűleg benne lenne.

Vesd föl újra szerintem. : :yes: :yes: