Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 264784 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #390 Dátum: 2008.05.13 19:42:24 »
Idézetet írta: "ATIS"
De most el is terelte a figyelmem a témáról az, hogy a kocsi a hétvégén nem akart egyszer elindulni. Ismerõsöknél elfordítottam a kulcsot és semmi csak a visszajelzõk kissé elhalványultak. Be kellett tolni a kocsit. Itthon feltöltöttem az aksit. Aztán most várok mi lesz. A héten úgyis csak melóhely és az otthon között használom a kocsit. Ha megint nem indul akkor mehetek rendberakatni a dolgokat egy hozzáértõvel.


Akkumulátor, fõkábelek csatlakozói és önindító egyaránt okozhatják ezt a hibajelenséget. Ha az akksi eddig semmi jelét nem adta, hogy fáradna, akkor szerintem kevésbé valószínû, hogy azzal van a gond. Bár persze ha nagyon öreg, akkor meghalhat hirtelen is, de azért általában szoktak lenni elõjelek. Föltéve persze, hogy nem hagytad bekapcsolva a világítást ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #391 Dátum: 2008.05.13 20:01:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
De most el is terelte a figyelmem a témáról az, hogy a kocsi a hétvégén nem akart egyszer elindulni. Ismerõsöknél elfordítottam a kulcsot és semmi csak a visszajelzõk kissé elhalványultak. Be kellett tolni a kocsit. Itthon feltöltöttem az aksit. Aztán most várok mi lesz. A héten úgyis csak melóhely és az otthon között használom a kocsit. Ha megint nem indul akkor mehetek rendberakatni a dolgokat egy hozzáértõvel.


Akkumulátor, fõkábelek csatlakozói és önindító egyaránt okozhatják ezt a hibajelenséget. Ha az akksi eddig semmi jelét nem adta, hogy fáradna, akkor szerintem kevésbé valószínû, hogy azzal van a gond. Bár persze ha nagyon öreg, akkor meghalhat hirtelen is, de azért általában szoktak lenni elõjelek. Föltéve persze, hogy nem hagytad bekapcsolva a világítást ;)


JA sokminden. És a kocsi azóta is tökéletesen indul. Potom akkor az egy alkalommal nem volt hajlandó elindulni. Úgyhogy most annyit tettem, hogy befújtam kontaktal a gyujtáskapcsoló, meg az indítómotoron a csatit. MEg feltöltöttem az aksit. ÉS most várok. Mi lesz. Mert ha most elviszem a Villanyszerelõ csak lehúz egy valag pénzel és lehet nem is azt csinálta meg amit kellett volna.

Az aksival egyébként az a helyzet, hogy december óta nem velem szántatja fel a cég az országot havi szinten kétszer. Azóta marha keveset járok a kocsival. Volt olyan hónapom, hogy 200km-t mentem. És ezt 2,5-5km-es távokkal. Viszont van a kocsiban négy ablakmotor. Amit egy ablakmodul a riasztó élesítése után végigpróbál, hogy fel vannak e húzva. Szóval az aksi nem öreg, de nem is olyan körülmények között volt mostanában amilyenben lennie kéne. Ráadásul lusta is voltam és nem töltöttem fel az aksit vagy fél éve. Szóval ezek miatt is gondoltam adok egy esélyt az indítómotornak és a többi cuccnak mielött elkezdeném atomizálni õket.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #392 Dátum: 2008.05.13 20:10:35 »
Idézetet írta: "ATIS"
Az aksival egyébként az a helyzet, hogy december óta nem velem szántatja fel a cég az országot havi szinten kétszer. Azóta marha keveset járok a kocsival. Volt olyan hónapom, hogy 200km-t mentem. És ezt 2,5-5km-es távokkal. Viszont van a kocsiban négy ablakmotor. Amit egy ablakmodul a riasztó élesítése után végigpróbál, hogy fel vannak e húzva. Szóval az aksi nem öreg, de nem is olyan körülmények között volt mostanában amilyenben lennie kéne. Ráadásul lusta is voltam és nem töltöttem fel az aksit vagy fél éve. Szóval ezek miatt is gondoltam adok egy esélyt az indítómotornak és a többi cuccnak mielött elkezdeném atomizálni õket.


OK, várjuk ki a végét. Mondjuk akksi (pláne ha nem öreg) szerintem ilyet nem csinál, hogy egyik pillanatról a másikra se kép-se hang, de ezt már korábban egy másik Cartárs esete kapcsán megdumáltuk. Nálam pontosan az általad leírt módon kezdõdött az önindító vacakolása. Néha-néha, random módon egy-egy ilyen totális behalás; köztük hetekig (!) minden OK. Aztán a hetekbõl napok lettek, és így tovább...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Karbantartás
« Válasz #393 Dátum: 2008.05.13 21:58:49 »
Srácok nem nagyon olvastam el mirõl van szó de egy csodát megemlitek nektek az AKSI problémára:) Vicces higyétek el:)

a lényeg az hogy megvettem a kocsit bele egybõl a hangcucc meg minden hagy szívja az aksit!!! Dicsekettem is hogy hogy bírja stb. de történt az hogy beinditom akocsit váó franyesz beindult hazajöttem kocsi leáll. majd telefonhívás gyere már le értem szaladok ki a kocsihoz szinte 5 perc sem telt el aksi nánesz zene minden megy index duda franyesz minden de önindítótt meg se nyargalja.. ez volt hónapokig ki az önindító megnézni mi van vele semmi baja közölte a szerelõ teljesen jól mûködik betesszük jött megint a hiba!!! kiderült hogy aksi probléma volt birt mindent de az öniditóhoz hozzá se tudott szagolni:D
És mikor öninditóztam meg se szívta az aksi a cuccokat erõsítõ zene mindent ment róla!!! kicseréltem azóta semmi ilyen problémám nem volt!! Ezt csak érdekesség képen mondom!!!


Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Az aksival egyébként az a helyzet, hogy december óta nem velem szántatja fel a cég az országot havi szinten kétszer. Azóta marha keveset járok a kocsival. Volt olyan hónapom, hogy 200km-t mentem. És ezt 2,5-5km-es távokkal. Viszont van a kocsiban négy ablakmotor. Amit egy ablakmodul a riasztó élesítése után végigpróbál, hogy fel vannak e húzva. Szóval az aksi nem öreg, de nem is olyan körülmények között volt mostanában amilyenben lennie kéne. Ráadásul lusta is voltam és nem töltöttem fel az aksit vagy fél éve. Szóval ezek miatt is gondoltam adok egy esélyt az indítómotornak és a többi cuccnak mielött elkezdeném atomizálni õket.


OK, várjuk ki a végét. Mondjuk akksi (pláne ha nem öreg) szerintem ilyet nem csinál, hogy egyik pillanatról a másikra se kép-se hang, de ezt már korábban egy másik Cartárs esete kapcsán megdumáltuk. Nálam pontosan az általad leírt módon kezdõdött az önindító vacakolása. Néha-néha, random módon egy-egy ilyen totális behalás; köztük hetekig (!) minden OK. Aztán a hetekbõl napok lettek, és így tovább...
gy Toyota sosem hagy cserben...

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #394 Dátum: 2008.05.14 09:14:26 »
Igen, ez az amikor el van szulfátosodva.
Folyamatos, relatíve kis áramot képes szolgáltatni, de csúcsáramot, ami az önrángatóhoz kell, nem.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #395 Dátum: 2008.05.31 15:09:42 »
Na még akkor egymást követõ három nap felnyomtam az aksit a töltõre. És nem akarom nagyon elkiabálni de azóta még nem volt gond. Mindenesetre most azt találtam ki, hogy az autórádió a kocsiban gyengébb aksiállásnál indításra ujraindul. De egyenlõre indításnál simán megmarad a rádió. Szóval ha egyszer is elõfordul, hogy az indítómotor elszívja a rádiótól az energiát akkor az aksi azt az éjszakát már töltõn tölti. Így legalább ha legközelebb elõfordulna olyan, hogy az autó nem indul az aksi már kizárható lenne.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Karbantartás
« Válasz #396 Dátum: 2008.06.03 08:45:14 »
Na még akkor egymást követõ három nap felnyomtam az aksit a töltõre. És nem akarom nagyon elkiabálni de azóta még nem volt gond. Mindenesetre most azt találtam ki, hogy az autórádió a kocsiban gyengébb aksiállásnál indításra ujraindul. De egyenlõre indításnál simán megmarad a rádió. Szóval ha egyszer is elõfordul, hogy az indítómotor elszívja a rádiótól az energiát akkor az aksi azt az éjszakát már töltõn tölti. Így legalább ha legközelebb elõfordulna olyan, hogy az autó nem indul az aksi már kizárható lenne.

most mi a helyzet , Koma?  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #397 Dátum: 2008.06.03 21:36:12 »
most mi a helyzet , Koma?  ::)

Most az van Komám, hogy az autó indul. Semmi nyűgjét nem tapasztaltam az utóbbi időben. :)
A te aksid most hogy van feltöltve? Ha bekapcsolod a rádiót és utána indítasz akkor bekapcsolva marad a rádió? Vagy ujraindul? Nálam most bírja magát az aksi. Nem indul ujra a rádió. De ettöl függetlenül is ezentúl szándékomban áll egyszer egy hónapban rádobni az aksit a töltőre. És hogy ne felejtsem el ezt arra időzítem amikor egy hónapban egyszer megtankolok. :)

Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Karbantartás
« Válasz #398 Dátum: 2008.06.04 08:58:08 »
most mi a helyzet , Koma?  ::)

Most az van Komám, hogy az autó indul. Semmi nyűgjét nem tapasztaltam az utóbbi időben. :)
A te aksid most hogy van feltöltve? Ha bekapcsolod a rádiót és utána indítasz akkor bekapcsolva marad a rádió? Vagy ujraindul? Nálam most bírja magát az aksi. Nem indul ujra a rádió. De ettöl függetlenül is ezentúl szándékomban áll egyszer egy hónapban rádobni az aksit a töltőre. És hogy ne felejtsem el ezt arra időzítem amikor egy hónapban egyszer megtankolok. :)



az én akksim 2004es magneti mirelli. 4 éve le se vettem a sarukat . ha rádio bekapcs gyujtás elhallgat és folytatja a rádio.
most hosszabb állás után leszivja vmi az akksit?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #399 Dátum: 2008.06.04 11:50:15 »
most mi a helyzet , Koma?  ::)

Most az van Komám, hogy az autó indul. Semmi nyűgjét nem tapasztaltam az utóbbi időben. :)
A te aksid most hogy van feltöltve? Ha bekapcsolod a rádiót és utána indítasz akkor bekapcsolva marad a rádió? Vagy ujraindul? Nálam most bírja magát az aksi. Nem indul ujra a rádió. De ettöl függetlenül is ezentúl szándékomban áll egyszer egy hónapban rádobni az aksit a töltőre. És hogy ne felejtsem el ezt arra időzítem amikor egy hónapban egyszer megtankolok. :)

Nálam a rádió mindig leáll indítózáskor. A vadiúj akksival is leállt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #400 Dátum: 2008.06.04 18:59:30 »
az én akksim 2004es magneti mirelli. 4 éve le se vettem a sarukat . ha rádio bekapcs gyujtás elhallgat és folytatja a rádio.
most hosszabb állás után leszivja vmi az akksit?

Ezt nem mondom. Csak azt, hogy ha csúcsra van töltve az aksi akkor nálam csak az óra alszik ki. De a Rádió nem indul ujra indítózáskor. Értsd ezt úgy hogy nem írja ki újra, hogy Welcome. Apropó nálad is úgy van bekötve a rádió, hogy ha kiveszed a kulcsot akkor is megy?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #401 Dátum: 2008.06.04 19:02:03 »
Nálam a rádió mindig leáll indítózáskor. A vadiúj akksival is leállt.

Jó hát én nem mondom, hogy mindenkinek ugyanúgy kell lennie. Murray koma ezért lett volna referencia számomra mert ugyanolyan autónk van ugyanazzal a tipusú rádióval.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #402 Dátum: 2008.06.04 21:00:39 »
Nálam a rádió mindig leáll indítózáskor. A vadiúj akksival is leállt.

Jó hát én nem mondom, hogy mindenkinek ugyanúgy kell lennie. Murray koma ezért lett volna referencia számomra mert ugyanolyan autónk van ugyanazzal a tipusú rádióval.

Mondjuk nálam nem gyári a rádió, és a bekötése sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Karbantartás
« Válasz #403 Dátum: 2008.06.05 09:56:55 »
az én akksim 2004es magneti mirelli. 4 éve le se vettem a sarukat . ha rádio bekapcs gyujtás elhallgat és folytatja a rádio.
most hosszabb állás után leszivja vmi az akksit?

Ezt nem mondom. Csak azt, hogy ha csúcsra van töltve az aksi akkor nálam csak az óra alszik ki. De a Rádió nem indul ujra indítózáskor. Értsd ezt úgy hogy nem írja ki újra, hogy Welcome. Apropó nálad is úgy van bekötve a rádió, hogy ha kiveszed a kulcsot akkor is megy?

nem nálam ugy van h kulcsot egyet fordit beindul az óra és a rádio . addig semmi. inditáskor pillanatra kihagy a rádió de nem indul újra. asszem
pana van nekem is
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Karbantartás
« Válasz #404 Dátum: 2008.06.05 12:52:19 »
Sziasztok!

A családban van egy 85-ös Toyota Corolla 1.3 12V. 2E motorkóddal, karburátoros.
Fél éve van meg, eddig minden rendben volt vele. Kivéve azt, hogy meleg(!) motorral nehezebben indult, kellett neki egy kis gázpedál pumpálás, de aztán már ment ahogy kell. Hidegen ilyet soha nem csinált az autó.

Viszont most egy 150km-es útról úgy jött vissza az autó, hogy a generátor nem töltött, és forralta a vizet.

Lett új termosztát, és egy bontott generátor egy 1.5-ös Civicből, amihez annyi átalakítás kellett, hogy a generátor tengelyén lévő szíjvezető "görgőt" kellett kicserélni, mert a 2 generátor mérete egy kicsi részt leszámítva teljesen ugyanolyan.

Kicserélve a termosztát és a generátor. Összesen 2napot állt a kocsi.
Beindul, és leáll. Gázadásra is leáll. Ha folyamatosan pumpálom a gázt, akkor fel lehet pörgetni, de utána újra leáll.
Magas fordulaton tartani sem lehet, csak a gázt pumpálni, és akkor pörög, de ahogy nem pumpálom, vagy elengedem a gázt, akkor leáll.
Az econ és pwr mutató persze ide-oda ugrál, azt ami ezért felelős a motortér jobb oldalán azt leszedtük, nem javult meg.
Benzint kap.

Ötletek?