Sziasztok!
Van egy 2008 1.3 64kw-os Toyota Yarisom
Csináltam egy egy kuplung cserét az autón, mindent nyomatékra húztam és igényesen összeraktam ahogy szoktam. Viszont amikor beindítottam akkor az alapjárat alacsony volt és ugrált, és ha nem adtam gázt le is fulladt mert folyamatosan esett vissza. Úgy emlékszem, hogy durrant és benzin szag volt.Egyből arra gondoltam, hogy a vezérlés elment. Hiba kódot kiolvastam egyből és P0016-ot dobot ki rá és ég a check engine is szóval féltem, hogy a gyanúm igaz lesz. Ugye a P0016 vagy a vezérműtengely jeladó, szolenoid szelep, vagy akár az okos kerék vagy a vezérlés átugrására utal vagy akár kábel szakadásra. Egyből a kábel irányba mentem hátha elszakítottam, de egyet sem látok ami sérűlt volna. Cseréltem vezérműtengely jeladót, de semmi nem változott. Ezért begurultam és gyári okoskerékkel cseréltem vezérlést és irridiumos gyertyákat is. Mondjuk a vezérlés jelen volt ,de nem árt úgy sem ,hogy lett cserélve. Egy dolgot elfelejtettem, hogy az elején próbáltam resetelni , mert sokan mondták, hogy csak ennyi a baja, de semmi nem változott.
Jelenleg az autó tünetei.
Maradt a p0016 kód és a check engine
Az alapjárat 550-en megy néha magától megpróbál feljebb kúszni, de vissza esik és rángat.
Menet közben olyan 1000-es fordulat felett kitisztul és szépen jár. Igazából az alapjárat az egyedüli probléma.
Van egy olyan tippem, hogy a vákummal lehet baj, de egyik csövön sem látok szakadást és sérülést viszont a fék is nagyon alul fog és most cseréltem betét plusz légtelenítettem , szóval gyanus ,hogy nincs vákumos rásegítése.
Igazából nincsen nagyon ötletem és azért írok ide hátha valaki járt hasonlóan. Vagy valami tippe hátha lehet ezzel kapcsolatban.