Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1393134 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3570 Dátum: 2016.10.04 14:30:07 »
Sajnos írásba nem tudok hangsúlyozni de nem ez volt a mondanivalóm azzal hogy hibát okoz a koromszűrő!Én azt akartam mondani hogy nagyon kényes és figyelni kell rá ahhoz hogy idő előtt ne menyen tönkre mert  hibát okoz ami nem kellemes!De igaz ami igaz hogy senki nem fog megvenni egy ilyen fődarabot jó sok százezer forintért de én megvettem volna ha tudnám hogy nem megy tönkre és nem okoz többlet fogyasztást mert ezzel a korom égetési rendszernek nevezet tisztításnak nagyobb a környezet károsító hatása mint amúgy ! Jó tudom megszűri a korom részecskéket de azt hogy távolítja el? Hát úgy hogy plusz üzemanyag bejutazásával elégeti amit ugyan úgy a levegőbe juttat  15-20 perc leforgása alatt! Kérdem én ez menyire környezet barát ! Tudom a korom én értem de így is úgy is ki jut valamilyen formába többlet üzemanyag hozzáadásával ! Azt is tudom hogy a füst és a korom részecskék nem ugyan azok! De a szennyezésnek ugyan az a szintje csak kis ideig tárolja az autó egy koromszűrő nevezetű tartályba ami arra vár hogy elfüstöljön a környezetbe kisebb apró molekulaként ! ::) Ez olyan dolog mind Pl: azt hangoztatja a nagy világ hogy az elektromos autó károsabb mint a belső égésű motorok és valószínűleg azért hogy ne tegyenek keresztbe az olajnagyhatalmaknak! Üzlet az egész világ ere épül a koromszűrő a dupla tömegű lendkerék  tönkremenetele idő élőt stb! Simán tudnának olyan alkatrészeket tervezni ami a kocsi élettartamát kibírná sőt azt is meg tudnák csinálni hogy ne rohadjanak el az autók na de miért érné meg ez nekik! Így nem venne senki autót vagy javíttatna nem pörögne a kaszájukba a pénz! Ha olyan fontos nekik a környezet tudatosság miért nem állunk gyorsan át villamos meghajtásra! Nem azért mert nincs meg a technológia hanem azért mert arra még nem találták meg az üzleti lehetőséget hogy húzzanak le minket ! Mi csak azt a technológiát ismerjük és használjuk amit elénk tesznek de fogalma nincs senkinek mit lehetne még ezen felül alkalmazni hogy jobb legyen! Nézd meg megcsinálták a TESLÁT már mindenki ara orientálódik persze ők se tették a legjobb technikát az autóba csak az aktuálisat gondolok itt arra hogy muszáj töltögetni pedig nem lenne muszáj simán meg tudnák oldani hogy ne keljen de később ebből jó üzlet lesz most még ingyenes jó részt egyes helyeken! De egyenlőre nincs felkészülve az üzleti szféra sem és a gazdaság sem egy ilyen lépésre ! Akkor kérdem én hol itt a környezet tudatosság szerintem sehol csupán üzleti érdekeket kiszolgáló technológiát tesznek elénk ennyi nem több!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3571 Dátum: 2016.10.04 14:56:50 »
...
A kocsiba azért került részecskeszűrő, mert kell bele. Pont. Ha nincs pénzed részecskeszűrőre, vagy a részecskeszűrőt eltömő hiba diagnosztizálására és javíttatására, akkor nem az a megoldás, hogy DPNR/DPF kidob, a többiek meg dögöljenek meg. Lehet hogy az aki a te korom részecskéidet beszívja, egy nap terminális diagnózissal áll majd a kórházban és nem érti mi történt. De ez láthatóan nem nagyon érdekel téged, hiszen több mint egy egész litert megspórolsz.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3572 Dátum: 2016.10.04 15:28:24 »
Sajnos ... Mi csak azt a technológiát ismerjük és használjuk amit elénk tesznek de fogalma nincs senkinek mit lehetne még ezen felül alkalmazni hogy jobb legyen!
Pontos megfogalmazás. Ezért vannak közlekedés mérnökök és ezért ők fejlesztenek motorokat és nem mi.
A probléma akkor jön, ha mégis mi akarunk okosabbak lenni náluk.  :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3573 Dátum: 2016.10.04 15:41:29 »
Igazatok van mindnyájatoknak...

skylineworldnek is, de tény, hogy ha mindenki így gondolkodna, akkor a környezetszennyezés még erőteljesebb lenne. Én is úgy gondolom, hogy bizony, a modern dízelekhez gyártott gyári alkatrészek meghibásodásakor a zsebbe kell nyúlni és visszaállítani az eredeti állapotot és nem mókolni az alacsonyabb fogyasztás érdekében, de globálisan véve nem a személyautók környezetszennyezése üti agyon a Föld légkörét, hanem elsősorban a kínai szénerőművek által szűretlenül kibocsátott égéstermék.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3574 Dátum: 2016.10.04 15:55:29 »
Ja, az én szemetem, csak kis szemét, nem számít. Na ebből lesz a nagy sz@rkupac.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3575 Dátum: 2016.10.04 16:02:34 »
Igazatok van mindnyájatoknak...

skylineworldnek is, de tény, hogy ha mindenki így gondolkodna, akkor a környezetszennyezés még erőteljesebb lenne. Én is úgy gondolom, hogy bizony, a modern dízelekhez gyártott gyári alkatrészek meghibásodásakor a zsebbe kell nyúlni és visszaállítani az eredeti állapotot és nem mókolni az alacsonyabb fogyasztás érdekében, de globálisan véve nem a személyautók környezetszennyezése üti agyon a Föld légkörét, hanem elsősorban a kínai szénerőművek által szűretlenül kibocsátott égéstermék.
A szénerőművekből x*100(0) van, az autókból x*100000000. :hmmmm:
Ettől függetlenül, én mégis a pénztárcánk utáni vágyat jelölném meg a környezetvédelmi újítások legfőbb eredőjének. ;)
Ugyanakkor, mélységesen egyetértek abban, hogy a katalizátor és a pdf újra cserélése a megoldás annak telítődése esetén, nem pedig a kókányolás, vagy a használt beszerelése. :yes:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3576 Dátum: 2016.10.04 16:09:22 »
Igazatok van mindnyájatoknak...

skylineworldnek is, de tény, hogy ha mindenki így gondolkodna, akkor a környezetszennyezés még erőteljesebb lenne. Én is úgy gondolom, hogy bizony, a modern dízelekhez gyártott gyári alkatrészek meghibásodásakor a zsebbe kell nyúlni és visszaállítani az eredeti állapotot és nem mókolni az alacsonyabb fogyasztás érdekében, de globálisan véve nem a személyautók környezetszennyezése üti agyon a Föld légkörét, hanem elsősorban a kínai szénerőművek által szűretlenül kibocsátott égéstermék.
Linkeltem korábban több cikket, hogy a konténerszállító hajók szörnyek naponta körülbelül százezer(100.000) személygépkocsinak megfelelő szennyezést bocsátanak ki, a 4%-os kéntartalmú pakurájukkal. És bár a szénerőművek is nagyon szennyezőek, de nekünk lokálisan a városokban a tüdő által se szűrhető és a keringési rendszerbe emiatt bekerülő koromrészecskékért elsősorban a modern dízelek felelnek. Ebből a szempontból a 20 éves szívódízelek "környezetbarátabbak". Ezért szemétség, hogy valaki kidobja a szűrőt. Ha nincs pénz karbantartásra, akkor az a kocsi nem való a usernek.

Ja, az én szemetem, csak kis szemét, nem számít. Na ebből lesz a nagy sz@rkupac.
Mint a belvárosban a pincsik gazdái: az enyém csak kicsit sz*rik, azért nem szedem össze. Király utcán vagy a Wesselényin végigmész, minden ablak alá jut egy kupac. Agyrém. De ott legalább nem lépsz bele, ha figyelsz. Egy ilyen DPF kihajigálóval mit csinálsz? Szívod, ha akarod ha nem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3577 Dátum: 2016.10.04 16:32:31 »
Elfogadom, igazad van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3578 Dátum: 2016.10.04 19:12:31 »
Nem hagy hidegen a környezetszennyezés de mit miért áldozol be az a nem mindegy! Hogy nem tudok szűrőt venni ez a tény állás nem helyes sokat tudnék venni belőle de ez az én dolgom ! Ezzel arra gondolok hogy Pl: hogy akár hány szűrőt beáldozhatnék értelme nincsen az autó használata leginkább befolyásoló tényező egy szűrő élettartamába de gondolom nektek ezt nem kell magyarázni ! De nekem egy autó ne mondja már meg hogy mikor állítsak le egy motort sőt azt se jelzi mikor regenerálódik van olyan eset hogy a kipufogórendszer fel se tud melegedni! Rossz minőségű olaj vagy nem megfelelő vagy kopót motor stb okozhatja még az eltömődéseket nekem jelen esetbe csak rettenetesen füstölt 10 percen keresztül most nincs egy deka füst se! A motor jó csak a legjobbat kapja amit lehet! De az hogy én nem törődök a környezettel ennyiből leszűrni hát ez kemény kijelentés! Akkor aki nagyon figyel a környezetre nem is használhatna autót mert minden elégetett üzemanyag nem természetszerű káros  :lol:  na de nem gúnyolódni akarok csak azért gondoljátok át ezen kívül mi az amit környezetkímélőben tudnátok csinálni ! Nem kéne üzletszerűen kivágni a fáinkat ami megszűri a levegőt és fenntartja az élő környezetet és nem kéne üzletszerűen kivinni külföldre nem kéne ipari parkokat létesíteni erdők helyére és ilyenkor  mondják hogy sok a vad frászt kevés az élőhelyük körbekerített külföldi által feldúlt erdők a fáért és a szántóföldért mindenféle vegyszerek használata stb  és a Politikát nem akarom ide keverni de az is benne van elég mélyen ! A világ folyamatosan pusztul és nem a koromszűrő kivétel miatt fog tönkremenni a környezet hanem a rablógazdálkodás miatt! Ha tehetném Teslával közlekednék bár lehet jobb lenne ha azt vennék de az sincs kiépítve rendesen töltése keveset bír sajnos ! Pesten meg mindenki használjon elektromos rollert :)!


http://protechnic.hu/chiptuning/Chiptuning_DPF_es_FAP_azaz_reszecskeszuro_vagy_korom_szuro/
http://www.rigotech.hu/chiptuning-dpf-javitas.html




Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3579 Dátum: 2016.10.07 20:11:26 »
Sajnos írásba nem tudok hangsúlyozni de nem ez volt a mondanivalóm azzal hogy hibát okoz a koromszűrő!Én azt akartam mondani hogy nagyon kényes és figyelni kell rá ahhoz hogy idő előtt ne menyen tönkre mert  hibát okoz ami nem kellemes!De igaz ami igaz hogy senki nem fog megvenni egy ilyen fődarabot jó sok százezer forintért de én megvettem volna ha tudnám hogy nem megy tönkre és nem okoz többlet fogyasztást mert ezzel a korom égetési rendszernek nevezet tisztításnak nagyobb a környezet károsító hatása mint amúgy ! Jó tudom megszűri a korom részecskéket de azt hogy távolítja el? Hát úgy hogy plusz üzemanyag bejutazásával elégeti amit ugyan úgy a levegőbe juttat  15-20 perc leforgása alatt! Kérdem én ez menyire környezet barát ! Tudom a korom én értem de így is úgy is ki jut valamilyen formába többlet üzemanyag hozzáadásával ! Azt is tudom hogy a füst és a korom részecskék nem ugyan azok! De a szennyezésnek ugyan az a szintje csak kis ideig tárolja az autó egy koromszűrő nevezetű tartályba ami arra vár hogy elfüstöljön a környezetbe kisebb apró molekulaként ! ::) Ez olyan dolog mind Pl: azt hangoztatja a nagy világ hogy az elektromos autó károsabb mint a belső égésű motorok és valószínűleg azért hogy ne tegyenek keresztbe az olajnagyhatalmaknak! Üzlet az egész világ ere épül a koromszűrő a dupla tömegű lendkerék  tönkremenetele idő élőt stb! Simán tudnának olyan alkatrészeket tervezni ami a kocsi élettartamát kibírná sőt azt is meg tudnák csinálni hogy ne rohadjanak el az autók na de miért érné meg ez nekik! Így nem venne senki autót vagy javíttatna nem pörögne a kaszájukba a pénz! Ha olyan fontos nekik a környezet tudatosság miért nem állunk gyorsan át villamos meghajtásra! Nem azért mert nincs meg a technológia hanem azért mert arra még nem találták meg az üzleti lehetőséget hogy húzzanak le minket ! Mi csak azt a technológiát ismerjük és használjuk amit elénk tesznek de fogalma nincs senkinek mit lehetne még ezen felül alkalmazni hogy jobb legyen! Nézd meg megcsinálták a TESLÁT már mindenki ara orientálódik persze ők se tették a legjobb technikát az autóba csak az aktuálisat gondolok itt arra hogy muszáj töltögetni pedig nem lenne muszáj simán meg tudnák oldani hogy ne keljen de később ebből jó üzlet lesz most még ingyenes jó részt egyes helyeken! De egyenlőre nincs felkészülve az üzleti szféra sem és a gazdaság sem egy ilyen lépésre ! Akkor kérdem én hol itt a környezet tudatosság szerintem sehol csupán üzleti érdekeket kiszolgáló technológiát tesznek elénk ennyi nem több!

Amikor a szűrőben összegyűlt kormot "elégeti", akkor kémiai átalakulásról beszélünk, és nem az összegyűjtött kormot dobjuk ki a levegőbe. Magas hőmérséklet kell hozzá és az aktív felületen (Pt, ill. BaCO3) átalakul a korom N, CO, CO2 és társai lesznek belőle, ami meg az oxidációs katalizátorban elég jó hatásfokkal szintén átalakul. A D-CAT azért füstöl, mert már kevés a katalizátor aktív felülete, vagyis a hamu beépült a szűrő falába, illetve a jó kénes gázolaj megmérgezte a DPNR-t.

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3580 Dátum: 2016.10.08 01:36:58 »
Tudom köszönöm! Én is utánaolvastam! De ez sajna nem segített rajta!  ::)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3581 Dátum: 2016.10.08 17:06:49 »
Tudom köszönöm! Én is utánaolvastam! De ez sajna nem segített rajta!  ::)
Ha ténylegesen kicserélted a DPNR-t és nem javult, akkor ott más hiba van, amit fel kell deríteni!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3582 Dátum: 2016.10.08 18:29:10 »
Tudom köszönöm! Én is utánaolvastam! De ez sajna nem segített rajta!  ::)
A volt gázolajos t27 avémat (mielőtt eladtam volna) elvittem a szakszervizbe részecskeszűrő tisztításra. Azt mutatta a műszer, hogy dugig van. Egészen 150 km-en át abban a boldog tudatban voltam, hogy megoldódott a problémám, mígnem megint nekiállt füstölni. :censored:

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3583 Dátum: 2016.10.09 00:01:20 »
Hála istennek nálam csak a használatból adódóan és a rossz üzemanyagnak köszönhető a hiba aki előttem használta nem hagyta hogy regenerálódjon mivel sokat ment városban! Szétszedtem már az EGR szelepét is hát nem volt egy szép látvány !A 3 lyukból ami a csonknál van az EGR szelep alatt aki szedte már szét tudja miről beszélek egy lyuk látszott középen de az is csak 1 centi átmérőjű volt képzelhetitek! De kipucoltam a szelepet is kitakarítottam és minden oké szelel rendesen :) :) :)!

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3584 Dátum: 2016.10.10 11:42:34 »
Üdv mindenkinek!

Mizsu felhasználót hogyan lehet elérni? Köszönöm, Gergő