Sziasztok!
Helyzet az, hogy Avensis vásárlás előtt vagyok. Van egy 2000-ből valóm, 2.0 D4D, 8-adik éve szolgál hibátlanul, de le akarom újabbra cserélni. Városi használó vagyok többségében, de megszerettem a 2.0 Dieselt. Nem gondolkoztam benzinesben. Most is 2011-2012-esek közül Dieseleket néztem, 2.0-t általában, de találtam egy nagyon jót, ami 2.2-es, D4D-nek írott, 150 LE-s, tehát ha jól értem nem D-CAT-os. Nem értek hozzá. Ez a kocsi van olyan szép, hogy megvenném, de nem akarok valami típushibásba belefutni, így szeretném megkérdezni,hogy a 2.2 D4D-t érdemes-e megvenni (150 LE), és elkerülni a D-CAt-ost, ami 177 LE (ha jól értem, a lőóerőből kiderül, hogy melyik fajta. Vagy a 2.2 D4D között is van különböző?) Nem nagyon értek hozzá, kérem így válaszoljatok.
Megszereztem a kinézett kocsi forgalmiját Németországból, annak alapján tudok az autóról tájékozódni valami honlapon? Merthogy balesetmentesség, felszereltség (pl. Executive-nek írják, de aszongya nincs XENON lámpa, én meg úgy tudom, az executive-ban 2012-ben széria volt a XENON) szóval hol induljak el? Köszönöm a segítséget!!!
Szia!
Jól tudod, a 2.2-es 177 lovas az D-CAT, amit városi használatra nem ajánlok, de ugyanez a helyzet a 2012 utáni 2.0-val is (a többiek majd kijavítanak, ha nem így van, de az már azt hiszem (M.O.-n nem biztos) DPF-el szerelt, ami nem egyenlő a D-CAT-vel) A 150 lovas dízel jó alternatíva, azon nincs részecskeszűrő, elég erős és még fogyasztásabn sem eltúlzott. Talán inkább utazóautó, mint városi rohangálós, de inkább ajánlott ilyen körülmények közé, mint a D-CAT. A problémamentesség sajna már nem úgy jellemző, mint régen,de azért azt merem mondani, hogy az Avensis még mindíg az élvonalban van. Ez azt jelenti, hogy bel lehet nyúlni olyanba, amivel szívás van (főleg dízelnél), főleg, ha nem volt jó gazdája előzőleg. Ezért nem irígyellek, mert nagyon sok szemét van a piacon. Talán a 2.0 dízelből lesz a legnehezebb jót találni: nagyon szeretik, kis fogyasztás, elég erős is, és amíg jó többnyire megtartják.
Ezeknél a dízeleknél (a 150lovasnál is) már sokkal kevésbé jellemző a lendkerék probléma: nem egy ismerősnek 300 ezer környékén jár a km, és még nem kellett lendkerék. (persze szét lehet rúgni 200 ezer alatt, de a régiek ilyen használattal 100 ezernél széthullottak)
Ha nem találsz 2.0-t, és mindenképp dízelt szeretnél, akkor a 2.2 150 lovast ajánlom a városozás miatt. A D-CAT némileg finomabb járású, és elég komoly gyorsításokat lehet vele kivitelezni (egy-egy előzés szinte olyan, mint a kikerülés), de kicsit magasabb a fogyasztása is. Ez nem jelenti azt, hogy a többi nem megy, csak van egy kis szakadék.
Bocs a sok dumáért! Sok sikert!