Sziasztok!
Lassan megy szerelőhöz a kocsi, de előtte gondoltam írok pár sort, hogy tisztában legyek.
Jó múltkor olyat csinált, hogy 1500-2000 fordulat között ilyen előre hátra ringatózott, ami a kopogásérzékelő cseréje után megszűnt, viszont most megint csinálja és nagyon idegesít. 1 év gari van rá, talán az a ludas.
A másik ami nagyobb hiba, hogy 5.ben kiugrik gyorsításkor a váltó.
Semmi reccsenés mikor berakom, szépen bemegy mint a többinél.
Megnéztem, hogy csak az 5.-nél mozog a váltókar ha megnyomom a gázt, és leveszem a lábam, többinél nem.
Drága lesz?
ui.: kezdek olyan színten lenni, hogy cserélni kéne, de még tartom magam, főleg hogy lakatosnál volt egy kis kerékjárati ív javításon, és pont mondta hogy ritka hogy egy 21éves autónak ilyen jó az íve. Csak felületi volt még.
Megcsináltattam a küszöb végét, meg a lökösről jött le a lakk, viszont olyan esztétikai gondok már vannak hogy a szellőző rács az ablaknál 3 helyen is eltört, a műszarfal azon része ahol a kulcsot kell berakni, kissé felette a középkonzol felé szétnyílt.
Viszont 250000km van benne, olajat cseppet sem eszi, a vírus óta csak OMW MaxxMotiont tankolok, ami teljesítményben talán egy picit dobott, fogyasztásban semmi változást nem tapasztalok.
Szia!
Sajnos csak kevés infót tudok mondani:
1. A "ringatózást" nálam a gyújtáselosztófedél, és a rotor cseréje megoldotta (meg persze a rendszeres gyertyacserék). Nagyfeszültségű részek, kopnak és amúgy is öregednek, a szikra meg talál magának helyet, amint tud. Szerintem nézz rá ezekre, és ha már régiek a gyújtókábelek, akkor azokra is érdemes, repedés-kopás hátha észrevehető rajtuk.
2. A váltónál úgy emlékszem, hogy ilyenkor elég a végén levő deknit levenni, és talán csapágycsere oldja meg. Mivel nem kell levenni a váltót, ezért gondolom nem lesz annyira drága, de talán valaki megírja, mennyibe fájhat.
3. Nálam is van olyan, hogy nekiállok nézegetni, milyen autó lehetne jó utána, de valahogy mindig visszaérek ugyanide: én is viszem majd kilakatoltatni, ha sikerül. Ezekben nincs kétszázötven jeladó, nincs közvetlen befecskendezés, 83 számítógép elszórva itt-ott, DPF (bocsánat, OPF...) vagy két kipufogóágban 4 lambdaszonda, vezérlésbe kötött vízpumpa, három plusz feszítőgörgő patronokkal és még lehetne sorolni. Ezek nem is romlanak el. Ahhoz képest, hogy még nem VVT-i és mekkora autó, a fogyasztása is nagyon jó és még egész jól megy is. Én azt gondolom, hogy akkor venném észre igazán, hogy ezzel az autóval mi a helyzet, ha egy másik lenne, és szembesülnék a meghibásodások vélhetően sokkal magasabb számával, ezek jóval magasabb költségével. A javításokhoz megvan gyakorlatilag minden leírás, bontott alkatrészek egész jól beszerezhetők, utángyártottak ugyanúgy, korrekt árakon. Egy dologtól tartok vele, hogy szmogriadó esetén kitiltják a városból, de idáig ilyen sem volt még, hála Istennek. Amúgy pedig látva pl. Apósom 8 éves Opel Corsáját, egy cseppet sem vágyom 2008 után autóra (egy cikk valahol pont ezekről szól), ahol csomó minden műanyag pár év után elmállik, egy csatlakozót nem mer az ember lehúzni, mert a kezében marad stb.
4. OMV üzemanyagoknál én sem tapasztaltam különbséget, amit meg tapasztaltam, azt már leírtam nemrég.