Nos, tegnap este már jobban melegedett a vízhőfok, de nem mentem vele annyit, hogy teljesen átmelegedjen, mert csak munkába mentem ami 5 km (fele országút).
Reggel megnéztem a hűtősapka alatt szinte teljesen csurig volt a hűtő, talán ha egy kupicával
fél decinyit tudtam utántölteni.
Most a fűtést nem izgattam, mert mi az az 5 km, hogy még a fűtést is rátoljam, hát akkor mikorra melegedne fel (kb 7 perc az összes menetidő a munkaheyig kiállással együtt).
Ma viszont hazafele már jobban melegedett, egészen normális volt a vízhőfok mire hazaértem. Néztem, az alulsó cső, ami a termosztáthoz visz, az először tök hideg volt, majd kb a vízhőfok mutató egy harmad állásánál nyithatott ki teljesen.
Szóval alakul már, csak hamallom a rányitását. A másik meg, hogy mi a csudának fűti fel a hűtő tetejét, meg még azért az alját is? Felülső csőnél is jó volna egy termosztát, vagy valami olyasfajta szelep.
Olyan nincsen akkor benne? Azok csak különböző hőézékelők volnának?
Mert sokkal hamarabb tudna melegedni a motor, ha nem adná át a hőt a hűtőnek, még mielőtt a termosztát valóban kinyitna.
A fűtés jó mostmár. ... Szóval kezd alakulni a dolog. A fűtés csak addig nem volt jó - arányosan- míg nem melegedett rendesen a víz. Összerakás után kb 70 km megtétele után sem ment fel rendesen félállásba a mutató, úgy ahogy eddig szokott. Majd egy nap pihenés után meg 5 km megtételével már alakul...
Szóval ki tudja? Lehet, hogy ennyi idő kellett neki hogy kilégtelenítse magát a rendszer? ..
Bár a kiegyenlítő tartályból nem hiányzott semmi víz..
No, majd meglátjuk.
Köszönöm válaszaitokat.